2023-05-23, 08:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Undgår det verkligen er att han anmärker på Stinas egenheter med en skämtsam ton, både hon och han skrattar och ler gulligt mot varandra, jag tycker inte det finns något konstigt i att säga hur man själv brukar göra och vad som känns ovant när en ny människa kliver in. Jag tror på dem <3
Man brukar vara tolerant i nya relationer men Fredrik har tydligen så stark OCD att han inte kan hålla sig utan är beredd att stjälpa allt. Att han gör det på ett "gulligt" sätt är nog snarare hans version av smekmånad. Vänta bara tills Stina lämnar smulor på köksbordet om två månader. Då åker nog livremmen fram och det gulliga leendet byts mot en sur min och klagandet ökar i styrka
Citera
2023-05-23, 09:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Låt dig inte luras, du är så ytlig dialektiker det var inte könsmassage från Malackasundet som Martin Melin fick, och inte var det tantra heller

Det där var visst tantraistisk könsmassage.
Och hon nös fast hon hade borstat av honom och han hade byxorna på sig.
Undrar om det berodde på att han hade covid?
Citera
2023-05-23, 09:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag tror dock att med tanke på hans problematiserarnde och negativa natur så skulle han ta det som förevändning för att få göra slut. "Titta, vi tycker inte likadant" "Nu pressar hon mig" osv osv
Jag tror helt enkelt att han är skitjobbig att ha en relation med hur man än beter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tanken slog mig också, han skulle kunna ta det som ursäkt för att dra sig ur. Jag tror också han är jobbig, väldigt ego. Har han överhuvudtaget frågat Ida vad hon vill nån gång? Det känns som hon går på äggskal runt honom.

Ja han är verkligen SKIT-jobbig. Men kanske mest är han obehaglig tycker jag. Enormt självupptagen, stel mimik och död blick som liksom ser rakt igenom det/den han tittar på. Hans milda och lite gay-liknande ton i sitt tal upplever jag tillrättalagt, som ett spel där han mycket uträknat vet hur han ska låta för att framstå sympatisk. I själva verket är han oreflekterat beräknande. Jag tror han alltid har varit det sedan barnsben och inte ”tänker ut” hur han ska agera för att få ut maximal effekt av sin tillvaro och de människor han möter.
Jag undrar om han är ensambarn och har blivit bortklemad hela sitt liv ända upp i vuxen ålder där mormor sköter om honom i sitt hem?
Citera
2023-05-23, 09:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Nä, men alla tjejer. Samma sak varje år där fruarna ska konfrontera deras syn på kvinnor, bögar, blattar m.m. Hur kan de lyckas få med samma kategori av kvinnor varje år?

Alla andra kvinnor (som inte ingår i den kategorin) är väl redan kuvade i en parrelation
Citera
2023-05-23, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Man brukar vara tolerant i nya relationer men Fredrik har tydligen så stark OCD att han inte kan hålla sig utan är beredd att stjälpa allt. Att han gör det på ett "gulligt" sätt är nog snarare hans version av smekmånad. Vänta bara tills Stina lämnar smulor på köksbordet om två månader. Då åker nog livremmen fram och det gulliga leendet byts mot en sur min och klagandet ökar i styrka
Nu behöver det väl inte vara något negativt att livremmen åker fram. Har du inte sett Stinas fantastiska bakdel? Litet smisk på den stjärten efter att hon "tvingats" rengöra köksbordet genom att slicka upp brödsmulorna och den vardagliga och präktiga chimären som tv-produktionen odlat angående paret blir ett minne blott. Dags att välja "saftey words".

Och det är väl ingen som har missat Stinas förföriska tonläge när de "diskuterar" sina små ordningsproblem?
Hon har alla förutsättningar (både kropp och sinnelag) att väcka en mans åtrå när hon sätter den sidan till. Stina har sin Fredrik lindad flera varv runt sitt lillfinger och en räv bakom varje öra. Definitivt frumaterial!
Citera
2023-05-23, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja han är verkligen SKIT-jobbig. Men kanske mest är han obehaglig tycker jag. Enormt självupptagen, stel mimik och död blick som liksom ser rakt igenom det/den han tittar på. Hans milda och lite gay-liknande ton i sitt tal upplever jag tillrättalagt, som ett spel där han mycket uträknat vet hur han ska låta för att framstå sympatisk. I själva verket är han oreflekterat beräknande. Jag tror han alltid har varit det sedan barnsben och inte ”tänker ut” hur han ska agera för att få ut maximal effekt av sin tillvaro och de människor han möter.
Jag undrar om han är ensambarn och har blivit bortklemad hela sitt liv ända upp i vuxen ålder där mormor sköter om honom i sitt hem?
Jag brukar inte säga "I told you so" men i det här fallet måste jag. Jag kände redan tidigt att det fanns något vagt obehagligt med Arvid men kunde inte sätta fingret på vad det var.
(FB) Gift vid första ögonkastet
Du sätter verkligen fingret på vad det är! Han är enormt självupptagen och tycker att han själv är fantastisk, stel mimik - exakt!, och en ständigt så lugn blick som den upplevs som död. Och ständigt välformulerad utan något uns av spontanitet. Har man hört honom svära till, höja rösten, skratta spontant - nej! Han mässar med stel mimik i princip samma tonläge hela tiden. Till och med när han skämtar om toarullen är det återhållet och stelt.

Han går på om sitt behov av utrymme och ifall de är kompatibla som föräldrar och yada yada och har helt lyckats ta död på den mysiga, varma och härliga stämning de hade från början. Den stämningen saknar säkert Ida men det får hon inget utrymme för att säga. Istället för att vara i en nyförälskad bubbla får hon hantera ett uppblåst arsels stela och pretentiösa kravlista.
Citera
2023-05-23, 10:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Nä, men alla tjejer. Samma sak varje år där fruarna ska konfrontera deras syn på kvinnor, bögar, blattar m.m. Hur kan de lyckas få med samma kategori av kvinnor varje år?

Det är bara den typen av kvinnor som kommer igenom det smala pk-nålsögat hos svt.
Och endast feminiserade beta-killar får möjligheten att vara med i produktionen.

Allt för att vara på den säkra sidan hos svt.
Och dessa "män" är extremt rädda för feminist-pk-dominanta kvinnor.
De viker sig vid minsta lilla konflikt.
De vill ju inte bli metoo:ade i tv-rutan.

Otroligt sorglig kategori män, som till viss del är symtomatisk med män ute i svenska samhället överhuvudtaget.
Svenska män är livrädda för att bli metooade.

Att svenska reko män till den här graden rannsakar sig själva och vänder ut och in på sig för att tillfredsställa feminismen, samtidigt som utländska män slår ihjäl sina fruar och kastar dem ifrån balkonger, visar på hur vi skiftat fokus genom att begrava oss i nonsens.
Vi vill slippa ta tag i den riktigt unkna kvinnosyn, som män från förlegade sydligare kulturer har.

Jag tror fortfarande att scenen med då Lina botaniserade i Alex bokhylla delvis är iscensatt av svt-produktionen, för att uppfostra svenska män och tittare.
Det förhindrar ju inte att man tycker Lina också är vidrig med sin rabiata metoo-syn (att han inte ens får ha en skämtbok med sjuk humor i bokhyllan).
Citera
2023-05-23, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det är bara den typen av kvinnor som kommer igenom det smala pk-nålsögat hos svt.
Och endast feminiserade beta-killar får möjligheten att vara med i produktionen.

Allt för att vara på den säkra sidan hos svt.
Och dessa "män" är extremt rädda för feminist-pk-dominanta kvinnor.
De viker sig vid minsta lilla konflikt.
De vill ju inte bli metoo:ade i tv-rutan.

Otroligt sorglig kategori män, som till viss del är symtomatisk med män ute i svenska samhället överhuvudtaget.
Svenska män är livrädda för att bli metooade.

Att svenska reko män till den här graden rannsakar sig själva och vänder ut och in på sig för att tillfredsställa feminismen, samtidigt som utländska män slår ihjäl sina fruar och kastar dem ifrån balkonger, visar på hur vi skiftat fokus genom att begrava oss i nonsens.
Vi vill slippa ta tag i den riktigt unkna kvinnosyn, som män från förlegade sydligare kulturer har.

Jag tror fortfarande att scenen med då Lina botaniserade i Alex bokhylla delvis är iscensatt av svt-produktionen, för att uppfostra svenska män och tittare.
Det förhindrar ju inte att man tycker Lina också är vidrig med sin rabiata metoo-syn (att han inte ens får ha en skämtbok med sjuk humor i bokhyllan).
Vilket insiktsfullt inlägg! Jag håller helt med om att svenska män är livrädda för att inte leva upp till den högsta nivån på politisk korrekthet när det gäller kvinnosyn och relaterade frågor. Metooad är ett verb som borde in på nyordslistan om det inte redan finns där. Visst är det så att man blundar för den kvinnosyn, rasism och det böghat som finns i många invandrade kretsar och hudflänger vanliga reko svenska killar "för det är så mycket lättare".
Citera
2023-05-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnacie
Inför säsongsstarten så såg jag någon på twitter som skrev att deras väns ex var med och att den personen skulle vara psykopat. Mina misstankar har skiftat under säsongen men jag börjar landa i att det är Lina som är personen i fråga, med tanke på hur hon behandlar Alexander.

Tycker du? Jag tänker att det skulle vara Arvid som har sådana drag isf. Nedsatt ansiktsmimik, det där med att åka genom den där grejen trots henne klaustrofobi och att han e militär. Men fan vet jag. Tänker att Lina bara e osäker o manipulativ.
Citera
2023-05-23, 10:53
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Ja den milda rösten bara förstärker hans coverta elakhet/aggression. Den blir ett verktyg för att förvirra den som blir utsatt.
Han signalerar tydligt att han vuxit upp med att vara jordens medelpunkt. (Mamma, mormor etc) Har sett skräckexempel i min egen dejtinghistorik med en man som fått den uppfostran av mamma och mormor, och fortfarande fick det som 30-åring. Han blev ingen snäll människa kan jag säga.
Citera
2023-05-23, 11:00
Medlem
Alex är så fucking fin. Lina går runt och försöker hitta fel på honom hela tiden och han anpassar sig gång på gång på gång och visar att han är villig att förändras och växa som person. Han växer i mina ögon. Sen vad det ju konstigt att han satte ner foten just när det kom till att inte ta på sig tröja haha.

Trött på Lina dock, tappade det när hon kommenterade det där med att han åt från lådan när det var hennes egna förslag. Bara för att du e sjuk jämnt och känner dig osäker på om du förtjänar att bli älskad eller whatever så behöver du inte få andra att känna så, skärp dig. Gå i terapi typ.
Citera
2023-05-23, 11:05
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Tycker du? Jag tänker att det skulle vara Arvid som har sådana drag isf. Nedsatt ansiktsmimik, det där med att åka genom den där grejen trots henne klaustrofobi och att han e militär. Men fan vet jag. Tänker att Lina bara e osäker o manipulativ.

Jag tror inte någon av deltagarna är psykopat. "Hörde av någon att någons ex var psykopat." Okeej. De som påstår att deras ex var psykopater är ofta själva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in