2023-04-28, 18:36
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet hur man kan få tag på Orionteatern inspelningen 2022
Citera
2023-05-18, 00:20
Medlem
Är det någon som vet hur man gör för att sjunga som Thåström? Hans härliga och kraftiga raspiga, nästan lite gurglande röst är så jävla underbart att lyssna på. Han vrålar ju rejält som fan. Men hur gör man det rätt? Tips, eller om ni vet bra videos eller sådant hade gjort mig kanske lite halvt glad.

Tänkte mest om ni hade något speciellt för just hans typ, istället för att bara söka på hur man sjunger så. Jag hittar inget svenskt som handlar om just hans sätt att sjunga på, så det får ju bli något annat. Tack tack.
Citera
2023-05-18, 01:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusMechanicus
Är det någon som vet hur man gör för att sjunga som Thåström? Hans härliga och kraftiga raspiga, nästan lite gurglande röst är så jävla underbart att lyssna på. Han vrålar ju rejält som fan. Men hur gör man det rätt? Tips, eller om ni vet bra videos eller sådant hade gjort mig kanske lite halvt glad.

Tänkte mest om ni hade något speciellt för just hans typ, istället för att bara söka på hur man sjunger så. Jag hittar inget svenskt som handlar om just hans sätt att sjunga på, så det får ju bli något annat. Tack tack.

Kolla upp Mäbe
Det är nog en rejäl Thåström kopia
Även om han själv inte erkänner det
Citera
2023-05-23, 03:04
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hittade denna lista på nätet. Joakim Thåström fyller 66 år idag. så med anledning
Thåströms alla album rankade: från Ebba till Dom som skiner

https://482mhz.com/2023/03/20/thastr...om-som-skiner/

Håller ni med honom om detta?
Kan nog säga att det sammanfattar Hela Thåströms karriär
Håller definitivt inte med om förstaplatsen.
Om man bortser från peace Love pitbull så är varenda soloplatta ett mästerverk förrutom Explodera mig och Mannen som blev en gris. DEN MORRONEN håller jag som bäst, sedan Beväpna dig med vingar.
Det är svårt, det är så oerhört jämn och hög kvalitet på alla plattor efter Mannen som blev en gris.
Citera
2023-05-23, 21:09
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Håller definitivt inte med om förstaplatsen.
Om man bortser från peace Love pitbull så är varenda soloplatta ett mästerverk förrutom Explodera mig och Mannen som blev en gris. DEN MORRONEN håller jag som bäst, sedan Beväpna dig med vingar. Det är svårt, det är så oerhört jämn och hög kvalitet på alla plattor efter Mannen som blev en gris.

Xplodera Mig 2000 är en liten bortglömd pärla. Lagom hårt innan PLP.
Men Beväpna Dig Med Vingar håller jag som topp 3. (Men den skivan fick mig verkligen att lyssna på Thåström ordentligt) .

Hans första solo platta Thåström är nog en Rock version av hur Thåström tänkte att Imperiet skulle kunna utvecklas ifall de hade fortsatt istället för att göra den engelska skivan.
Citera
2023-06-12, 00:34
Medlem
utan.att.stannas avatar
Riktigt härlig energi och bra spelning på Rosendal idag!!!
Citera
2023-06-12, 17:53
Medlem
Rebali179s avatar
Gillar setlistan från Rosendal spelningen

1. Söndagmåndagsång
2. Körkarlen
3. Isbergen
4. Toledo
5. Alltid va på väg
6. Kom med mig
7. Bluesen i Malmö
8. Men bara om min älskade väntar (Bob Dylan/Nationalteatern-cover)
9. Kriget med mig själv
10. Stora långa gatan
11. Axel Landquists park
12. Hål
13. Papperstunna väggar
14. Centralmassivet
15. Ingen neråtsång

Extranummer:
16. Old Point Bar
17. Flicka med guld

Extranummer 2:
18. Södra korset

Både lite gammalt & nytt på sitt sätt.
Samtidigt så hoppas man att han slänger in något från Xpoldera mig 2000 skivan
Citera
2023-06-23, 23:49
Medlem
Alltså, på tal om Södra Korset, så är det ju en sådan oerhört fantastisk, magisk låt. Jag tyckte den var magisk redan när den först släpptes, men att höra den live är så mäktigt så det inte finns. Har hört den live i Uppsala och Globen 2022, nu Rosendal 2023, och av dem spelningarna så tycker faktiskt den var som bäst på Rosendal, vilket jag inte hade förväntat mig.

Finns många andra låtar som är så fantastiska live (Kriget med mig själv, Centralmassivet, JLP, Körkarlen etc) men Södra Korset gör speciella saker med mig när den spelas, vilken extas...
Citera
2023-07-29, 12:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Gillar Thåström men föredrar ändå Ebba Grön samt Imperiet, det är något med dom två grupperna.
Citera
2023-07-30, 10:13
Medlem
Thåströms första soloalbum är det bästa han gjort även om ebba grön och imperiet är bra med.
Citera
2023-07-30, 10:45
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Thåströms första soloalbum är det bästa han gjort även om ebba grön och imperiet är bra med.

Gillar denna bäst av hans soloplattor.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skebokvarnsv._209
Citera
2023-08-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Gillar denna bäst av hans soloplattor.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skebokvarnsv._209

den är bra, men det är ju mest ballader lugna låtar, ingen fart direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera