2023-05-23, 11:07
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det där var visst tantraistisk könsmassage.
Och hon nös fast hon hade borstat av honom och han hade byxorna på sig.
Undrar om det berodde på att han hade covid?

Nysningen förstod jag inte, ingick den i massagen eller nös hon spontant?
Citera
2023-05-23, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är bara den typen av kvinnor som kommer igenom det smala pk-nålsögat hos svt.
Och endast feminiserade beta-killar får möjligheten att vara med i produktionen.

Allt för att vara på den säkra sidan hos svt.
Och dessa "män" är extremt rädda för feminist-pk-dominanta kvinnor.
De viker sig vid minsta lilla konflikt.
De vill ju inte bli metoo:ade i tv-rutan.

Otroligt sorglig kategori män, som till viss del är symtomatisk med män ute i svenska samhället överhuvudtaget.
Svenska män är livrädda för att bli metooade.

Att svenska reko män till den här graden rannsakar sig själva och vänder ut och in på sig för att tillfredsställa feminismen, samtidigt som utländska män slår ihjäl sina fruar och kastar dem ifrån balkonger, visar på hur vi skiftat fokus genom att begrava oss i nonsens.
Vi vill slippa ta tag i den riktigt unkna kvinnosyn, som män från förlegade sydligare kulturer har.

Jag tror fortfarande att scenen med då Lina botaniserade i Alex bokhylla delvis är iscensatt av svt-produktionen, för att uppfostra svenska män och tittare.
Det förhindrar ju inte att man tycker Lina också är vidrig med sin rabiata metoo-syn (att han inte ens får ha en skämtbok med sjuk humor i bokhyllan).

Kan du svara på på vilket sätt Erik Pontis styvfar som mest är ute och skjuter djur och torkar sig med löv under sina vildmarksexpeditioner är ett exempel på den här ”pk-fierade” mannen?
Eller på hur Stina och Ida är exempel på dessa rabiat-Feminister?
Citera
2023-05-23, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tror inte någon av deltagarna är psykopat. "Hörde av någon att någons ex var psykopat." Okeej. De som påstår att deras ex var psykopater är ofta själva det.

Håller med helt och hållet, man ska akta sig för personer som påstår att deras ex var crazy. Man kan ju ockås anta att personen i fråga inte heller gjort en utredning för att se om ex-partner hade anti-social personlighetsstörning.

Jättebra att du säger ifrån. Skrev det där mest för att jag gillar att spekulera sen inser jag väl nu att det också kan vara skadligt att spekulera på det sättet.
Citera
2023-05-23, 11:14
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annaforskar
Analys:
många gulliga par periodvis.
Utmaningar:
Lina har svårt att respektera Alex smaklöshet (eftersom skönhet för vissa av oss är ett livselexir) men tycker om hans godhet. Potential.
Arvid tycker Ida är för ytlig, glättig? Hade en mer spirituell kvinna, som han kunnat se upp till, passat honom bättre? Men visst, potential.
Fredrik och Stina, hoppas att hans pedantiska sida inte förstör deras relation. Potential.
Men Agust och Carro. Varför skulle hans bästa sidor behöva utmanas? Poängen är väl att man ska se och uppskatta varandras bästa sidor och stå ut med varandras värsta? Agust är en älskling, han förtjänar allt. Carro är säkert en bättre version av sig själv i en annan konstellation som passar henne bättre. Men Agust. Så fin!

Älskar din analys. Så rätt du har. Jag förstår inte varför "experterna" parade ihop Agust och Carro. Det hade jag gärna velat fråga dem om, hur de tänkte, med tanke på att de matchar ihop par utan att ta hänsyn till deras personligheter, drömmar osv.
Citera
2023-05-23, 11:16
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Håller med helt och hållet, man ska akta sig för personer som påstår att deras ex var crazy. Man kan ju ockås anta att personen i fråga inte heller gjort en utredning för att se om ex-partner hade anti-social personlighetsstörning.

Jättebra att du säger ifrån. Skrev det där mest för att jag gillar att spekulera sen inser jag väl nu att det också kan vara skadligt att spekulera på det sättet.

Du verkar vettig
Citera
2023-05-23, 11:18
Avslutad
Citat:

Som Carro då som påstår att alla hennes ex är elaka svin?
Annars fattar jag inte riktigt vad ni menar, de flesta som varit tillsammans med en misshandlare kan säga sådär, anser Peace att man inte ska lyssna på överlevare då utan lägga skulden på offret?
Citera
2023-05-23, 11:19
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon har sökt av rätt anledning, till skillnad från Carro som bara ville synas. (C sa i en intervju idag att hon bara spontant ”slängt iväg en ansökan” när hon precis blivit dumpad och sen tyckte det gick så himla fort när bröllopsgästerna började snacka om framtiden.) Jag tror Ida sitter i en rävsax och har en hög arbetsmoral, hon vill följa spelets regler, göra sitt bästa, vara mogen, utvecklas i relationen osv. Experterna uppmanar ju henne att fortsätta hela tiden, allt filmas också.
Får även en känsla av att det är en klassgrej, han andas lite överklass och hon kanske kommer från en hårt arbetande arbetarklassfamilj. (?), hon kanske känner större plikt att vara tålmodig och ”jobba” på det jämfört med tex Märta förra året?

Oj oj oj. Inte för jag tror på det där att "någons ex är psykopat" men det lät illavarslande.
Citera
2023-05-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Du verkar vettig

Tack detsamma du!!
Citera
2023-05-23, 11:33
Medlem
Citat:
Som Carro då som påstår att alla hennes ex är elaka svin?
Annars fattar jag inte riktigt vad ni menar, de flesta som varit tillsammans med en misshandlare kan säga sådär, anser Peace att man inte ska lyssna på överlevare då utan lägga skulden på offret?

Näe asså jag tänker att det att typ den som är kanske abusern i relationen kan också ha en tendens att få andra parten att se galen ut för att förskjuta skulden på någon annan.

Såklart ska offer få uttrycka sig, sen är det väl min upplevelse att offer inte alltid är lika svartvita i hur dom uttrycker sig om den dom blivit utsatta av, tänker att det svartvita tänket brukar vara en smula patologiskt. Men det här bygger såklart på egen empirisk data så e ju öppen för att jag kan ha fel.
Citera
2023-05-23, 11:37
Medlem
Citat:
Kan du svara på på vilket sätt Erik Pontis styvfar som mest är ute och skjuter djur och torkar sig med löv under sina vildmarksexpeditioner är ett exempel på den här ”pk-fierade” mannen?
Eller på hur Stina och Ida är exempel på dessa rabiat-Feminister?

Rabiat-feminister e alla kvinnor som har egna åsikter, kan säga ifrån och inte bara andas för att tjäna mannen säkert
TRÖTT MAN BLIR PÅ VISSA! (inte dig alltså)
Citera
2023-05-23, 11:44
Medlem
Arvid är inte helt beredd på att ta emot Ida, han pushar henne för mycket enligt mig, antar att det e för att han inte är helt nöjd med henne och det är på det sätt frustrationen visar sig. Ida verkar dökär i honom och verkar på grund av detta tappat sig själv lite kanske? Han är prio 1 för henne men också för honom.

Fredrik har svårt att kommunicera sina behov. Använd dina ord Fredrik, det funkar inte i längden annars.

Ne skicka hela bunten till individuell terapi.

Carro e försiktigt mottaglig för Agust, vilket står i kontrast mot hur han är som person som e pang på. Tycker Carro får oförtjänt mycket skit, hon försöker anpassa sig, men det går inte.
Citera
2023-05-23, 11:57
Avslutad
Citat:
Näe asså jag tänker att det att typ den som är kanske abusern i relationen kan också ha en tendens att få andra parten att se galen ut för att förskjuta skulden på någon annan.

Såklart ska offer få uttrycka sig, sen är det väl min upplevelse att offer inte alltid är lika svartvita i hur dom uttrycker sig om den dom blivit utsatta av, tänker att det svartvita tänket brukar vara en smula patologiskt. Men det här bygger såklart på egen empirisk data så e ju öppen för att jag kan ha fel.

Alltså jag har varit i grupper för överlevare av misshandel där exen som många ggr varit personer på maktpositioner kommit hem och under vapenhot torterat dom, det är inte så svartvitt att kalla dessa människor psykopater. Tror mer att om du som jag inte arbetat med grova våldsbrottslingar eller upplevt det privat kan tycka att det låter överdrivet. Jag har ett ex som jag misstänker är psykopat men 1. Alla mina ex är inte ”psykopater”, de andra två är lika trevliga och snälla som min man, och 2. Personen är dömd flera ggr för grova brott vilket jag inte visste när vi blev tillsammans, jag var väldigt ung och det var innan man hade smartphones och googlade alla. Vet inte ens om allt fanns på internet då som det gör nu förtiden.
Men detta är lite off-topic så tillbaka till ämnet, om nån skrivit det om sitt ex på Twitter kan det både betyda att någon svartmålar sitt ex och att hen faktiskt betett sig sjukt i deras relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in