2023-05-23, 01:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns så stora ödemarker inne i Ryssland så man kan kriga där i flera år om man skulle vilja göra det. Därför man inte fattar varför ryssen ska invadera andra länder? Dessutom så håller stora delar av Ryssland på att avbefolkas. Även de södra delarna av Ryssland, tex Rostovs region, som borde vara rika håller på att avbefolkas. Så det finns absolut ingen anledning för ryssen att invadera andra länder för att skaffa mer territorium iaf.

Det är väl något med det mänskliga psyket när man bara umgås med rövslickare och ja-sägare. Har fått allt serverat under alltför lång tid, inte behövt tänka kritiskt. Bara gnällt allt, på alla andra..

Precis som prins Harry. Där har du Putin..
Citera
2023-05-23, 01:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kan bli riktigt kaos där, om invånarna lyder uppmaningarna:
Kom ett klipp från Solovyovs show nu. Galne Gurulyov tycker att man måste dela ut vapen till medborgarna så att de kan försvara Belgorod region. Nån typ av hemvärn är det väl han tänker på. På temat efterklok kan man väl tycka.

https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1660767830663483392
Citera
2023-05-23, 01:13
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det kan bli riktigt kaos där, om invånarna lyder uppmaningarna:

Allt är så inåt helvete FUBAR att jag saknar ord. Om Ryssland fortsätter att panika på detta vis efter att själva ha blivit angripet av Ryssland så skulle det inte förvåna mig om Ryssland snart också lämnar in en rysk NATO-ansökan.
Citera
2023-05-23, 01:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kom ett klipp från Solovyovs show nu. Galne Gurulyov tycker att man måste dela ut vapen till medborgarna så att de kan försvara Belgorod region. Nån typ av hemvärn är det väl han tänker på. På temat efterklok kan man väl tycka.

https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1660767830663483392

Jaha. Volksturm igen då… men med vilka vapen då? Lite tomt i kassunen nuförtiden.

Dock verkar befolkningen helst vilja ned i skyddsrummen, vilka sades vara i toppskick. MEN pengarna försvann på vägen:

https://twitter.com/itsartoir/status/1660701792240320549?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg
Citera
2023-05-23, 01:33
Medlem
DeekinTTs avatar
Skulle vara intressant att se Sukhoi Su-57 göra någon insats.
Citera
2023-05-23, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Skulle vara intressant att se Sukhoi Su-57 göra någon insats.

Ryssland har på sin höjd 10 Su-57 och att dom skulle riskera en nerskjutning och visa vilket katastrof projekt det är skulle aldrig hända.
Kinzhal, T-90 och S-400 har alla unpresterat även till experternas sämsta förväntningar. Skulle inte bli alls bli förvånad om samma symptom gäller Su-57.
Citera
2023-05-23, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
inget att kommentera, men ok, jag tar rollen som Vatnik, du verkar gilla det ordet och att tillskriva det en betydelse din lilla nazist-sympatisör

finns inget att kommentera, Ukr har förlorat Artemovsk, vilket var klart sedan länge. istället för att skriva/gå ut med det/kommentera så skapas det en attack med artilleri support och egna tanks som helt plötsigt invaderar ryskt territorium, gissar att det antingen triggar någon slags doktrin eller ökar stödet ytterligare för att faktiskt förklara krig.

helt plötsligt har några ryska obskyra grupper fått tillgång till gång till t-64-BV, logistik och artilleriunderstöd för att genomföra detta?

snälla, var ärlig iallafall, detta berör endast propaganda och att ukr skall ha deniability för denna eskalering, ukraina har full kontroll på media, så som sverige oxå skulle ha i liknande läge, man väljer vilken information man vill gå ut med, likt gaghdad bob
, det är trevligare att gå ut med att nazisterna har tagit tre byar på ryskt territorium istället för att det förlorat " the fortress of bakhmut!

välkommen in i geopolitiken!
Ilja Ponomarev, tidigare ledamot i den ryska duman, som biträdande partiledare för oppositionspartiet ”Rättvisa Ryssland", har just tagit på sig ansvaret för attackerna.

https://www.expressen.se/nyheter/ilj...n-till-moskva/

Det handlar alltså om ryska frihetskämpar som gör uppror mot den psykotiske dvärgen du fickrunkar till hela dagarna.

Detta är bara början. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, ert pissland kommer slitas i stycken inifrån. Ryssland kommer förvandlas till ett nordiskt Somalia, vars befolkning slåss och krigar sinsemellan som riktiga uralnegrer.

Välkommen in i verkligheten!
Citera
2023-05-23, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Paniken är total i Ryssland nu.

Det började för två veckor sedan när nyheten om Storm Shadow kom. Som kan slå till långt in i Ryssland. Sedan nyheten om F-16. Och så insikten att man lagt 9 månader på att bomba en obetydlig småstad till grus, till ingen nytta alls. Och att Wagner tröttnat och lämnar Ukraina. Och müllwaffen Kinzhals totala fiasko.

Lägg därtill dagens händelser i Belgorod. Paniken är total. Ryssarna vet inte hur dom ska reagera.

Kollar man nya ämnen ser man ryssar i panik spamma nya trådar med trams. Och det var likadant igår.
Undra om vi någonsin kommer få höra Putin återupprepa de magiska orden 'allting går enligt plan'? Den lille har ju hävdat precis detta X antal gånger sedan våren 2022. Jag tror det började när "det stolta flaggskeppet Moskva" förvandlades till en dyster Ubåt. Men kanske att poletten börjar trilla ner även för honom nu?

Nåväl. Det mest njutbara med ryssarnas stundande krigsförlust kommer bli att följa allt brölande från ryssråttorna i Putlers lilla fan-club! .. Åh ljuvliga underbara tårar. Jag kommer klunka!
Senast redigerad av Chillgren 2023-05-23 kl. 03:28.
Citera
2023-05-23, 03:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Undra om vi någonsin igen kommer få höra Putin säga att allting går enligt plan? Han har ju hävdat precis detta X antal gånger sedan det stolta flaggskeppet Moskva förvandlades till en Ubåt. Men kanske att poletten börjar trilla ner även för honom nu?

Det mest njutbara med ryssarnas krigsförlust kommer vara att följa allt bölande från ryssråttorna i Putlers lilla fan-club! .. Åh ljuvliga underbara tårar. Jag kommer klunka!
Ja, vi ser nu början på slutet för Ryssland. Antar att rysstrollen kommer tystna snabbt. Spännande vilken förnekelse de lever i.
Citera
2023-05-23, 03:53
Medlem
Kill em all 🤘

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/13oknsy/heavy_metal_band_metallica_frontman_james/

"Heavy metal band Metallica frontman James Hetfield has visited a wounded Ukrainian soldier, telling him to "Kill 'em All" (the name of the band's debut album)

Jag har alltid gillat Metallica!

Mycket bra signal från Hetfield, särskilt med tanke på att Metallica var det första rockbandet att uppträda i Moskva efter Sovjetunionens kollaps. De har massor av ryska fans.
Senast redigerad av Chillgren 2023-05-23 kl. 04:08.
Citera
2023-05-23, 05:00
Bannlyst
Ryktas om att Putin med entourage har flytt Moskva men fram till nu ingen intel om vart de har tagit vägen. Nu kraschar ryssland big time!!!
Citera
2023-05-23, 05:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Onekligen!

Nu spekulerade högvilt på gränsen till absurdum men med backning från starka krafter bakom scen så tänker jag mig främst garantier av olika slag. Hur lokala ryska genomkorrumperade ståthållare i firma med UAF/Väst - bägge parter med ett delat intresse av att fimpa nuvarande ryskt styre - på olika vis tillåter denna liga att härja runt inom ramarna för den tilltagna byråkratiska makt man ändå sitter på lokalt.

I vanliga fall skulle naturligtvis den ryska diton inte våga, ens ha något att tjäna egenmäktigt på det, men inbillar mig att Kreml är så pass skadeskjutet numera att dammarna börjat spricka rätt kraftigt på sina håll inom den ryska statsapparaten. Men, men. Betoning igen på bortom högspekulativt från min sida. Redan när jag tycker skicka på detta meddelande kanske festen hunnit ta slut

Vi får se - vad som helst kan vara sant om lokalt stöd. Kanske hoppas de bara att några tröttnar på Putin?

Det är en prestigeförlust för Ryssland på ett annat sätt än sprängdåd kan vara, men man ska nog inte förvänta sig någon Tet-effekt.

Givet att Ryssland verkar ha dåligt med pidars, kan de nog inte göra mycket bättre än att gruppera större förband längre bak, så får de åka dit strider som de här utbryter.

Men det ska fan vara gränsvakt där det här hände, om närmaste större försvar är mil därifrån.

Hoppas verkligen att dessa ryssar inte är dumdristiga, utan sticker i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in