Citat:
Ursprungligen postat av
Trambala
Förstår inte varför AI måste vara till hands? Det är väl antingen något man tar samtidigt under kuren eller inte alls till skillnad från att ta det vid behov som med Nolva? Eller menar du att faktiskt använda AI för att minimera risken att behöva använda Nolva?
Känns för övrigt som att Clomid är en bättre PCT än Nolva? Efter kuren tänkte jag vänta kanske 3 månader innan jag prövar igen och då i så fall en högre dos på 500 mg med AI och HCG inkluderat.
Ska kika på kurrapporten, tack för info.
AI bör vara till hands i ditt fall eftersom, som jag förstått det, är din första kur. Oavsett om du kör en låg dos som 250 mg/vecka har du ingen aning om hur din kropp reagerar. Du kanske aromstiserar otroligt lätt och därmed utvecklar gyno snabbt också. Det är bäst att vara på säkra sidan. När du kört några kurer kommer du ha bättre koll på vilka doser som du behöver AI till och inte.
När det gäller PCT så har nolva fördelen att det motverkar och även kan ta bort gyno till viss del. Clomid har inte denna direkta förmåga, men å andra sidan är clomid mer effektivt på att kicka igång din naturligs testo-produktion igen.