2023-05-23, 00:34
Medlem
Än en gång blir man helt paff av vad som sker i detta kriget. Galet säger jag bara. Hoppas dom inte offrar sig i onödan nu. Kanske de drar sig tillbaka inatt?? Ryssen borde väl kunna bomba sönder dessa trupper??
Citera
2023-05-23, 00:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
inget att kommentera, men ok, jag tar rollen som Vatnik, du verkar gilla det ordet och att tillskriva det en betydelse din lilla nazist-sympatisör

finns inget att kommentera, Ukr har förlorat Artemovsk, vilket var klart sedan länge. istället för att skriva/gå ut med det/kommentera så skapas det en attack med artilleri support och egna tanks som helt plötsigt invaderar ryskt territorium, gissar att det antingen triggar någon slags doktrin eller ökar stödet ytterligare för att faktiskt förklara krig.

helt plötsligt har några ryska obskyra grupper fått tillgång till gång till t-64-BV, logistik och artilleriunderstöd för att genomföra detta?

snälla, var ärlig iallafall, detta berör endast propaganda och att ukr skall ha deniability för denna eskalering, ukraina har full kontroll på media, så som sverige oxå skulle ha i liknande läge, man väljer vilken information man vill gå ut med, likt gaghdad bob
, det är trevligare att gå ut med att nazisterna har tagit tre byar på ryskt territorium istället för att det förlorat " the fortress of bakhmut!

välkommen in i geopolitiken!

Jodå, Bakhmut är nog förlorat men hur är det med kriget ?

Ifrån 5000 hjälmar ifrån Tysklands förra försvarsminister, till F16 nu. En lång resa som även inkluderar en hel del sanktioner mot Ryssland. Med detta sista F16 löfte så är det ju även ett engagemang som sträcker sig över flera år. Dvs väst är inte längre rädd för Putin. Inte bara det.., utan hans "snack", tas bara för snack nu ! Sedan får han söka tröst hos Xi bäst han vill, till sin befolknings framtida sorg.

Kriget är långtifrån över, men västs stöd till Ukraina bara växer. Putins "gambit" ser man som oacceptabel, och är villig att även för varje månad som går.., hänga med och öka stödet.. Kan/skall inte belönas.

Och personligen är jag nog villig via min skattesedel bered att spotta in några kronor till !
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-23 kl. 00:47.
Citera
2023-05-23, 00:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
din lilla nazist-sympatisör

Det är Putler-anhängarna som är nazister. (Se bara denna tråd. Denna tråd är fylld med sådana.)

Citat:
... det är trevligare att gå ut med att nazisterna har tagit tre byar på ryskt territorium istället för att det förlorat " the fortress of bakhmut!

Nej. De som intog byarna är anti-nazister. Det är Putler-anhängarna som är nazister. Och fascister.

De som intog byarna är demokrater. De vill befria Rysslands folk från fascisten/nazisten Vladolf Putler. Lyssna själv:

Citat:
An organization calling themselves "Freedom of Russia Legion" published a video on their Telegram channel.

"The time has come to put an end to the Kremlin dictatorship! Be brave and have no fear because we are coming home! Russia will be free!" They said after criticizing Putin's regime.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1660585231559081984
Citat:
"We want our children to grow up in peace and be free people. That they could travel, study and simply be happy in a free country."

" But that has no place in today´s Putin´s Russa. Rotten to the core with corruption, lies censorship, restrictions on freedoms and repressions."
Citera
2023-05-23, 00:39
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Än en gång blir man helt paff av vad som sker i detta kriget. Galet säger jag bara. Hoppas dom inte offrar sig i onödan nu. Kanske de drar sig tillbaka inatt?? Ryssen borde väl kunna bomba sönder dessa trupper??

Ja, känns som de gjort sin grej nu. Bättre dra sig tillbaka och vara redo för nya nålstick så ryssarna måste förlägga mer trupper vid gränserna och mindre för att ockupera Ukraina. Tror ju knappast på allmän resning och får de stryk kanske de inte orkar igen.
Citera
2023-05-23, 00:42
Medlem
Citat:

Med vad? Tomt i lagret och allt material borta
Citera
2023-05-23, 00:42
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

De borde det, om du tänker på gänget som lever rövare på den ryska sidan. Kan inte hålla länge som jag ser det. In och ut..

(Annars blir det bara ett kamikaze uppdrag )
Citera
2023-05-23, 00:44
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Min feting

Jo kanske. En av dessa kan vara denna denna "detta är vi"-video.

Om det hade varit en rysk false flag så tror jag länkad produktion stider mot det onskefulla narrativ som Kreml sannolikt hade velat förmedla. Då hade man med fördel vallat fram fem lönnfeta fyllon som med vårsolen skrikandes mitt i deras vanskapta flottiga nyllen bryter hotfullt med ukrainsk brytning framför kameran.

Det som vi istället bjuds på är en trendig hipster-ish, en sentimental familjefar med valpögon, tre blurrade (läs: breda ryska massan) samt en välartikulerande hunk i förarsätet under en porrig skymning. Detta är definitivt inte filmat på måfå i min mening, nått är i görningen.

Jag är benägen att hålla med dig. RyZZland är bara inte att lita på. Oberäkneliga, korkade och dessutom elaka.

Hur som helst så sägs FSB:s kontor i Belgorod brinna nu i natt:

https://twitter.com/gerashchenko_en/status/1660774707874914310?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg
Citera
2023-05-23, 00:53
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Ovanligt tyst på våra Vatniks i tråden ikväll.
Paniken är total i Ryssland nu.

Det började för två veckor sedan när nyheten om Storm Shadow kom. Som kan slå till långt in i Ryssland. Sedan nyheten om F-16. Och så insikten att man lagt 9 månader på att bomba en obetydlig småstad till grus, till ingen nytta alls. Och att Wagner tröttnat och lämnar Ukraina. Och müllwaffen Kinzhals totala fiasko.

Lägg därtill dagens händelser i Belgorod. Paniken är total. Ryssarna vet inte hur dom ska reagera.

Kollar man nya ämnen ser man ryssar i panik spamma nya trådar med trams. Och det var likadant igår.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2023-05-23 kl. 00:57.
Citera
2023-05-23, 00:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det finns så stora ödemarker inne i Ryssland så man kan kriga där i flera år om man skulle vilja göra det. Därför man inte fattar varför ryssen ska invadera andra länder? Dessutom så håller stora delar av Ryssland på att avbefolkas. Även de södra delarna av Ryssland, tex Rostovs region, som borde vara rika håller på att avbefolkas. Så det finns absolut ingen anledning för ryssen att invadera andra länder för att skaffa mer territorium iaf.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-23 kl. 00:57.
Citera
2023-05-23, 00:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Sånt här twittergods får man om något ta med en nypa salt men helsike vad ligan på allas våra läppar verkar rockat på väl i afton. Enligt uppgift länsat en polisstation, minsann.

"Skjut uniformerad polis", lär myndigheterna nu gått ut med.

https://twitter.com/officejjsmart/status/1660664585773363201

Ryssland är verkligen ett totalt rövhål.

Edit, kvällens citat:

Citat:
So Russia is now also the second most powerful military inside Russia?

Senast redigerad av Sqrbanken 2023-05-23 kl. 01:03.
Citera
2023-05-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag är benägen att hålla med dig. RyZZland är bara inte att lita på. Oberäkneliga, korkade och dessutom elaka.

Hur som helst så sägs FSB:s kontor i Belgorod brinna nu i natt:

https://twitter.com/gerashchenko_en/status/1660774707874914310?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg
Putin ligger under bordet i bunkern som en hund och trycker.

Bzzzz bzzzz kan vara en såndära drönare.
Citera
2023-05-23, 01:02
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Sånt här twittergods får man om något ta med en nypa salt men helsike vad ligan på allas våra läppar verkar rockat på väl i afton. Enligt uppgift länsat en polisstation, minsann.

"Skjut uniformerad polis", lär myndigheterna nu gått ut med.

https://twitter.com/officejjsmart/status/1660664585773363201

Ryssland är verkligen ett totalt rövhål.

Det kan bli riktigt kaos där, om invånarna lyder uppmaningarna:

Citat:
- officials ask locals to, without warning, open fire on uniformed police.

- officials state that there are no longer police in Belgorod. Anyone dressed as a Russian cop is really a Ukrainian saboteur and can be shot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in