2023-05-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Stina är en sådan där som inte förstår sport men ändå vill ha rätt i sina analyser. Fruktansvärt irriterande med sådana. Dessutom är hon passivt aggressiv i sina insinuationer. Märklig match att para ihop slarvmaja med en diskbänksgnidare.

Hon hade ju rätt med offsideflaggan. Fruktansvärt irriterande med män som tror dom vet bättre än kvinnor fast dom inte har någon aning
Citera
2023-05-22, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Håller helt med men tycker det är ännu värre, Fredrik är fan otäck. Min pappa som är en ypperlig människokännare gav mig rådet i början av 20-årsåldern att hålla mig borta från pedanta män. Spring Stina!! Han är ju inte klok, så äckligt kontrollerande. Det börjar sådär, med små betydelselösa saker, det är ju sjukt. Och kontrollerande, suger energi. Hoppas Stina hellre skaffar barn själv och skiljer sig fort som fan.
Jag trodde på dom, Stina är underbar, men nej, detta är inte ok. Dom borde ha matchat Fredrik med Carro och Stina med Alex. Ida med Agust. Arvid, Carro, Fredrik och Lina har inte i programmet att göra.

Carro; ja, Agust har helt rätt i detta avsnittet, hans magkänsla har helt rätt! Men sen sitter hans vän tyvärr och intalar honom att det där är nyttigt för honom och han verkar lita totalt på henne som om hon skulle vara någon slags klok gumma bara för att hon är en äldre kvinna som tror att hon är någon slags andlig ledare. Så frustrerande. Varför har Carro ens sökt till det här programmet frågar han sig. För att synas! Som en individ! Hans magkänsla var spot on också när hon började prata om jag-jag-jag gällande par-uppgiften. Carro vill bara vara på tv i sitt favoritprogram och få fler följare på instagram. Hon är en narcissist.

Lina och Alex.
För helvete. Ingen som ser vad jag ser? Normaliseringsprocessen!
Lina startar attack efter attack där Alex ska skämmas för hela sitt väsen och hon antyder att hon är på väg att lämna för det här var (också) helt oacceptabelt. Men går han är hon snabb att locka tillbaka honom och släta överallt, och då upplever Alex, varenda jävla gång, att dom kommit närmare varandra. Trauma bonding kallas det. Självklart reagerar inte ens ”feministpsykologen” eller vad samtalsterapeuten Maria kallar sig på instagram.

Till sist, Ida och Arvid
Ida förtjänar så jävla mycket bättre! Snälla, säg inte att dom är gifta fortfarande, jag får ont i magen!
Hon är liksom den mest självständiga, självförsörjande, emotionellt mogna och äventyrliga tjej han kan hitta och ändå sitter fanskapet och söker akut hjälp av ”experterna” för att han inte litar på att Ida inte ska kväva honom som en drunknande koalabjörn.
Arvid ska inte vara i programmet, ingen ska utsättas för hans hjärnspöken! Han kan fortsätta gå i terapi, han projicerar sin skit på Ida och hon förtjänar inte detta! Vad arg jag blir! Och inte ens ”feminist”-psykologen reagerar, fan vad destruktiva hela ”expert”-gänget är. Deltagarna hade lika gärna kunnat gå och be de äldste i Amish-folket är mullorna i Iran om äktenskapsråd. ”Nej, ni ska stanna tillsammans, ni har ingått ett heligt äktenskap, förlåt varandras synder nu och stanna tills döden skiljer er åt”.
Håller med om alla förutom om Fredrik och Stina. Han är överdriven pedant, absolut. Men jag tror ändå på honom. Han är så rar .

Arvid har tappat känslorna. Han är som Jonas i förra säsongen - helt betagen till att börja med men tappar intresset när känslan besvaras utan att han behöver jobba. Arvids handhållning och pussar känns nu bara konstlade och påtvingade. Han andas ut (!) när han slipper vara med Ida. Ida gör det bra, hon backar och ger honom utrymme och visar inte med en min hur sårad hon måste vara. Arvid är så fokuserad på att uppnå mål och genomföra saker så han missar att leva. Nu är hans mål att hitta mamman till hans kommande högpresterande barn. Det sitter på hans att-göra-lista och måste klaras av och sättas på bock på. Men mamman måste vara rätt, så att barnen blir de rätta.

Lina och Alex - din analys är spot on. Det är psykisk misshandel och det är ledsamt att se hur Alex tar mindre och mindre utrymme i relationen. Hur han blir mer och mer ängslig, samtidigt som han höjer och hyllar Lina. Och hon tvärtom sänker honom mer och mer.

Agust och Carro - hennes skratt är numera obehagligt för mig. Jag associerar det med en kommande liten pik eller dolt verbalt stick. Hon är jävlig men döljer det bakom ett charmigt skratt. Hela hennes sätt är "Jag skojar ju bara, tog du åt dig?!?". Agust visar mer motstånd mot att bli psykiskt manipulerad än Alex. Agust känns starkare mentalt. Han tar inte vilken skit som helst. Tyvärr hjälpte inte samtalet med Gamla Mor Pilträd alls, Agust fick helt fel råd. Han var på rätt spår själv, det hade varit bättre om han lyssnat på sig själv. Det känns som Agust är lite pikig tillbaka mot Carro - "vi tar ett stort beigt tygstycke som representation för oss som par" . Det måste ju ha varit en ironi mot Carro. Agust?
Citera
2023-05-22, 21:40
Medlem
Spider-Girls avatar
Jag har ändrat mig mer och mer om Ida längs seriens gång och nu är jag helt Team Ida. Hon har fasen en ängels tålamod med hur Arvid problematiserar, analyserar och tjatar sönder varenda jävla minut av deras förhållande. Hur kan hon hålla sig så lugn?
Citera
2023-05-22, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag har ändrat mig mer och mer om Ida längs seriens gång och nu är jag helt Team Ida. Hon har fasen en ängels tålamod med hur Arvid problematiserar, analyserar och tjatar sönder varenda jävla minut av deras förhållande. Hur kan hon hålla sig så lugn?
Hon är kär och dessutom desperat på att ha hittat rätt och kunna bilda familj. Dock tror jag att hon skulle vinna lite på att visa mindre tålamod. Jag tror Arvid behöver mer motstånd än hon bjuder. Han sniffar hennes kärlek och desperation och det sänker hennes värde i hans ögon = han blir mindre attraherad.
Citera
2023-05-22, 21:51
Medlem
Spider-Girls avatar
OBS! INGA SPOILERS! Ni som VET får alltså inte svara på detta. Utifrån det vi såg i kvällens avsnitt; tror ni att något enda av paren kommer hålla ihop? Jag tror spontant inte det.

(fortfarande tänker jag att om något par håller ihop är det Stina och Fredrik, men är inte lika säker längre. Tycker det var skum stämning mellan dem i kvällens episod)
Citera
2023-05-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Stina är en sådan där som inte förstår sport men ändå vill ha rätt i sina analyser. Fruktansvärt irriterande med sådana. Dessutom är hon passivt aggressiv i sina insinuationer. Märklig match att para ihop slarvmaja med en diskbänksgnidare.

De låter ju spelet fortgå även om de är 95% säkra på att det är offside, vilket har lett till skador och annat. Sedan presenterar hon det som att hon har hört någon annan prata om det och inte riktigt har koll, men neurotikern har ju fel (lika fel som i att en telefonladdare som inte ens drar någon ström skulle vara någon brandrisk).
Citera
2023-05-22, 21:54
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon är kär och dessutom desperat på att ha hittat rätt och kunna bilda familj. Dock tror jag att hon skulle vinna lite på att visa mindre tålamod. Jag tror Arvid behöver mer motstånd än hon bjuder. Han sniffar hennes kärlek och desperation och det sänker hennes värde i hans ögon = han blir mindre attraherad.

Jag tror dock att med tanke på hans problematiserarnde och negativa natur så skulle han ta det som förevändning för att få göra slut. "Titta, vi tycker inte likadant" "Nu pressar hon mig" osv osv
Jag tror helt enkelt att han är skitjobbig att ha en relation med hur man än beter sig.
Citera
2023-05-22, 21:57
Avslutad
Citat:
Jag tror dock att med tanke på hans problematiserarnde och negativa natur så skulle han ta det som förevändning för att få göra slut. "Titta, vi tycker inte likadant" "Nu pressar hon mig" osv osv
Jag tror helt enkelt att han är skitjobbig att ha en relation med hur man än beter sig.
Tanken slog mig också, han skulle kunna ta det som ursäkt för att dra sig ur. Jag tror också han är jobbig, väldigt ego. Har han överhuvudtaget frågat Ida vad hon vill nån gång? Det känns som hon går på äggskal runt honom.
Citera
2023-05-22, 22:12
Medlem
Katciu88s avatar
Tråkigt avsnitt.

MEN Lina och Alex !? Vad fan? Lina löste tröj-gate, som hon själv var skyldig till, genom.... party hattar och kuddkrig. Vem gör så??? Hon är helt labil. Och rawfreddan kommenterar det i synken med ett uppenbart stånd i byxan. Wtf.

Sen de där skämtböckerna och uppläxningen, vilken cringe. Och Alex är verkligen strykrädd, hela han utstrålar undergivenhet, som en hund som bajsat på mattan och får skäll av matte. Han kommunicerar typ "förlåt förlåt förlåt. Snälla Lina förlåt mig. Kan jag snälla få spela lite dataspel nu och sen när vi ligger i sängen får jag klämma på dina tuttar som tack för att jag slängde böckerna?"

Och apropå dataspel. Jag personligen tål inte vuxna män som spelar dataspel. Så sjukt oattraktivt. Dataspel är för små barn. När man är vuxen ska man ta tag i sitt liv och göra vettiga saker med sin tid.
Citera
2023-05-22, 22:13
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Varför dricker ni kvinner vin i badet? har du nånsin sätt en straight man göra det?

Sedan vill jag med tanke på förra veckans skärmytsling oss emellan ge dig
ett verkligt sexistiskt skämt som Lina inte hade uppskattat
Citat:
Nu är det bara en tidsfråga innan Fredrik & Stina tar på sig sverigetröjor även för att kolla på en fotbollsmatch på TV efter att ha tagit på sig sverigetröjor & kollat på den där förvirrade matchen
där kvinnjouren försökte arrangera....blabla....babyshower....blablaba...på en gräsmatta, nått i den stilen

Magkänslan föreslog att det var kvinnan som har gjort som asiatiskan Mia från tidigare säsonger
som copade med att dra på sig en matchtröja för att få vara med när mannen & dennes svinaktige bögpolare skulle kolla på Vikingarna mot Blackburn matchen.

Men här var istället Stinas skittest, om jag ska kolla på fotboll med dig kollar vi damfotboll trots! att ingen av oss är egentligen intresserad av fotboll, det här är vårt fyrkantiga uttryck för nationalism!
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-05-22 kl. 22:16.
Citera
2023-05-22, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Håller med om alla förutom om Fredrik och Stina. Han är överdriven pedant, absolut. Men jag tror ändå på honom. Han är så rar .

Arvid har tappat känslorna. Han är som Jonas i förra säsongen - helt betagen till att börja med men tappar intresset när känslan besvaras utan att han behöver jobba. Arvids handhållning och pussar känns nu bara konstlade och påtvingade. Han andas ut (!) när han slipper vara med Ida. Ida gör det bra, hon backar och ger honom utrymme och visar inte med en min hur sårad hon måste vara. Arvid är så fokuserad på att uppnå mål och genomföra saker så han missar att leva. Nu är hans mål att hitta mamman till hans kommande högpresterande barn. Det sitter på hans att-göra-lista och måste klaras av och sättas på bock på. Men mamman måste vara rätt, så att barnen blir de rätta.

Lina och Alex - din analys är spot on. Det är psykisk misshandel och det är ledsamt att se hur Alex tar mindre och mindre utrymme i relationen. Hur han blir mer och mer ängslig, samtidigt som han höjer och hyllar Lina. Och hon tvärtom sänker honom mer och mer.

Agust och Carro - hennes skratt är numera obehagligt för mig. Jag associerar det med en kommande liten pik eller dolt verbalt stick. Hon är jävlig men döljer det bakom ett charmigt skratt. Hela hennes sätt är "Jag skojar ju bara, tog du åt dig?!?". Agust visar mer motstånd mot att bli psykiskt manipulerad än Alex. Agust känns starkare mentalt. Han tar inte vilken skit som helst. Tyvärr hjälpte inte samtalet med Gamla Mor Pilträd alls, Agust fick helt fel råd. Han var på rätt spår själv, det hade varit bättre om han lyssnat på sig själv. Det känns som Agust är lite pikig tillbaka mot Carro - "vi tar ett stort beigt tygstycke som representation för oss som par" . Det måste ju ha varit en ironi mot Carro. Agust?

Tack (och till Blaskig), skönt att några ser det. Håller med om att Agust visar bättre självkänsla men han är ju tyvärr i ett sammanhang med fel ideal för att lita på sin magkänsla. ”New Age”miljöer är väldigt lika dom för organiserad religion på så sätt att alla som är några slags andliga ledare får en status som kulturen runt om dom går ut på att följa, okritiskt. Hade han varit kristen och hon församlingens präst hade det varit samma sak.
Uddebo verkar vara ett rätt Nice ställe men det är inte fritt från normer och statusskillnader. Och sen programmets så kallade experter som alla uppmanar dom att stanna kvar och ge det en chans till och stanna kvar osv. Men som tur är verkar han ändå vara så pass stark att han kommer (tror jag) välja att skiljas. Hon lär väl också göra det, men tyckte det var lite obehagligt att hon börjar locka tillbaka lite när han dragit öronen åt sig.

Ja, Fredrik. Jag har faktiskt känt ett lätt obehag sen han lagade mat till henne. Fast allt ser så oskyldigt ut, han ser så oskyldig och snäll ut. Men nånting har varnat mig hela tiden och vid detta avsnittet började jag bli orolig för hans kontrollerande. Det är ju inte bara att han är pedant, han pikar ju henne också för helt normala saker, vem lämnar inte laddaren i väggen liksom. Jag drar ut dom för att jag har en vana, men massor av folk gör ju inte det. ”Intressant att du ändå väljer att lämna den i fast du känner till brandrisken”… Han känns lite dominant och som att han subtilt vill styra. Konstigt kanske att han då sökt nån med ”skinn på näsan” men det verkar bara vara ett behov av att vara ”mannen” som bestämmer som kommer fram. Vet att det låter långsökt i detta skedet, vi får väl se längre fram hur det ser ut…
Citera
2023-05-22, 22:23
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Och apropå dataspel. Jag personligen tål inte vuxna män som spelar dataspel. Så sjukt oattraktivt. Dataspel är för små barn. När man är vuxen ska man ta tag i sitt liv och göra vettiga saker med sin tid.
Tål du vuxna kvinner som spelar datorspel då? apropå Carros skjut-glad-het ifall du missade den i kvällens avsnitt? när du hängt upp dig på att Lina sa fördomsfullt "här spelar han datorspel" men antagligen hade denna läkare bara patientjournaler ihop med MS-röj på den där dumburken

Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ingen riktig karl kunde unika att bli kåt när Carro satt & ensam spelade Mass Effect? och sa
"komsi komsi" för att kunna skjuta huvudet av nästa manliga opponent:
Jag spelar inte datorspel längre men det kan ju eventuellt ge något att se motsatta könet göra det, spöklikt det som kvinner anser är jätteviktigt hos den dom söker "han ska brinna för något speciellt jag inte förstår
& gå hål in i det"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in