2023-05-23, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Japp, arrogant och vårdslöst mot andra människors känslor. Hon visste ju att hon skulle matchas med någon som antagligen sökt seriöst för att verkligen gifta sig med sin framtida livspartner.
Men hon ville som sagt mest vara med i tv och få vara ett ansikte utåt för sig själv som djursjukskötare och profil i sociala medier verkar det som.

Caroline har själv följt ”Gift vid första ögonkastet” under många år, och tycker att tv-serien fyller en viktig roll.
Det är ett jättefint program som lyfter frågor om relationer, normer, jämställdhet och kärlek. Jag hade precis slutat dejta en person där det inte slutade bra, satt hemma och var rastlös.
Hon ”slängde in en ansökan”.
Men under själva bröllopet blev det okända plötsligt mer skrämmande.
– Jag hade ett litet sammanbrott, och gick in i mig själv. Det pratades om barnbarn och var man skulle fira jul. För mig blev det ”stopp, nu får vi ta det lite lugnt”.
Kom du ur den känslan?
– Så småningom. Jag är ganska introvert. Det var svårt med många nya intryck och upplevelser. Det gick inte att få ensamtid.”

https://www.ut.se/kultur/caroline-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-jag-ar-ganska-introvert-cd0e178a/

Alltså hon har följt programmet i flera år och vet precis vad det går ut på, man söker för att man vill bli matchad med en livskamrat, man gifter sig på riktigt och hon ba ”sen började folk prata om barnbarn och att fira jul, STOPP!”.
Enligt henne går programmet bara ut på att ”lyfta viktiga frågor”.
Haha, vilket udda sätt att beskriva ett program där hela idén går ut på att man gifter sig med en främling. Det ger verkligen intrycket av att hon inte var seriös med sitt deltagande. Hon slängde in en ansökan, inte mer med det. Här ville hon snacka lite relationer och oupps så var hon GIFT och hade en ÄKTA MAN som typ krävde att få umgås med henne . Vilken chock.

Jag tycker det är så härligt av Agust att vilja illustrera deras parförhållande med ett beigt tygstycke . Skrattar högt varje gång jag tänker på det. Det måste gå helt emot Carros bild av sig själv.
Citera
2023-05-23, 16:19
Avslutad
Inget mer bajspalats för Agust? Har det här varit uppe i tråden förut?

Citat:
Agust Örn Helgason, 31 år och aktuell tv-programmet Gift vid första ögonkastet, är ny ägare till huset på Långgatan 51 i Uddebo.

https://www.ut.se/bostad/31-aring-ny-agare-till-30-talshus-i-uddebo-prislappen-1-025-000-kronor-03eaeab7/
Citera
2023-05-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Vad skulle det vara då? Gärna något konkret.

Jobba, ta hand om barn, hus, trädgård, träna, träffa vänner, husdjur...
Citera
2023-05-23, 16:31
Medlem
Citat:

Ok, kan sträcka mig till att det kan vara avkoppling någon timme istället för tv-tittande.

Beror på spel och hur djupt nörderiet sitter. Var det inte spelfigurer/pekemobs som hängarna gans fönster?

De 40-åriga män jag känner roddar hus och hem, sportar, spelar padel ;-), barn och familj (om de har), lagar mat osv……..

En del kopplar av med gaming.
Citera
2023-05-23, 16:48
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Inget mer bajspalats för Agust? Har det här varit uppe i tråden förut?

https://www.ut.se/bostad/31-aring-ny-agare-till-30-talshus-i-uddebo-prislappen-1-025-000-kronor-03eaeab7/

Han förstod väl nånstans att inte ens hans framtida thaifru skulle accepterat att bo i stugkollektivet.
Citera
2023-05-23, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, vilket udda sätt att beskriva ett program där hela idén går ut på att man gifter sig med en främling. Det ger verkligen intrycket av att hon inte var seriös med sitt deltagande. Hon slängde in en ansökan, inte mer med det. Här ville hon snacka lite relationer och oupps så var hon GIFT och hade en ÄKTA MAN som typ krävde att få umgås med henne . Vilken chock.

Jag tycker det är så härligt av Agust att vilja illustrera deras parförhållande med ett beigt tygstycke . Skrattar högt varje gång jag tänker på det. Det måste gå helt emot Carros bild av sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
C är årets sämsta deltagare - var inte ens kvalificerad till att söka. C framställde sig som den som ville diskutera och laga mat och bo ute i skogen.

Nu kan hon inte ens formulera sig själv begripligt men hon brister av precis samma anledning som Lina och som vilket par som helst efter blinddates.

Jämför med psykologen Maria Farms svar-på-tal till en journalist som hade mage att skriva att uttagningsprocessen är cynisk och för deltagarna bakom ljuset;
https://www.instagram.com/p/CsOcFNkNVYK/?igshid=MmJiY2I4NDBkZg==

Maria påstår att hennes citat om att ”för att vara krass så måste det bli bra tv också, så vi sållar bort dom som inte vill prata om sex tillexempel” misstolkats, då det enligt henne handlar om att dom ”vi bedömer tex att en del inte är lämpliga för tv (inte av cynism som Magnusson menar, utan av omsorg om både deltagare och tittare), Det kan vara tex tidigare trauman som inte är tillräckligt bearbetade eller en väldigt orolig eller blyg personlighet”.

Vi har aldrig, som Magnusson påstår, pressat deltagare att känna att det är dom det är fel på när inte matchningen fungerar…”
Cue alla intervjuer med Fredric Bohm där han påstår att det verkligen varit fel på deltagarnas preferenser, och inte deras matchningar.

Varför då, castade dom en så skör man som Alex med så enormt dålig självkänsla att han som chef och barnlängtande är übertacksam att matchas med en långtidssjukskriven kvinna som inte vill ha barn och som psykar honom med ett nytt drama som får honom gråta -varje dag-, trots att han aldrig gråtit när han dejtat någon tidigare?
Eller en kvinna med GAD (även om hon inte hade diagnosen då borde väl dom upptäckt hennes svåra problem med ångest och behov av ensamtid under sitt gedigna arbete?) som dessutom precis kommit ur ett kraschat förhållande och knappt varit singel en dag innan hon ansökt om att få gifta sig med en främling? Hur omtänksamt var det mot Alex och Agust? Det är ju precis det ”experterna” fick kritik för av olika journalister.
Citera
2023-05-23, 17:01
Medlem
Citat:

* Umgås med familjen
* Städa
* Tvätta
* Träna
* Laga mat

När man är ung förstår man inte hur mycket en normal vuxen arbetar och sysselsätter sig för att sköta vardagen.

Ibland har man en stund över och då kan man slösurfa några minuter. Sedan är det tillbaka...
Citera
2023-05-23, 17:14
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jobba, ta hand om barn, hus, trädgård, träna, träffa vänner, husdjur...

Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Ok, kan sträcka mig till att det kan vara avkoppling någon timme istället för tv-tittande.

Beror på spel och hur djupt nörderiet sitter. Var det inte spelfigurer/pekemobs som hängarna gans fönster?

De 40-åriga män jag känner roddar hus och hem, sportar, spelar padel ;-), barn och familj (om de har), lagar mat osv……..

En del kopplar av med gaming.

Citat:
Ursprungligen postat av Keus
* Umgås med familjen
* Städa
* Tvätta
* Träna
* Laga mat

När man är ung förstår man inte hur mycket en normal vuxen arbetar och sysselsätter sig för att sköta vardagen.

Ibland har man en stund över och då kan man slösurfa några minuter. Sedan är det tillbaka...

Låter kul. Alex vet inte vad han missar när han lägger tid på spel och annan underhållning.
Citera
2023-05-23, 17:16
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Japp, arrogant och vårdslöst mot andra människors känslor. Hon visste ju att hon skulle matchas med någon som antagligen sökt seriöst för att verkligen gifta sig med sin framtida livspartner.
Men hon ville som sagt mest vara med i tv och få vara ett ansikte utåt för sig själv som djursjukskötare och profil i sociala medier verkar det som.

Caroline har själv följt ”Gift vid första ögonkastet” under många år, och tycker att tv-serien fyller en viktig roll.
Det är ett jättefint program som lyfter frågor om relationer, normer, jämställdhet och kärlek. Jag hade precis slutat dejta en person där det inte slutade bra, satt hemma och var rastlös.
Hon ”slängde in en ansökan”.
Men under själva bröllopet blev det okända plötsligt mer skrämmande.
– Jag hade ett litet sammanbrott, och gick in i mig själv. Det pratades om barnbarn och var man skulle fira jul. För mig blev det ”stopp, nu får vi ta det lite lugnt”.
Kom du ur den känslan?
– Så småningom. Jag är ganska introvert. Det var svårt med många nya intryck och upplevelser. Det gick inte att få ensamtid.”

https://www.ut.se/kultur/caroline-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-jag-ar-ganska-introvert-cd0e178a/

Alltså hon har följt programmet i flera år och vet precis vad det går ut på, man söker för att man vill bli matchad med en livskamrat, man gifter sig på riktigt och hon ba ”sen började folk prata om barnbarn och att fira jul, STOPP!”.
Enligt henne går programmet bara ut på att ”lyfta viktiga frågor”.

Att kasta sig in i en ny relation direkt efter att en annan tagit slut är ju inte bra. Då kanske man inte hunnit gå vidare och släppa taget känslomässigt och det är inte schysst mot den nya partnern, som hon dessutom gifte sig med. Konstigt. Nej jag är nog beredd att tycka synd om Agust och även Alex för han är nog också en snäll man som blir trampad på. Även om Lina också kan vara gullig.
Citera
2023-05-23, 17:29
Medlem
Citat:
Låter kul. Alex vet inte vad han missar när han lägger tid på spel och annan underhållning.

Han missar livet. Det han vill ha.
Citera
2023-05-23, 17:39
Medlem
Urinterapeuts avatar
Arvid är narcissist ut i fingerspetsarna. Allt han pratar om är sig själv och sin egentid. När han väl får sin ovärdeliga egentid ägnar han dagen åt att vara ute och plocka skräp i naturen. Han saknar helt ansiktsmimik och det enda han tillför till relationssamtalen är det som andra har pratat om.

Fredrik är dock den sorgligaste individen i säsongen. Han har inga intressen utöver att maniskt städa sin lägenhet. När dom filmar honom står han där med skurtrasan och skurar rena ytor.

Alexander skall vi inte ens prata om.
Citera
2023-05-23, 18:02
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Varför då, castade dom ... Hur omtänksamt var det mot Alex och Agust?...

Produktionen trodde nog att Lina och Carro skulle vara förträffliga, Lina var vacker i sin virkade bröllopsklänning och Carro skulle vara rolig, gilla matlagning, vilja bo på landet etc. Och båda hade kanske kunnat vara förtjusande - om de hade åtrått sina partners.

Jag undrar hur urvalsprocessen ser ut. De kollar igenom alla sökande, fastnar för intressanta individer oavsett kön, de hittar några måste-individer och söker partners till dessa. Jag tror att deras måste-individer var Arvid o Agust. Alex och Lina valdes då de överträffade andra som ett tänkt par även estetiskt, då de har liknande överkäke som man bara kan få efter tandställning.

L kommer inte falla för någon nutidscertifierad man och C kommer snart gå på nästa nit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in