Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Man kan tänka sig att det är lite viktigt att få med ordet ”ni” där vad gäller vad ”de” höll på med?
Eller hur?
Jag testade nu med min son att klämma fast hans armar längs kroppen.
Nu är han väldigt mycket starkare och större än jag, men låsningen med mina ben var inget problem, trots att han stryrketränar.
Däremot blev det lite problem när jag skulle luta mig framåt för att ta stryptag, då behövde jag lätta på rumpan och han kunde få ut sina händer bakom mig. Där sa han att om det hade varit på riktigt, då hade han försökt riva, nypa. Men han tyckte också att det var enormt obehagligt att sitta i ett skruvstäd med en tyngd över bröstkorgen/magen.
Jag tänker att den tyngd jag skulle kunna ha haft på bröstkorg/mage kunde ha varit större om våra kroppar hade varit något mer jämstora.
Något jag tänkte på är hur armarna faller om man faller handlöst bakåt. Vi har ju fallskyddsrelex. Kanske armarna var lite böjda, men också utfällda lite från kroppen?
Tänker på de nästkommande ljuden då. Antingen att Johanna slänger sig direkt över Tove, då slår hennes knän i golvet?
Det som hände när min son låg på golvet var att det blev en liten lucka (nej, jag fällde INTE honom först!) mellan armarna och kroppen, men inte tillräckligt för att sätta in benen utan att skada honom.
Allstå, den här fällningen, den blir bara för mycket att tro att det är något man bara "råkar" göra i vredesmod! Jag kan inte låta bli att känna att det här är något hon har tänkt ut i förväg. Kanske för att använda någon gång? Och då även haft i åtanke om hur man kan låsa armarna?
Vi kollade även hur det skulle se ut om armarna inte var fastlåsta. Finns inte på världskartan att Tove i liggnade ställnng med Johanna över sig ens funderar på stryptag. Man vill upp, bort, armarna vill vara på alla andra ställen än Johannas hals.
Och att få in Maja där, hur hon ska få tag på armarna, utan att någon av dom får minsta skråma. Och så ställningen där på sidan om...
Det finns ingen logik i det här.
Inte heller hur Maja skulle tränga sig in i det trånga badrummet, så där lägligt och perfekt tajming. Annars skulle de ju på något sätt konfererat med varandra att Maja skulle in först och så fäller jag Tove...det låter inte troligt utan att Tove skulle ha märkt något.
Visst, Johanna skulle kunna ha sagt till Tove, typ; har du sett mitt badrum förresten? Maja gå in du först? Eh? Skulle Tove gå in då? Knuffades hon i där och Maja hängde med direkt vad som skulle göras?
En rekonstruktion där, hade gett svar på många frågor för rätten.