2023-05-23, 18:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
var får folk ifrån att ryssland skulle vara nazister egentligen?
då alla bevis finns på ukrainas kärleksförklaring till bandera, azov, aidar, privy sector, svoboda... alla dessa kort, alla dessa fanor, alla dessa tillfångatagna ukrainska soldater med koppar fullklottrade med nazisitiska motiv och ord, alla vittnesmål under de åtta åren som de terroriserat civilbefolkningen i Donbass?

jag läser och ser att man kallas ryss-troll och enögd, då jag läser och tar del av båda sidorn, uktaiska telegramkanaler och ryska, samma med youtube, internationell med vid tidningarna websiter. jag har en ganska balancerad bild.

men slutsatserna här(inte just i det inlägg jag svarar på kanske) att nu smäller det, ryssen flyr, NU! är det slut...

var ser ni de tecknen?
seriöst?
Ryssland kryssar i alla rutor i en checklista för fascism.
Nazister skulle inte jag säga generellt, men definitivt fascister.
Senast redigerad av DikT 2023-05-23 kl. 18:55.
Citera
2023-05-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
var får folk ifrån att ryssland skulle vara nazister egentligen?
då alla bevis finns på ukrainas kärleksförklaring till bandera, azov, aidar, privy sector, svoboda... alla dessa kort, alla dessa fanor, alla dessa tillfångatagna ukrainska soldater med koppar fullklottrade med nazisitiska motiv och ord, alla vittnesmål under de åtta åren som de terroriserat civilbefolkningen i Donbass?

jag läser och ser att man kallas ryss-troll och enögd, då jag läser och tar del av båda sidorn, uktaiska telegramkanaler och ryska, samma med youtube, internationell med vid tidningarna websiter. jag har en ganska balancerad bild.

men slutsatserna här(inte just i det inlägg jag svarar på kanske) att nu smäller det, ryssen flyr, NU! är det slut...

var ser ni de tecknen?
seriöst?

Seriöst, om du följt tråden hade du redan fått ditt svar. Seriöst..
Citera
2023-05-23, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du gör dig till åtlöje snurrhatten. Det är dog-fighting jag talar om i första hand.

Vilken dog-fighting? Källhänvisning tack.
Citera
2023-05-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Putin sökte före inmarschen kontakt för förhandlingar. Trupperna utanför Ukrainas gräns fanns där för att visa på att man menade allvar. Före inmarschen och under förhandlingarna just efter fanns möjligheter att göra upp.

Göra upp? Med massa hot? Lycka till
Citera
2023-05-23, 18:52
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Putin sökte före inmarschen kontakt för förhandlingar. Trupperna utanför Ukrainas gräns fanns där för att visa på att man menade allvar. Före inmarschen och under förhandlingarna just efter fanns möjligheter att göra upp.
Putin sökte ingenting, han är en maktgalen människa som varken bryr sig om människor i sitt eget land eller andra länder. Grunden till allt detta är att Putin vill återupprätta gamla Sovjet, kosta vad det kosta vill. Från mitt innersta i mitt hjärta önskar jag att det svinet dör.
Citera
2023-05-23, 18:52
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Göra upp? Med massa hot? Lycka till

Styrkeförhållanden måste alltid beaktas vid förhandlingar och uppgörelser. Alltid.
Citera
2023-05-23, 18:53
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Du har helt fel ryssland har inget flyg med AESA radar. F16 med någon ny variant med AESA men majoriteten även block52 har det inte. F16 är betydligt mer modern än 80% av alla ryska flygplan och med betydligt bättre vapen.

Sant att ryssland inte har några plan med AESA men det sa jag inte heller. Su-35 har dock en PESA-radar med en påstådd räckvidd på 350 km vilket är avsevärt längre än räckvidden för F16 med AESA-radar (sen kan man såklart ifrågasätta sanningshalten i den ryska påstådda prestandan). Oavsett så är det inte troligt att Ukraina kommer få de senare F16-modellerna med AESA utan snarare typ block 20/30 som inte har AESA-radar och därmed som jag sa troligen en något sämre radar än en stor del av de ryska stridsflygplanen.

Återigen, jag hoppas jag har fel och att Ukraina får f16 block 60.
Citera
2023-05-23, 18:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Du menar de "förhandlingar", som inte var med Ukraina, där Ryssland krävde att Nato skulle lämna östra Europa och att t.ex Sverige och Finland inte skulle få bestämma sin utrikespolitik själva? Och att Ukraina skulle demilitariseras och ingår i Moskvas "intressfär"?
De "förhandlingarna"?
Citera
2023-05-23, 18:54
Medlem
Citat:
Styrkeförhållanden måste alltid beaktas vid förhandlingar och uppgörelser. Alltid.

Då är det ingen vidare förhandling..
Citera
2023-05-23, 18:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Grundaren till vadå?
Wagnergruppen som krigar i Ukraina. Är du helt obildad eller gör du dig bara dum.
Citera
2023-05-23, 18:57
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Att den ryska Irbis-E kan detektera 3m objekt på 400 km avstånd låter ju bra tills man tar med i beräkningen att detta funkar bara om man smalnar av sökhorisonten till ca 10 grader. Alltså: du måste paradoxalt nog redan veta var din fiende befinner sig för att kunna upptäcka honom! Om du vidgar sökhorisonten krymper detekteringsavståndet betydligt. Ryssarnas PESA-radar är en till två generationer efter västvärldens AESA-radar.

Och varifrån kommer dessa uppgifter? Har du någon källhänvisning? (Annan än dig själv)
Citera
2023-05-23, 18:57
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Då är det ingen vidare förhandling..

Du kanske aldrig varit med om att förhandla, att göra upp om villkor för en överenskommelse. Jag kan berätta för dig att styrkeförhållandena alltid ligger som grund för hur det slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in