2023-05-23, 16:45
Medlem
Kommunisterna vill att staten ska trycka upp pengar för att ge till..? Barn? På sätt kan de höjja inflationen ännu mer och fortsätta detta cirkelresonemang tills alla behöver bidrag för att äta. Lilt venezuela. Då börjar de med brödköer, vatten 15 min per dag osv. Bra för klimatet också.
Citera
2023-05-23, 16:48
Bannlyst
Så länge barn dricker läsk och energidrycker kan de inte vara hungriga.
Citera
2023-05-23, 16:49
Medlem
Någon idiot här om dagen på TV som hävdade att barn inte svälter sålänge de äter havregynsgröt. Det är med andra ord gröt och vatten som gäller i framtiden, tillbaks till 1800-talet. Skönt att de rika blir rikare iallafall.
Citera
2023-05-23, 17:00
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Ja jag lyssnade på debatten med Suhonen och det låter som onekligen tunt och uppblåst underlag. Några sopptanter har sagt att barnen är hungriga och att de äter mer. Är det ett problem nu helt plötsligt att barn äter skolmaten?

Såg att Heberlein i sitt inlägg menar att det är den nya regeringen som är ansvariga för att det ser ut så här, efter sju månader vid rodret… hörde också i inslaget att Stenevi och Demirok kör på samma linje. Är det här ett samlat angrepp från oppositionen?

Heberlein stod väl på moderaternas lista inför senaste valet?
Citera
2023-05-23, 17:06
Medlem
Uncorruptables avatar
I skolorna serveras idag värre mat än grismat. Arma barn säger jag bara.
Citera
2023-05-23, 17:07
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Någon som kollat om barnens BMI gått upp i korrelation med hur många barn som plötsligt blivit hungriga mest hela tiden? Skjut inte budbäraren
Citera
2023-05-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable

OK? Kan du utveckla det?
Citera
2023-05-23, 17:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Någon idiot här om dagen på TV som hävdade att barn inte svälter sålänge de äter havregynsgröt. Det är med andra ord gröt och vatten som gäller i framtiden, tillbaks till 1800-talet. Skönt att de rika blir rikare iallafall.

Vad är det för fel på gröt? Tryck i ungjävlarna en rejäl tallrik gröt och ett par glas mjölk varje morgon. Tvinga dem sedan att äta upp skollunchen varje dag. Vipps, inga mer hungriga barn.
Citera
2023-05-23, 17:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable

Jag hörde samma gnäll när jag gick i skolan. Gnälliga tjockisar som tyckte det var "äckligt" om en kokt potatis hade en mörk fläck. I själva verket var det inget fel på maten, det var ungarna som var kräsna.
Citera
2023-05-23, 17:26
Medlem
Komiskt när svennebanan och nassarna i Sverige försöker utmåla Ryssland som fattiga förlorare, men själva klagar på att barn inte har mat, kan inte betala sin elräkning eller bolån och förorterna ser ut som Kabul hahaha. Det blir dessutom värre och värre här rent ekonomiskt. Det kommer kosta att agera knähund åt USA och finansiera krig i Ukraina och det kommer att pågå i generationer. Livet i Sverige kommer aldrig mer bli sig likt. Har man tur slipper man i alla fall en rysk ockupation med tanke på att Sverige är direkt involverat i att döda ryssar och att veva nazistisk antirysk propaganda.
Citera
2023-05-23, 17:30
Medlem
Högern gick från att vifta med falukorvar och gråta om hur dyr den blivit till "Ät gröt och håll käften" på ett halvår. Det går fort i hockey som man brukar säga.
Citera
2023-05-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jaha, då har man missuppfattat Heberlein , tog för givet att hon stod på andra sidan argumentet, för hon är ju moderat ?
Har inte läst hennes utspel, men om det är så då är det ett kraftig
Verkar inte finnas något upp å ner , vänster eller höger i dagens realpolitik ? Det är bara halvbakade sanningar av en bamba-tant på en grundskola. Och där väver man alltså den nya sortens politiska desinformation

Tror dom att vi är en flock av kompletta idioter ?

Våra barn svälter säger även förra statsministern.
Snygg Sverigebesök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in