2023-05-22, 22:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har ändrat mig mer och mer om Ida längs seriens gång och nu är jag helt Team Ida. Hon har fasen en ängels tålamod med hur Arvid problematiserar, analyserar och tjatar sönder varenda jävla minut av deras förhållande. Hur kan hon hålla sig så lugn?

Hon har sökt av rätt anledning, till skillnad från Carro som bara ville synas. (C sa i en intervju idag att hon bara spontant ”slängt iväg en ansökan” när hon precis blivit dumpad och sen tyckte det gick så himla fort när bröllopsgästerna började snacka om framtiden.) Jag tror Ida sitter i en rävsax och har en hög arbetsmoral, hon vill följa spelets regler, göra sitt bästa, vara mogen, utvecklas i relationen osv. Experterna uppmanar ju henne att fortsätta hela tiden, allt filmas också.
Får även en känsla av att det är en klassgrej, han andas lite överklass och hon kanske kommer från en hårt arbetande arbetarklassfamilj. (?), hon kanske känner större plikt att vara tålmodig och ”jobba” på det jämfört med tex Märta förra året?
Citera
2023-05-22, 22:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon har sökt av rätt anledning, till skillnad från Carro som bara ville synas. (C sa i en intervju idag att hon bara spontant ”slängt iväg en ansökan” när hon precis blivit dumpad och sen tyckte det gick så himla fort när bröllopsgästerna började snacka om framtiden.) Jag tror Ida sitter i en rävsax och har en hög arbetsmoral, hon vill följa spelets regler, göra sitt bästa, vara mogen, utvecklas i relationen osv. Experterna uppmanar ju henne att fortsätta hela tiden, allt filmas också.
Får även en känsla av att det är en klassgrej, han andas lite överklass och hon kanske kommer från en hårt arbetande arbetarklassfamilj. (?), hon kanske känner större plikt att vara tålmodig och ”jobba” på det jämfört med tex Märta förra året?

Ja du har rätt i den skillnaden dem emellan!
Carro sökte som en kul grej, att spontant kasta sig ut. Skitsamma hur det går, funkar det inte kan man bara skratta åt det efteråt Hihihi Fniss vad tokigt det blev!
Ida vill gifta sig, Bli Någons Fru.
Hon är så inställd på att få detta att fungera. (Det är inte Arvid, han håller bara på med någon personlig utveckling-grej)
Citera
2023-05-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ingen riktig karl kunde unika att bli kåt när Carro satt & ensam spelade Mass Effect? och sa
"komsi komsi" för att kunna skjuta huvudet av nästa manliga opponent

August är dock grym (positivt) på att dissa Carro när han är ensam med kameramannen.
Uttryck dessa behov rätt i ansiktet på nästa fjolla...fjälla!!! och problemet är ju att Carro inte ställer frågorna som kameramannen ställer & vice versa

Lina är bästa tjejen iår, då hon är bäst på att dissa
"Och du tycker den är skön" men sedan sjönk hon till att vara den sämsta tjejen
iå då man inte får vara homofåb i hennes sällskap

Carro är en bluff. Först kommer hon med påståenden om att hon är högsensitiv men sedan sitter hon och spelar FPS med bra grafik.

Agust växer för varje program som går men det är hög tid att dumpa henne nu.
Citera
2023-05-22, 22:36
Medlem
Verkar som att Agust mest äter panpizza och annan näringsfattigmat… kan han lida av någon form av näringsbrist (skörbjugg etc)?
Citera
2023-05-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Tråkigt avsnitt.

MEN Lina och Alex !? Vad fan? Lina löste tröj-gate, som hon själv var skyldig till, genom.... party hattar och kuddkrig. Vem gör så??? Hon är helt labil. Och rawfreddan kommenterar det i synken med ett uppenbart stånd i byxan. Wtf.

Sen de där skämtböckerna och uppläxningen, vilken cringe. Och Alex är verkligen strykrädd, hela han utstrålar undergivenhet, som en hund som bajsat på mattan och får skäll av matte. Han kommunicerar typ "förlåt förlåt förlåt. Snälla Lina förlåt mig. Kan jag snälla få spela lite dataspel nu och sen när vi ligger i sängen får jag klämma på dina tuttar som tack för att jag slängde böckerna?"

Och apropå dataspel. Jag personligen tål inte vuxna män som spelar dataspel. Så sjukt oattraktivt. Dataspel är för små barn. När man är vuxen ska man ta tag i sitt liv och göra vettiga saker med sin tid.

Det är skitsnack. Det är oftast INTE för små barn. Det är en hobby och en givande sak. Mycket mer intelligent än att sappa TikTok videos eller facebooka.
Du kan jämföra gaming med att kolla på film eller att göra nått man tycker är kul.
Det är en aktivitet.
Varför ska du hata på något nån gillar? Du är hatare. Jag respekterar dig med dina sociala medier. Jag tycker egentligen inte alls att det är fel, men blir irriterad hur du dömer män pga gaming.
För mig är det viktigt att man däremot tar vara på sommaren. Då game:ar jag knappt alls.
Men på vintern, hösten och i början på våren, fan ska man göra annars liksom?
Citera
2023-05-22, 22:41
Avslutad
Citat:
Ja du har rätt i den skillnaden dem emellan!
Carro sökte som en kul grej, att spontant kasta sig ut. Skitsamma hur det går, funkar det inte kan man bara skratta åt det efteråt Hihihi Fniss vad tokigt det blev!
Ida vill gifta sig, Bli Någons Fru.
Hon är så inställd på att få detta att fungera. (Det är inte Arvid, han håller bara på med någon personlig utveckling-grej)

Noterar även att Carro, Arvid, Fredrik och Lina höjer varandra till skyarna på instagram
Citera
2023-05-22, 22:42
Medlem
Inför säsongsstarten så såg jag någon på twitter som skrev att deras väns ex var med och att den personen skulle vara psykopat. Mina misstankar har skiftat under säsongen men jag börjar landa i att det är Lina som är personen i fråga, med tanke på hur hon behandlar Alexander.
Citera
2023-05-22, 22:42
Medlem
Slutade följa detta för många år sedan. Råkade se en stund ikväll tills det blev feministsnack och bytte då snabbt kanal. Men hur har paren nu för tiden, är det några som sexar eller är de inte intresserade av att få förhållande till/med varandra?
Citera
2023-05-22, 22:44
Medlem
BlackQuartzs avatar
Nån som vet om Fredrik håller på Brynäs? Hade förklarat ett och annat
Citera
2023-05-22, 22:45
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Noterar även att Carro, Arvid, Fredrik och Lina höjer varandra till skyarna på instagram

Detta är intressant och stärker min tes om att ingen av paren är ihop idag!
Citera
2023-05-22, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Tråkigt avsnitt.

MEN Lina och Alex !? Vad fan? Lina löste tröj-gate, som hon själv var skyldig till, genom.... party hattar och kuddkrig. Vem gör så??? Hon är helt labil. Och rawfreddan kommenterar det i synken med ett uppenbart stånd i byxan. Wtf.

Sen de där skämtböckerna och uppläxningen, vilken cringe. Och Alex är verkligen strykrädd, hela han utstrålar undergivenhet, som en hund som bajsat på mattan och får skäll av matte. Han kommunicerar typ "förlåt förlåt förlåt. Snälla Lina förlåt mig. Kan jag snälla få spela lite dataspel nu och sen när vi ligger i sängen får jag klämma på dina tuttar som tack för att jag slängde böckerna?"

Och apropå dataspel. Jag personligen tål inte vuxna män som spelar dataspel. Så sjukt oattraktivt. Dataspel är för små barn. När man är vuxen ska man ta tag i sitt liv och göra vettiga saker med sin tid.

Nån som trycker ner sin partner till bristningsgränsen och sen slår på stora trumman med charmoffensiv och kärleksbombning när han fått nog och var på väg att dra. Dessutom hade hon redan ringat in att han har mycket barnslighet (kanske sårat inre barn) och att det var ett bra drag för att nå honom ännu djupare.
Citera
2023-05-22, 22:47
Avslutad
Citat:
Jag tror dock att med tanke på hans problematiserarnde och negativa natur så skulle han ta det som förevändning för att få göra slut. "Titta, vi tycker inte likadant" "Nu pressar hon mig" osv osv
Jag tror helt enkelt att han är skitjobbig att ha en relation med hur man än beter sig.

Ja, han är som Carro, är bara med för att han är ett stort ego. Hela hans ansikte lös av vämjelse inför att avge löftena under vigseln. Han ville inte ens gifta sig, han ville marknadsföra sig själv. Möjligen ha en helt ”perfekt” fru för att återigen marknadsföra sig själv, med ”perfekta” gemensamma barn, för att marknadsföra sig själv…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in