Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-21, 22:12
  #157
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klurigaklara
Många i tråden verkar tycka att hon mer eller mindre har förtjänat det här ifall hon tidigare har varit välvilligt inställd till invandringen som vi har i Sverige. Ja, det är korkat att ännu inte ha insett vilka enorma problem Sverige har och groteskt stor omfattningen är och ja, dessa människor som inte har fattat det är en del av problemet (men det är fortfarande inte de som begår dessa fruktansvärda brott och det är en helt fundamental skillnad).

Jag kan för det inte på något sätt se att utsättas för gruppvåldtäkt är rimligt straff för att man inte har bättre förmåga att göra analyser och/eller för att man är naiv. Det är inte heller lätt för alla människor att se igenom saker och propaganda haglar från alla håll i MSM. Vi utsätts för en regelrätt hjärntvätt av våra makthavare och av media i symbios, alla är inte mottagliga för det men många oskyldiga människor är det tyvärr. Många har tyvärr förtroende för folkvalda och för vad DN mm skriver. Det är naivt och dumt, men kom igen, att man som harmlös medborgare skulle förtjäna att bli gruppvåldtagen för det!? Hon har troligtvis enorma men för livet efter det här. Hon har själv inte gjort något medvetet ont. Jag förstår att många har har väldigt låg grad av empati, men man skulle önska att folk ibland kan tänka på att det inte är helt osannolikt att brottsoffret sitter och läser i tråden. Bara för att man är anonym på internet betyder inte att man behöver bli fullständigt gränslös i hur man uttrycker sig.

Om det hade varit exempelvis er egen mamma som hade haft problem med att göra samhällsanalyser och eventuellt haft en invandringsvänlig attityd rent allmänt, hade ni verkligen tyckt att det var fullt rimligt att hon blev gruppvåldtagen då och att detta var något hon förtjänade?

Du har rätt, jag tror att många härinne är frustrerade och de tar ut sin ilska och uppgivenhet på fel sätt. De menar inte egentligen vad de skriver.

Det är den klassiska "Aset på internet" symptomet.

https://knowyourmeme.com/memes/great...fuckwad-theory
Citera
2023-05-21, 22:14
  #158
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusGynning
Så du begränsar ditt liv i ditt egna land, i form av en reträtt menar du?


Är det inte vekt? Vill du inte stå upp för ditt land? Vart har din heder och moral tagit vägen?

Jag bor inte ens i närheten av Malmö eller Stockholm. Bor långt ute på landet, finns knappt några babianer här, så för min del lider jag inte av det. Nej tänker inte stå upp för mitt land. Det finns många för och nackdelar med Sverige, men de senaste åren har verkligen gjort att jag aldrig skulle kriga för detta land. Är man aktiv på sociala medier och följer nyheterna så börjar man förstå varför. Hade gärna inte bott här, men det finns två stycken familjemedlemmar jag inte kan lämna ännu.
Citera
2023-05-21, 22:24
  #159
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klurigaklara
Många i tråden verkar tycka att hon mer eller mindre har förtjänat det här ifall hon tidigare har varit välvilligt inställd till invandringen som vi har i Sverige. Ja, det är korkat att ännu inte ha insett vilka enorma problem Sverige har och groteskt stor omfattningen är och ja, dessa människor som inte har fattat det är en del av problemet (men det är fortfarande inte de som begår dessa fruktansvärda brott och det är en helt fundamental skillnad).

Jag kan för det inte på något sätt se att utsättas för gruppvåldtäkt är rimligt straff för att man inte har bättre förmåga att göra analyser och/eller för att man är naiv. Det är inte heller lätt för alla människor att se igenom saker och propaganda haglar från alla håll i MSM. Vi utsätts för en regelrätt hjärntvätt av våra makthavare och av media i symbios, alla är inte mottagliga för det men många oskyldiga människor är det tyvärr. Många har tyvärr förtroende för folkvalda och för vad DN mm skriver. Det är naivt och dumt, men kom igen, att man som harmlös medborgare skulle förtjäna att bli gruppvåldtagen för det!? Hon har troligtvis enorma men för livet efter det här. Hon har själv inte gjort något medvetet ont. Jag förstår att många har har väldigt låg grad av empati, men man skulle önska att folk ibland kan tänka på att det inte är helt osannolikt att brottsoffret sitter och läser i tråden. Bara för att man är anonym på internet betyder inte att man behöver bli fullständigt gränslös i hur man uttrycker sig.

Om det hade varit exempelvis er egen mamma som hade haft problem med att göra samhällsanalyser och eventuellt haft en invandringsvänlig attityd rent allmänt, hade ni verkligen tyckt att det var fullt rimligt att hon blev gruppvåldtagen då och att detta var något hon förtjänade?

Jag tror inte de flesta menar att hon förtjänade det. Snarare att det inte är en oväntad händelse att vistas runt ociviliserade babianer från u-länder. Folk är nog arga för att man kan inte prata illa om detta, för att media och samhället är mer mån om att vi inte uttrycka oss rasistiskt snarare än att förhindra våldtäkter.
Citera
2023-05-21, 22:29
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Utsätts ==> Utsattes? Eller inte hänt så mycket i debatten sedan 2014? Jag tycker att det har hänt .... 10000 mil.

Det finns lite nyansskillnader från för 10 år sedan men jag anser tveklöst att det fortfarande är en hjärntvätt med propaganda som MSM och våra makthavare serverar oss. Jag skulle inte säga att de har ändrat sig 10000 mil i hur de presenterar samhällsbilden eller att de har nått någon form av balanserad skildring av problemen eller ens är i närheten av att göra det.
Citera
2023-05-21, 22:51
  #161
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klurigaklara
Det finns lite nyansskillnader från för 10 år sedan men jag anser tveklöst att det fortfarande är en hjärntvätt med propaganda som MSM och våra makthavare serverar oss. Jag skulle inte säga att de har ändrat sig 10000 mil i hur de presenterar samhällsbilden eller att de har nått någon form av balanserad skildring av problemen eller ens är i närheten av att göra det.

Så att lyfta fram invandrare som brottsförövare, ständigt påtala att de är mer kriminella än svenskar, samt lyfta fram nollinvandring som norm, samt återvandring är inte tillräckligt bra?

Jag tycker att det duger.
Citera
2023-05-21, 23:01
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Så att lyfta fram invandrare som brottsförövare, ständigt påtala att de är mer kriminella än svenskar, samt lyfta fram nollinvandring som norm, samt återvandring är inte tillräckligt bra?

Jag tycker att det duger.

Jag delar inte din uppfattning men respekterar att du har den.
Citera
2023-05-21, 23:06
  #163
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Ja, några lösningar till hur vi kvinnor ska kunna fortsätta utnyttja vår rörelsefrihet är:

Förhindra män från att våldta
Förhindra män från att våldta
Förhindra män från att våldta
Förhindra män från att våldta

Sen skulle det fan inte skada med bättre gatubelysning och större polisiär närvaro på helger och kvällar.

Du glömde fred på jorden och Rolexklockor till alla fattiga.
Citera
2023-05-22, 00:49
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Det är inte, och har aldrig varit Sveriges eller svenskarnas uppgift att uppfostra tredje världens människor till att bli civiliserade medborgare. Dessa har inte i Sverige att göra, och den enda lösningen på sikt är att genom en kombination av incitament och tvång skicka tillbaka dessa människor till ökenländerna de kom ifrån, där de fritt kan utöva sin egna kultur och värderingar, exempelvis som att våldföra sig på och stena sina kvinnor.

Tror det blir svårt att få igenom en återvandring och eftersom dom är här är det väl bra att försöka hålla dom i schack under tiden åtminstone
Citera
2023-05-22, 00:52
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Eller också så kan man istället för alla omöjliga ptojekt, fritidsgårdar, armband, utbildningar etc till förbannelse, skicka hem skräpet.

När tröttnar alla imbecilla pk'ister?
Hur många människor är ni villiga att se ihjälbitna, innan ni inser att det inte är en bra grej med krokodiler som husdjur?

Ni och ni… jag har aldrig varit för invandring av muslimer från världens alla hörn. Men här är dom och det kommer bli svårt för att inte säga omöjligt att bli av med dom, så nog är det lika bra att försöka uppfostra dom som är här
Citera
2023-05-22, 07:59
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Slåss för livet är tyvärr bokstavligt.
Ibland tyvärr, men du har en statistiskt mycket bättre chans om du gör kraftigt motstånd och skriker om någon försöker föra bort dig.
Citera
2023-05-22, 08:27
  #167
Medlem
"Good can not understand evil."

Hon är tydligen en väldigt god person men naiv. Det var inget hon kunde tänka sig att de planerat att våldta henne. Ett gäng visar henne ovälkommen uppmärksamhet... De vill råna henne, våldta, etc. Hon borde antagit det värsta och aldrig låtit dem gå med henne...

Hon försökte gå iväg på "ett trevligt sätt". Varför bry sig vad okända personer tycker? När de visade de begränsade hennes möjligheter att gå iväg, skulle verkligen varningsklockorna ringt...

Så varför var hon så naiv? Kanske rädd för att ses som rasist? Det hade varit bättre än det som hände...

Varför bor hon på annan ort? Har hon hotats? Föreligger fara för henne efter att hon vittnade i rättegången?
__________________
Senast redigerad av Snobird 2023-05-22 kl. 08:30.
Citera
2023-05-22, 08:37
  #168
Medlem
De förstår inte att de gör fel för att de är avskum. På något sätt måste deras avskyvärda handlingar komma ikapp dem.
Det är ju bra att deras namn och bilder är ute för alla att se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback