2023-05-23, 14:18
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Nej det ska den inte alls. Linjedomaren ska hållas nere flagga även om offsiden är uppenbar eftersom VAR hanterar det hela.

Inte enligt denna förklaring från 2020 gällande Premier League (min fetstilsmarkering):

Citat:
When an immediate goalscoring opportunity is likely to occur, the assistant referee will keep their flag down if they think there is an offside until the passage of play is completed.

Once a goal is scored or the chance is gone, the assistant will raise the flag to indicate the initial offence.

If a goal is scored, the VAR will review the offside call.

https://www.premierleague.com/news/1833470#:~:text=Delaying%20the%20flag%20for%20offs ide&text=Once%20a%20goal%20is%20scored,will%20revi ew%20the%20offside%20call.
Citera
2023-05-23, 14:21
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Hon ville spela in videohälsningen liggandes i sängen. Det i sig är ju konstigt.

Citat:
Ja, nu efter att sett vad det var slags bilder har jag ändrat mig. Alexander vågar inte stå för att han gillar "grov humor". Jag trodde boken var typ "Bert Karlssons värsta fräckisar".

Samma här, det var ju gulligt (utom skämtet om abort som jag personligen har svårt att skratta åt). Men annars älskar jag svart humor.
Citera
2023-05-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Alltså jag har varit i grupper för överlevare av misshandel där exen som många ggr varit personer på maktpositioner kommit hem och under vapenhot torterat dom, det är inte så svartvitt att kalla dessa människor psykopater. Tror mer att om du som jag inte arbetat med grova våldsbrottslingar eller upplevt det privat kan tycka att det låter överdrivet. Jag har ett ex som jag misstänker är psykopat men 1. Alla mina ex är inte ”psykopater”, de andra två är lika trevliga och snälla som min man, och 2. Personen är dömd flera ggr för grova brott vilket jag inte visste när vi blev tillsammans, jag var väldigt ung och det var innan man hade smartphones och googlade alla. Vet inte ens om allt fanns på internet då som det gör nu förtiden.
Men detta är lite off-topic så tillbaka till ämnet, om nån skrivit det om sitt ex på Twitter kan det både betyda att någon svartmålar sitt ex och att hen faktiskt betett sig sjukt i deras relation.

När jag läser din kommentar så upplever jag att vi håller med varandra. Kanske inte var tillräckligt tydlig i min kommentar. Förstår att det måste vara jobbigt för dig att läsa sådant men upplever att du precis som jag skrev nyanserar och inte uppvisar svart vitt tänkande. Men såklart beter sig alla olika efter trauma.
Citera
2023-05-23, 15:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är det första gången det är 4 par istället för 3? Drt känns rätt hopplöst för samtliga, kan inte se att det är någon av dem som kommer hålla ihop efter programmets slut. Det är en ganska platt säsong där det inte händer så mycket.
Var egentligen 4 redan förra säsongen.

Men då valde en av kvinnorna att ångra sig inför bröllopet men bestämde sig ändå för att gifta sig senare in i serien. Nästan samtidigt valde ett av dom andra paren som gifte sig att skilja sig direkt och medverkade inte så mycket i programmet därefter. Så i praktiken var det ju bara 3 par(fast inte samma) som följdes.
Citera
2023-05-23, 15:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag vill veta mer om urvalsprocessen, om Balobaproduktionen enkom är de tre. Jag har sett och förstått utfallet av alla par i tidigare säsonger under giftermålet och #1. I den här omgången ratade jag Stina och Fredrik.

Stina hade gått på många nitar och hoppades att vad hon behöver och vad hon vill ha nu är samma sak. Hon ville ha en brunett, en mörk man med stora atletiska armar.... Fredriks tjejer hade tidigare saknat gemensamma intressen och varit för olika för honom (han har alltså aldrig varit kär) och han såg framför sig en blond tjej.

De matchades primärt på värderingar, då utseende var nåt kärleksrådet bestämde sig för att strunta i.

Men i den här matchningen tror jag att Balobaproduktionen gjorde sitt 1:a rätt när de frångick de sökandes förväntningar. Det här paret är ett förträffligt exempel på hur det kan funka och ändå glittra tillräckligt.
Citera
2023-05-23, 15:45
Medlem
Blommandagens avatar
Citat:
Det var inte svårt att hitta bilder av bokens tecknare som Lina skulle tycka var "sexistiska" och "kvinnoförnedrande". Men lika många, om inte fler, av bilderna har udden riktad mot män. Lina verkar extremt ensidig i sin typsikt feministiska analys av böckerna.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Tack, men vad heter böckerna? Har grävt i tråden och inte hittat nån som skriver ut det.
Citera
2023-05-23, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
När jag läser din kommentar så upplever jag att vi håller med varandra. Kanske inte var tillräckligt tydlig i min kommentar. Förstår att det måste vara jobbigt för dig att läsa sådant men upplever att du precis som jag skrev nyanserar och inte uppvisar svart vitt tänkande. Men såklart beter sig alla olika efter trauma.

Jo det gör vi nog. Tack, jag är ok sen länge men har jobbat med många brottslingar såväl som brottsoffer så tänkte mest generellt på hur man pratar om det. Förvisso finns det människor som slänger ”psykopat” omkring sig eller t.o.m. som i fallet med mördaren i Vetlanda, som klistrade etiketten ”narcissist” på sitt mordoffer (!), man vet ju aldrig vad som stämmer när man hör så negativa omdömen om en tredje person…
Citera
2023-05-23, 15:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommandagen
Tack, men vad heter böckerna? Har grävt i tråden och inte hittat nån som skriver ut det.

Här skrevs namnet på en av böckerna:

(FB) Gift vid första ögonkastet
Citera
2023-05-23, 15:53
Medlem
Blommandagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Här skrevs namnet på en av böckerna:

(FB) Gift vid första ögonkastet

Jag missade det! Tack!
Citera
2023-05-23, 15:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Oj oj oj. Inte för jag tror på det där att "någons ex är psykopat" men det lät illavarslande.

Japp, arrogant och vårdslöst mot andra människors känslor. Hon visste ju att hon skulle matchas med någon som antagligen sökt seriöst för att verkligen gifta sig med sin framtida livspartner.
Men hon ville som sagt mest vara med i tv och få vara ett ansikte utåt för sig själv som djursjukskötare och profil i sociala medier verkar det som.

Caroline har själv följt ”Gift vid första ögonkastet” under många år, och tycker att tv-serien fyller en viktig roll.
Det är ett jättefint program som lyfter frågor om relationer, normer, jämställdhet och kärlek. Jag hade precis slutat dejta en person där det inte slutade bra, satt hemma och var rastlös.
Hon ”slängde in en ansökan”.
Men under själva bröllopet blev det okända plötsligt mer skrämmande.
– Jag hade ett litet sammanbrott, och gick in i mig själv. Det pratades om barnbarn och var man skulle fira jul. För mig blev det ”stopp, nu får vi ta det lite lugnt”.
Kom du ur den känslan?
– Så småningom. Jag är ganska introvert. Det var svårt med många nya intryck och upplevelser. Det gick inte att få ensamtid.”

https://www.ut.se/kultur/caroline-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-jag-ar-ganska-introvert-cd0e178a/

Alltså hon har följt programmet i flera år och vet precis vad det går ut på, man söker för att man vill bli matchad med en livskamrat, man gifter sig på riktigt och hon ba ”sen började folk prata om barnbarn och att fira jul, STOPP!”.
Enligt henne går programmet bara ut på att ”lyfta viktiga frågor”.
Citera
2023-05-23, 15:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommandagen
Jag missade det! Tack!

Vad jag förstod så var det samma författare på den andra också.
Citera
2023-05-23, 16:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
... Enligt henne går programmet bara ut på att ”lyfta viktiga frågor”.

C är årets sämsta deltagare - var inte ens kvalificerad till att söka. C framställde sig som den som ville diskutera och laga mat och bo ute i skogen.

Nu kan hon inte ens formulera sig själv begripligt men hon brister av precis samma anledning som Lina och som vilket par som helst efter blinddates.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in