2023-05-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om man lyssnar på rättegången hör man hur rättsläkaren beskriver skadorna och även mängden läkemedel. Mängden läkemedel var mer än normalt men dödlig? Utan M hade hon möjligen sovit några dagar, men knappast dött.
Lyssna på psykopaten hur han ömkar sig själv, hur synd det är om honom, hur han tycker alla är dumma mot honom.
Lyssna på vittnena och inse att den M utger sig för att vara finns inte
VARNAR för starka inslag

https://www.youtube.com/watch?v=n0lZrcxrxsI

Jag rekommenderar alla att lyssna på ljudupptagningarna av rättegången på Prime Crime. Om hovrättens dom står sig är detta århundradets rättsskandal! Varför skriver inte tidningar om fallet varje dag? Kvinnor är helt rättslösa!

Jag är så överdjävligt förbannad hur denna man - en man som borde vara posterboy för män som hatar kvinnor, kan komma undan med mord! Varför!? Han har slagit Jeanette sönder och samman. Det skulle inte förvåna mig om han även har tvingat i henne tabletterna.

Jeanette har verkligen haft världens otur genom att träffa denna djävul som dödar henne och sedan ha århundradets otur med hela rättsprocessen bla genom en rättsläkare som inte förstår och kan göra sig förstådd, en försvarare som förnedrar brottsoffret och hennes familj, en gärningsperson som får förtala brottsoffret å det grövsta och slutligen en hovrätt som frikänner gärningspersonen för mord. Århundradet rättsskandal!
Citera
2023-05-20, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiven76-
Jag rekommenderar alla att lyssna på ljudupptagningarna av rättegången på Prime Crime. Om hovrättens dom står sig är detta århundradets rättsskandal! Varför skriver inte tidningar om fallet varje dag? Kvinnor är helt rättslösa!

Jag är så överdjävligt förbannad hur denna man - en man som borde vara posterboy för män som hatar kvinnor, kan komma undan med mord! Varför!? Han har slagit Jeanette sönder och samman. Det skulle inte förvåna mig om han även har tvingat i henne tabletterna.

Jeanette har verkligen haft världens otur genom att träffa denna djävul som dödar henne och sedan ha århundradets otur med hela rättsprocessen bla genom en rättsläkare som inte förstår och kan göra sig förstådd, en försvarare som förnedrar brottsoffret och hennes familj, en gärningsperson som får förtala brottsoffret å det grövsta och slutligen en hovrätt som frikänner gärningspersonen för mord. Århundradet rättsskandal!

Så jävla bra skrivet. Tar inte HD upp detta så hoppas jag att helvete braka loss
Citera
2023-05-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ja jag är oxå övertygad om att om åklagaren gjort ett bättre jobb så hade domen inte sett ut som den gör. Att överhuvudtaget kalla in detta sk expertvittne som har svårigheter att förstå frågorna plus dessutom sväva runt i sina diffusa svar borde vara tjänstefel.
Nä, hade man kallat in en rättsläkare som förstår sig på språket så hade domen förmodligen sett annorlunda ut.

Håller med dig i allt! Är chockad över den låga muntliga kvalitén på åklagare, rättsläkare samt rättens ordföranden obefintliga processledande. Kunde ingen hejda gärningsmannens förtal av avliden?
Citera
2023-05-21, 14:45
Medlem
Jag har lyssnat och han låter då väldigt nervös. Han ljuger ju och de hörs.
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgiven76-

Citera
2023-05-21, 16:08
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddeli86
Jag har lyssnat och han låter då väldigt nervös. Han ljuger ju och de hörs.

Fick bara upp en tanke...hur skulle du må om du var i hans situation?
Häktad och sambon död osv...har man inte rätt att va nervös då????
Citera
2023-05-21, 17:24
Avslutad
Citat:

Om du lyssnar på rättegången så hör du hur han bara sympatiserar med sitt eget mående, inte ett ord om hur Jeanette, eller hennes anhöriga drabbades. Inte ett uns av sorg eller saknad av en "älskad" sambo. Han pratar bara om sig själv
Citera
2023-05-21, 17:44
Medlem
Citat:
Förstår hur du tänker. Men han lät väldigt nervös när han skulle berätta vad som hände innan ambulansen kom då de finns saker som han sagt då som inte stämmer. Men senare när han vittnar så låter han väldigt självsäker. Har du lyssnat? 😊Jag har läst fupen också och man förstår ju nu varför försvaret trycker på just medicinerna.
Citera
2023-05-23, 12:21
Medlem
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan Högsta Domstolen meddelar sig?
Citera
2023-05-23, 12:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddeli86
Förstår hur du tänker. Men han lät väldigt nervös när han skulle berätta vad som hände innan ambulansen kom då de finns saker som han sagt då som inte stämmer. Men senare när han vittnar så låter han väldigt självsäker. Jag har läst fupen också och man förstår ju nu varför försvaret trycker på just medicinerna.

Hans minne har kanske klarnat när han fått tänka över saker och ting. Han blev väl dessutom chockad när han såg kvinnan ligga där.

Samtidigt är det faktiskt fullt möjligt att läkemedelsförgiftning är den direkta dödsorsaken. Det har inte gått att utesluta.
Citera
2023-05-23, 12:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan Högsta Domstolen meddelar sig?

Hovrätten har dragit vettiga slutsatser, det känns föga troligt att fallet kommer att baxas upp i HD.
Citera
2023-05-23, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om du lyssnar på rättegången så hör du hur han bara sympatiserar med sitt eget mående, inte ett ord om J. Inte ett uns av sorg eller saknad av en älskad sambo. Han pratar bara om sig själv

Du vet väl inte om han har sörjt i häktet?

De flesta människor skulle nog dessutom bara prata om sig själva i en sån där situation.

Eller hur menar du att han skulle uppträda? Om nu kvinnan avled av läkemedelsförgiftning så kan man bara föreställa sig hans ångest över att bli anklagad för ett allvarligt brott. Nu har hovrätten friat honom för mord men han är samtidigt dömd för synnerligen grov misshandel.
Citera
2023-05-23, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hovrätten har dragit vettiga slutsatser, det känns föga troligt att fallet kommer att baxas upp i HD.

Vad baserar du det på? Fel har gjorts förut. Det finns en anledning till att åklagaren vill dra det till HD, och det finns ju uppenbart dem som känner till allt mer än du. Du utgår ju bara från vad du läst i Aftonbladet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in