2023-05-21, 09:14
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
CuJu var enligt mig av en matches hetaste. Passade, rörde sig och visade sig samt sökte passningar precis som förra matchen. Testade skott utanför målområde m.m, tog för sig och visade hjärta tog plats som förra matchen. Han är mer ordinarie nu än en inhoppare och har ser ut att växa in i det med en ungdomlig kaxighet. Ser gärna CuJu på mittfältet nästa säsong. Tre mål på de fyra senaste matcherna och en helt ny pondus, hjärta och självförtroende. Dock inget mål idag men bland de hetaste i laget enligt mig. Blir dock utbytt när vi ska framåt istället kommer Tsimikas?! Som jag egentligen gillar, men wtf?

Fabhino bedrövlig och en säkerhetsrisk som vanligt. Sätter raka ben med dobbarna i låret och är fullständigt chockad över frispark och gult kort i var och varannan match. Sentimad och förhoppningsvis får han ta över Ox speltid framöver. En säkerhetsrisk.

Jag tycker inte att Jota flög i matchen men han är väl femte alternativet men blixtrar till med underbart viktiga mål ibland, absolut. Femte anfaller just nu.

Precis man droppar en Gapko och i den rollen han ser han trygg ut och både spelar fram och gör mål samt vågar skjuta utanför straffområdet. Kan spela som forward men även falsk nia och offensiv mittfältare. Mycket positivt.

Mittfältarna oroar inte mig i alla fall.

Älskar Trents nya rollen som han är i, med en högerfot i absoluta världsklass, även hjärta där med såklart. CuJu. Bajecetic. En Henderson ibland med rutinen. En Elliott som troligtvis kommer växa in mer. En Klopp som förhoppningsvis tidigt värvar in Mount (24 år) och Mac Allister (24 år).Han har själv sagt att han vill ha in dem innan träningslägret i Deutschland.

Framåt fem anfallare. Diaz som speedkula på vänsterkanten med rappa fötter och teknik. Äntligen en Nunes centralt som borde snarast lär sig lite engelska och sätta fler lägen av alla chanser som skapas och bjuds. En Salah som har gjort fyra assist på två matcher. Hoppas att han dock lägger sitt innerdribblade med en vänsterfot som flaxar och försöker böja samma båge och vinkel varenda gång. Samma inbrytning och skott.

4-5 år till med hans jättelön, jag var skeptisk till 5 nya år med en galet hög lön ur Liverpools policy men jag tror inte riktigt på det hela vägen men hoppas givetvis.

Jag vill förutom två mittfältare se en ny HB och ev. en ny MB. Alisson är helt överlägset och lugnet själv. Hoppas Kelleher stannar.

Idag kom dryga jävla tårar som jag varken kunde torka eller svälja när Firmino och även Milner gjorde sina sista framträdande på Anfield. Underbara människor.

Aja. cementerad femteplats men nästa år blir det topp4 grabbar och ev. tjejer!

Sorry för lång text alla ointresserade icke-röda. Jag har haft en riktigt kraschad natt och nu ska det tvärsovas.
Jones försökte men lyckades inte särskilt väl igår dock ska det nämnas att i princip bara Alisson gjorde det. Angående Jones på mittfältet lär han fortsätta vara ett komplement, hans nuvarande nivå håller ännu inte på yttersta toppen och det varken Fabinho eller Henderson heller.

Egentligen behöver Liverpool fler spelare än det finns pengar till. Ny mittback, DM, OM och en avlösare till Salah, hans statistik på dribblandet är mindre smickrande men yttersidan till Firmino var en riktig läckerbit. Lönen är alltför hög sett till prestation men tyckte det redan när löneförhöjning var på G. Dock har han gjort fler mål än jag förväntade mig han har lyft sig från ruinerna.

Om Kelleher lämnar ska det till ett riktigt bra bud, gott att ha han kvar dock borde han lämna för fotbollens skull då han är tillräckligt bra för att vara 1:e målvakt i PL.

Skrev att det var tänkt att Jota skulle flyga och därför man gör bytet inte att han gjorde det. Han glimrade till men hade likt övriga laget inte sin dag.

Fullt möjligt att ”det perfekta slutet” för Firmino & Milner påverkade prestation sen får Liverpool den starten de vill ha, Aston Villa går grepp om bollen direkt tack vare avspark.

Det var väldigt nära att Firmino fick ett Busteravslut nu blev det visserligen ett mål som räddade sviten på Anfield men en vinst hade gått till historien.

Som sagt några nya in och en bättre planering av försäsongen än förra året så kanske en CL-plats är möjlig.
Citera
2023-05-21, 12:01
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Spelar Nottingham så här bra så kommer dom att vinna PL nästa säsong eller åtminstone bli topp två i ligan … om inga skador kommer så klart..

Första april var ett tag sedan.
Citera
2023-05-21, 12:55
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Borde väl vara tvärtom, vem vill riskera att en klumpig Casemiro sparkar av skenbenet på KDB innan CL-finalen, liksom?

City har råd att vila minst halva sin ordinarie startelva och ändå inte låta United låna bollen. Det enda som skulle kunna ske är ett tidigt United-slumpmål och sedan parkera bussen. Chans? 5%. Som tidigare sagt, United har lika stor chans i FA-cupfinalen som Newcastle hade mot United 1999.
Citera
2023-05-21, 13:08
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
City har råd att vila minst halva sin ordinarie startelva och ändå inte låta United låna bollen. Det enda som skulle kunna ske är ett tidigt United-slumpmål och sedan parkera bussen. Chans? 5%. Som tidigare sagt, United har lika stor chans i FA-cupfinalen som Newcastle hade mot United 1999.
Ändå slutade förra matchen med Man Utd vinst.
Citera
2023-05-21, 13:20
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ändå slutade förra matchen med Man Utd vinst.

Matcher i ligan är inte cupfinaler. Glöm inte att i den första så stod det 6-1 till City innan det blev 6-3.
Citera
2023-05-21, 13:23
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Matcher i ligan är inte cupfinaler. Glöm inte att i den första så stod det 6-1 till City innan det blev 6-3.

Nej, i finaler kan allt hända så det känns om något mer öppet än i en ligamatch. När vi vann 2-1 var det ju också i ett skede när City jagade Arsenal så det var ju inte som att de ledde ligan överlägset och hade råd med ett bottennapp i derbyt.

Med det sagt så får väl City ändå ses som favoriter, speciellt med tanke på skadan på Martinez samt att Rashford helt slutat göra mål.
Citera
2023-05-21, 13:40
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nej, i finaler kan allt hända så det känns om något mer öppet än i en ligamatch. När vi vann 2-1 var det ju också i ett skede när City jagade Arsenal så det var ju inte som att de ledde ligan överlägset och hade råd med ett bottennapp i derbyt.

Med det sagt så får väl City ändå ses som favoriter, speciellt med tanke på skadan på Martinez samt att Rashford helt slutat göra mål.

Allt kan hända i alla matcher men spelare tenderar att vara mer fokuserade i finaler av just den anledningen att det bara är en match. Klassen brukar komma fram. Det sämre laget har dock alltid straffsparkar att spela på. Sen kan ju alltid ett scenario ske som i CL-finalen 1999, men det är typ en på miljonen.

Klart att City är favoriter även om Martinez varit tillgänglig och med en Rashford i vinterform.
Citera
2023-05-21, 13:43
Medlem
Halloween2s avatar
Arsenal gjorde en bra lördag ändå, lät City vinna ligan och låter sin motståndare för dagen att vara kvar i ligan.

Cheers Jeff

Gundogan kanske stannar ändå nu. Hoppas Hoppas
Citera
2023-05-21, 14:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Arsenal gjorde en bra lördag ändå, lät City vinna ligan och låter sin motståndare för dagen att vara kvar i ligan.

Cheers Jeff

Lördagsgodis till alla..

Kavajen på, fötterna upp och nåt gott i hand ikväll?
Citera
2023-05-21, 14:33
Medlem
Free12s avatar
Når City 100 mål och Håland 40 mål?

Det är väl det enda som är intressant och det bör vara ett mål City/Håland har
Citera
2023-05-21, 16:02
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Lördagsgodis till alla..

Kavajen på, fötterna upp och nåt gott i hand ikväll?

Hehe blir att handla en pizza strax, jeans och T-shirt 😎
Citera
2023-05-21, 16:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Cheers Jeff

Gratulerar inte City, men får säga grattis till dig. Inte ditt fel att laget du håller på inte kör rent spel.

Njut av pizzan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in