Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Antar att du är ironisk?
Eller glömde du sätt ett o framför alla adjektiv?
Hon verkar vara sjukt jobbigt att ha med att göra. Dags för Alex att sätta ned foten.
Vad är nästa sak han ska skämmas över. Inte ok att måla ut honom som rasist och mansgris för hela svenska folket när det nog är det sista han är.
Lina har egentligen inget att erbjuda men agerar som hon är någon form av prinsessa.
"Beggars cant be choosers" som det heter på engelska.
Hon utstrålar osköna vibbar.
Det har redan skurit sig två gånger p g a hennes sjuka beteenden. Tycker synd om Alex som kommer krypande som en hund gång på gång...
Någon som också, efter veckans program, verkar vara obehaglig är OCD-Fredrik. Han är både toffel och kontrollerande pedant samtidigt. Sådana personer kan aldrig ändra sig.
Carro är som vanligt gladast när hon slipper Agust. Perfekt att han är sjuk, tycker hon. Försöker hon ens? Ett liv med Agust kanske inte innebär lyx men troligtvis en djup och lekfull relation. Carro är ingen bra match och hon avskydde honom direkt vid första ögonkastet.
Arvid fortsätter den narcissistiska banan. Givetvis mår alla förhållanden bra av att man kan göra saker på egen hand men han har tjatat om sin "egentid" sen dag ett. Lycka till med småbarn!
Han har ytan men kan inte bjuda på något djup.
Jag har nog överlag en betydligt mer positiv syn på deltagarna, även fast jag har mina personliga favoriter (August och Ida). Att reagera så kraftigt på en bok som ligger och dammar i en bokhylla var också ett märkligt beteende enligt min avsikt. Denna sida av Lina hade jag inte hunnit upptäcka när jag tidigare uttryckte min positiva bild av henne… Sen vet man ju inte på vilket sätt produktionen var delaktig i den där scenen när hon ställde Alex mot väggen. Tyckte stämningen överlag var något konstlad i den scenen. Samtidigt visades ju en kort snutt där Lina kommenterade att hon minsann inte heller är fläckfri. Så jag fick intrycket av att det kanske inte var en sådan Big-deal för henne egentligen i slutändan. Hon ville kanske främst komma underfund med vilken typ av humor Alex har egentligen. Vilket säger en del om hans värderingar. Men att koppla samman någons nuvarande värderingar med en gammal sketen bok i bokhyllan och be han ”förklara sig” med allvarsam ton var lite väl överdrivet enligt mitt tycke… Men hur pass inblandad produktionen var i scenen vet man ju inte som sagt.
Angående Carro… Nja, det är nog mer flyktkänslan som triggas igång pga att hon blir stressad av August. Tror absolut inte hon avskyr honom. Men de passar nog mer som vänner än som partners, precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg.
Ja, Fredde får nog nöja sig med att vara särbo om han ska kunna ha en partner och samtidigt kunna följa hans städrutiner och ”regler”. Inte en chans att någon kvinna går med på att följa alla hans regler. Ångest deluxe bara man kliver in i hans lägenhet liksom… Bortsett från städmanin verkar han vara trevlig och vettig dock!
Arvid upplevs som kallare för varje avsnitt jag ser. Tänkte på hans mormor/farmor? När hon uttryckte i något tidigt avsnitt att Arvid främst har varit med allvarliga kvinnor. Dvs. som honom själv?! Ida är betydligt mer lättsam och fixar problemen när de kommer. Arvid verkar vara betydligt mer ”svår” och letar problem som inte ens finns ännu. Han upplevs som väldigt rädd för livet generellt…