2023-05-23, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Och när hann hon va med och döda tove???
Mellan 02.19 till 02.43?!?!?!
Det är då hon rör sig…
Har uppehåll… om hon behövde kissa vilket hon aldrig nämnt, hon har Aldrig nämnt varför hon går till toan så ofta? Inte efter lögnen avslöjades att hon inte spytt o gått upp därför. Och varför går hon upp just den tiden?! Det är ju konstigt… hon kunde ju gått upp på toa 02.12 och sen 03.06 ( när Jj textar, minns inte exakt tid) men hade hon haft de rörelserna i mobilen hade man kunnat tro på M lite
Citera
2023-05-23, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Felskrivning
Nu är ju JJs uppgifter INTE = sanning.

Glöm inte att JJ svarade att hon inte såg Toves ansikte…. Förutom det med tungan….
Också extremt viktigt för åklagaren,
Hur kan hon inte se Ts ansikte? Hur kan hon då bedöma när hon ska släppa? Varför ser hon inte Ts ansikte?

Nu minns inte jag vad J sagt om hur eller inte hon såg T ansikte
Men jag kan tänka att M kanske satt över T ansikte/huvud och tryckte ner T armar som ligger uppåt
Eller att M satt på sidan av T och böjde sig öv T för att nå.
även den arm/hand
I båda fallen så skymmer det T ansikte
Citera
2023-05-23, 03:56
Medlem
Citat:
Nu är ju JJs uppgifter = sanning.
Vaddå får inte M plats?!????
Hon kan ha suttit på Tove bakom J och fått ned händerna, hon kan t.o.m. suttit på Ts huvud/ansikte och kanske därför nått händer/armar…
Att JJ inte berättar det och väldigt lite om M är ju för att om hon berättar tex sånt jag nämnde så är det ju totalt uppenbart att hon ville och dödade Tove, hon kanske i det läget utelämnar M mer för att få det till en story om olyckshändelse

Japp det är enbart för att J vill få till sin story som olyckshändelse
Båda tjänar på att ljuga
Citera
2023-05-23, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Och när hann hon va med och döda tove???

Mellan 01.51 - 02.43
Citera
2023-05-23, 04:08
Medlem
Citat:
Jag vet att du spekulerar men du är ju helt lost… TROR DU PÅ ALLVAR att Tove kastades som om hon själv var målvakt mot en fkn jävla stolpe i aluminium???
Det du skriver är ju riktigt nedvärderande för T och hennes familj!
Tove fälldes bakifrån (utan att ana det) och med hjälp av tag från Johanna runt nacken/ axlar så hon svingades med full kraft ner i ett GOLV med huvudet först, rygg, axlar, armbågar…
Hur kan du jämföra det med att en målvakt kastar sig o råkar slå i???
Får en skum känsla av allt du skrivit… och undrar vem du är faktiskt. Du är en uppenbar beskyddare av mörderskorna, kanske en av dem? Finns inte någon här som skrivit likt dig innan
Anedin?
Avel?
Notknapparen?
Några funderingar på hen?

Skribentens svar som blir lite omöjliga är till de som hittar detaljer som är för M oskuld

Jag ser även inlägg som är motsatsen
Så nej min uppfattning hitills är inte beskydd av mörderskorna
Citera
2023-05-23, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har hon fipplat med mobilen likt hon gör hemma sen så ska det finnas mer data ja om hon varit minsta aktiv med mobilen i lgh hos JJ.

Såklart hon inte flippat på mob i J bostad
De ca 45 min som hon var där så var hon upptagen med annat
Ett mord kanske?
Citera
2023-05-23, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Inte enligt rättsläkaren.

Oki ,tack för info .
Citera
2023-05-23, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag har skrivit mycket med Notknäpparen och hon vet vem jag är . Har varit inne på tråden om Lena som blev mördad intill motorvägen i Örebro ,tråden om Patrik Linfelth som försvann i Hallsberg och även försvunna Mattias ( tvillingbrodern i Ljungby) Även i tråden om Adriana som försvann i Bromma men som sorgligt nog hittades i vattnet .och några fler trådar som jag i stunden inte kommer på vilka de är .

Försöker bara komma på varför och hur det gått till därav spekulationerna.
Det var inte meningen att du skulle tro att jag ingick i mördarskaran .

Det jag menade med. målvaktens huvud i målstolpen är att om HAN kan bli avsvimmad utav den enkla anledningen som innebär en aluminiumstolpe ( har hänt min bror som målvakt = helt blackout i 5 minuter )så är det ju självklart att Tove ; precis som du beskrev svimmade av utav det fallet i golvet .

Försöker bara hitta problemlösningar på försvinnanden och även orsaker till varför mord utförts .

Förlåt om Du irriterar dej på mej .
T svimmade inte enl rättsläkaren
det är bara en trådsanning
Citera
2023-05-23, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja jag måste ju tro att det är anhöriga som har koll på att denna advokat är vass. Vad menar du med baktända? Vad kan liksom baktända om hon nu sovit ?

Jag menade att om syftet är att fria henne så kan ju användardatan visa på mer aktivitet än steg och då ”baktänder” den försvarsåtgärden.
Citera
2023-05-23, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Fast å andra sidan så väcker ju åklagaren åtal när han har så mycket så det anses kunna ge en fällande dom vilket det också gjorde.

Helt riktigt. Men i hovrätten har strafftid och domar ändrats på många sätt i andra fall så därför blir det intressant att se om hovrätten fastställer tingsrättens dom osv.
Citera
2023-05-23, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Enligt rättsläkaren så var det mer sannolikt att märkena på Toves armbågar kommit av att Johanna suttit på dem än att Maja hållit fast dem.

Tänka sig.

Ja hela den här biten med våldet är väldigt knepig att få en klar bild av.
Citera
2023-05-23, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man vinner stort när man tror på det osannolika, och det osannolika inträffar. Men man vinner ofta när man tror på det sannolika.

Jag tror inte på att komplicera saker i onödan. Det räcker med att tillämpa lite logik och söka de enkla svaren. När man börjar bli tvungen att söka svåra, komplicerade svar då ska man backa.

Jag väntar på hovrätten och orkar inte läsa varenda inlägg. Men berätta vad du har hittat, eller ge en hänvisning till ett inlägg.

Jag menar att jag håller flera olika scenarier öppna för sannolikheten att någon av dem ska falla in i hovrätten är större än att låsa sig vid en analys.

Man vinner ju ännu mer om man spelar på flera hästar som vinnare osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in