2023-05-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Tack för tipset👌
Jag har intresserat mig för detta sedan slutet av 90talet.
https://youtu.be/sCUQLPOjvxs
Intressant intervju där Ted Bundy säger att han växte upp i en kärleksfull familj..och han avrättade man..

Tack för länken. Videon är intressant. Det finns säkert inom psykologivetenskapen (som här på FB ) väldigt delade meningar om budskapet i den video.
Ur min synvinkel är inte det som TB berättar trovärdigt, eller jo, han berättar nog ärligt, men eftersom hans känsloregister måste vara oändligt sparsamt, är det bara ytliga tankar om sitt eget liv, som han presenterar. Det finns INGET känslomässigt djup hos honom, han har ingen aning om känslor, men han kan tänka och tala (a la en robot). Se här, Lifeisnow, länk till bok om TB: https://www.biography.com/crime/ted-bundy-childhood.
Senast redigerad av skaebne 2023-05-21 kl. 20:17.
Citera
2023-05-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk for informasjon Er MGMs bil på det bildet, og er det i så fall eventuelt hans svarte Hyundai I20?

Det er bildet på hans profil på Facebook fra 30/5 2021. Bildet er hans svarte Hyundai i20. Titta på bilen, og du ser något vitt, som de på Reddit mener, måste vara ett skepp som reflekterar sig på bilen. Derfor måste det være fra Korsør Havn/Korsør Station, skrivas på Reddit. Det låter rätt.
Citera
2023-05-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
Det er bildet på hans profil på Facebook fra 30/5 2021. Bildet er hans svarte Hyundai i20. Titta på bilen, og du ser något vitt, som de på Reddit mener, måste vara ett skepp som reflekterar sig på bilen. Derfor måste det være fra Korsør Havn/Korsør Station, skrivas på Reddit. Det låter rätt.
Takk for informasjon

Podcast S1 Afsnit 1: Den savnede pige. Emilie Meng Mysteriet
(Link finnes her: https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-1-emilies-far-jeg-vil-vide-hvordan-min-datter-doede )

I denne podcasten blir det sagt at EM bodde sammen med sin mor og stefar i Korsør, og at EMs far flyttet tilbake til Skælskør etter EMs død.
Edit: EMs far flyttet til Ålborg da EM var yngre. Kanskje EMs farfar og farmor eventuelt bodde i Skælskør, ettersom det ble sagt at EMs far flyttet tilbake til Skælskør, og kanskje EM i så fall eventuelt besøkte besteforeldre i Skælskør (mens MGM fremdeles bodde i Skælskør)?

(Med tanke på dette med at den 13-årige piken bodde i Slagelse på samme tidspunkt som MGM bodde der, og min spekulasjon om at MGM eventuelt kan ha observert henne i Slagelse og at MGM eventuelt kan ha skaffet seg informasjon om at hun flyttet til Kirkerup der han kidnappet henne. Og med tanke på hvis det er slik at han har plukket seg ut barn som han har observert over mange år i forkant av at han begikk forbrytelser mot de (og hvis det er slik, så kan det kanskje hende at MGM også hadde observert og eventuelt stalket den 15-årige piken i Sorø i lang tid (eventuelt i flere år) før han begikk forbrytelsene mot henne?)
Citat:
Sommmer 2021 flytter familien F fra Slagelse by til Kirkerup.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-21 kl. 21:55.
Citera
2023-05-21, 21:48
Medlem
Citat:
Takk for informasjon

(Link finnes her: https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/afsnit-1-emilies-far-jeg-vil-vide-hvordan-min-datter-doede )

I denne podcasten blir det sagt at EM bodde sammen med sin mor og stefar i Korsør, og at EMs far flyttet tilbake til Skælskør etter EMs død. Bodde EMs far i Skælskør under EMs oppvekst og besøkte EM sin far i Skælskør?
MGM vokste opp i Skælskør. Hvis EMs far bodde i Skælskør da EM var yngre og hvis EM besøkte sin far der, så finnes det kanskje en mulighet for at MGM kan ha observert EM allerede mange år før 2016 mens MGM bodde i Skælskør?

(Med tanke på dette med at den 13-årige piken bodde i Slagelse på samme tidspunkt som MGM bodde der, og min spekulasjon om at MGM eventuelt kan ha observert henne i Slagelse og at MGM eventuelt kan ha skaffet seg informasjon om at hun flyttet til Kirkerup der han kidnappet henne. Og med tanke på hvis det er slik at han har plukket seg ut barn som han har observert over mange år i forkant av at han begikk forbrytelser mot de (og hvis det er slik, så kan det kanskje hende at MGM også hadde observert og eventuelt stalket den 15-årige piken i Sorø i lang tid (eventuelt i flere år) før han begikk forbrytelsene mot henne?)

i følge google så tror jeg det er slik at F*lippas biologiske pappa bor i Høng og har gjort det siste 10 år. PW har vel også bodd i Høng i løpet av de siste ti år... Så PW kan ha observert henne allerede der?
Citera
2023-05-21, 22:00
Medlem
Citat:
Takk for informasjon

I denne podcasten blir det sagt at EM bodde sammen med sin mor og stefar i Korsør, og at EMs far flyttet tilbake til Skælskør etter EMs død. Bodde EMs far i Skælskør under EMs oppvekst og besøkte EM sin far i Skælskør?
MGM vokste opp i Skælskør. Hvis EMs far bodde i Skælskør da EM var yngre og hvis EM besøkte sin far der, så finnes det kanskje en mulighet for at MGM kan ha observert EM allerede mange år før 2016 mens MGM bodde i Skælskør?
Edit: EMs far flyttet til Ålborg. Kanskje EMs farfar og farmor bodde i Skælskør, ettersom det ble sagt at EMs far flyttet tilbake til Skælskør?

EM: EM's far boede i Jylland, da EM var 6-17.
15-årige: Er på gymnastik-efterskole, dvs. hun startede august 2022 og slutter juni 2023.
Citera
2023-05-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
i følge google så tror jeg det er slik at F*lippas biologiske pappa bor i Høng og har gjort det siste 10 år. PW har vel også bodd i Høng i løpet av de siste ti år... Så PW kan ha observert henne allerede der?
Takk for informasjon. Jeg redigerte forrige innlegg da jeg hørte mer informasjon (bl.a. at EMs far flyttet til Ålborg (og ikke Skælskør) da EM var yngre) på slutten av podcasten.
Jeg begynner å spekulere på om det kan være veldig sannsynlig at MGM observerte og stalket de barna over veldig lange perioder (kanskje i mange år).
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-21 kl. 22:17.
Citera
2023-05-21, 22:06
Medlem
Citat:
EM: EM's far boede i Jylland, da EM var 6-17.
15-årige: Er på gymnastik-efterskole, dvs. hun startede august 2022 og slutter juni 2023.
Takk. Jeg forstår. Hvis MGM observerte og stalket den 15-årige piken i flere år, kan han kanskje ha gjort dette i det området der hun bodde og gikk på skole i noen av de årene før hun begynte på gymnastik-efterskole.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-21 kl. 22:27.
Citera
2023-05-21, 22:43
Medlem
"Den anholdtes firma gik konkurs i 2016 ca. 6 uger før, Emilie forsvandt. Det er ret typisk, at det er voldsomme begivenheder i privatlivet, der udløser så alvorlig kriminalitet. Det skete også i sagen om Peter Madsen."
Citat:
Den anholdtes firma gik konkurs i 2016 ca. 6 uger før, Emilie forsvandt
Stemmer dette, som ble skrevet på et annet forum?
Citera
2023-05-21, 22:52
Medlem
Citat:
Takk. Jeg forstår. Hvis MGM observerte henne og stalket henne i flere år, kan han kanskje ha gjort dette i det området der hun bodde og gikk på skole i noen av de årene før hun begynte på gymnastik-efterskole.

Jag tror, att hans sexuella drifter är starkare än hans tålamod. Med det menar jag, att han förmodligen tar det som finns där. Men han forskar kanske om, var det finns unga flickor som går ensamma. På natten på en tågstation, Louise i Roskilde, EM eller någon annan som gick hem ensam från 04-tåget i Korsør. Tror du, att han hade blivit hemkörd, om det var EMs kompis som gick ensam och inte EM? På skolan, utanför staden Sorø, med 100 15-åriga vackra unga flickor. Tror du, att han skulle vänta tills en mycket specifik tjej går på en utekväll ensam? I familjen F, med 5 vackra unga tjejer ute på landet, - kanske en viss tjej var målet, kanske inte.
Citera
2023-05-21, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror, att hans sexuella drifter är starkare än hans tålamod. Med det menar jag, att han förmodligen tar det som finns där. Men han forskar kanske om, var det finns unga flickor som går ensamma. På natten på en tågstation, Louise i Roskilde, EM eller någon annan som gick hem ensam från 04-tåget i Korsør. Tror du, att han hade blivit hemkörd, om det var EMs kompis som gick ensam och inte EM? På skolan, utanför staden Sorø, med 100 15-åriga vackra unga flickor. Tror du, att han skulle vänta tills en mycket specifik tjej går på en utekväll ensam? I familjen F, med 5 vackra unga tjejer ute på landet, - kanske en viss tjej var målet, kanske inte.
Det kan hende at det er slik som du skrev, og det kan hende at han (hvis han har begått lignende forbrytelser mot mange og hvis det var han som "tilbydde skyss" til Louise og hvis det var han som begikk den omtalte voldtekten i Roskilde) noen ganger har valgt et tilfeldig offer og andre ganger har valgt et BO som han observert og stalket over en lang periode.

"Var 32-årig mand også på spil på Roskilde Festival?"
"Der blev dengang undersøgt for dna-spor, og jo bedre dna-profil der blev sikret dengang, jo større er sandsynligheden for, at politiet nu kan klarlægge, om den nu 32-årige mand også var på spil på Roskilde Festival i 2014."
https://www.sn.dk/roskilde-kommune/var-32-aarig-mand-ogsaa-paa-spil-paa-roskilde-festival/
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-21 kl. 23:07.
Citera
2023-05-21, 23:06
Medlem
Citat:
Det kan hende at det er slik som du skrev, og det kan hende at han (hvis han har begått lignende forbrytelser mot mange og hvis det var han som "tilbydde skyss" til Louise og hvis det var han som begikk den omtalte voldtekten i Roskilde) noen ganger har valgt et tilfeldig offer og andre ganger har valgt et BO som han observert og stalket over en lang periode.

Yep, en kombi er sandsynlig
Citera
2023-05-21, 23:17
Avslutad
Om MGM har velat ge sken av att vara rejält hotfull med en kniv så skulle han ha kunnat inhandlat en sådan på HN.

https://www.harald-nyborg.se/isoleringskniv-rostfri.html

Här är en Dom från ett annat fall där just en liknande kniv användes (inköpt på HN). Den gjorde rejäl skada.

https://www.domstol.dk/glostrup/aktuelt/2023/1/drabsforsoeg-med-30-cm-lang-isoleringskniv/#harald%20nyborg

Kniven som hittades i samband med EM verkar dock inte likna just denna kniv.

Men hotet mot den 15 åriga flickan Sorö har ju använts kniv. Det är dock inte känt vilken sorts kniv som använts i det fallet.

Om F hotats men kniv har väl heller inte nämnts.

Men möjligheten finns i alla fall att han kan ha haft en sådan kniv i sin ägo om han handlat på HN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in