2023-05-20, 23:16
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bottle FC

https://www.youtube.com/watch?v=82qlIllGxzU

Vi gav oss i alla fall en chans att "bottla" i slutet. Ni andra fixade det innan jul. Skönt för er.

En poäng i augusti är värd lika mycket som en i maj.
Med det sagt är det upp till Arsenal att se till att man kan ta poäng i maj kommande säsong.

Grattis till Europa League.
Citera
2023-05-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Inte mycket eftersom FA-cupfinalen spelas innan CL-finalen. Hade det varit omvänt så kanske City-spelarna varit lite nöjda efter vinsten mot Inter och CL-bucklan.

Borde väl vara tvärtom, vem vill riskera att en klumpig Casemiro sparkar av skenbenet på KDB innan CL-finalen, liksom?
Citera
2023-05-20, 23:34
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vi gav oss i alla fall en chans att "bottla" i slutet. Ni andra fixade det innan jul. Skönt för er.

En poäng i augusti är värd lika mycket som en i maj.
Med det sagt är det upp till Arsenal att se till att man kan ta poäng i maj kommande säsong.

Grattis till Europa League.
Ni blottlade det för länge sedan vilket ni inte ville lyssna på trots man gav er flera anledningar till varför hihi.
Chansen till CL finns fortfarande men är microliten men Liverpool lyfte sig när det väl gällde vilket man inte kan säga om Arsenal. Vi hade en föregående säsong och en försäsong som satt i ben och huvud och inte lyckas reda ut förrän vi mötte er i våras.

Grattis till Silvret, långt över förväntan inför ligastart.
Citera
2023-05-20, 23:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ni blottlade det för länge sedan vilket ni inte ville lyssna på trots man gav er flera anledningar till varför hihi.
Chansen till CL finns fortfarande men är microliten men Liverpool lyfte sig när det väl gällde vilket man inte kan säga om Arsenal. Vi hade en föregående säsong och en försäsong som satt i ben och huvud och inte lyckas reda ut förrän vi mötte er i våras.

Grattis till Silvret, långt över förväntan inför ligastart.

Haha, vad är det för nivå av bortförklaring? Har inte alla lag en föregående säsong och en försäsong i benen. Om det sätter sig I huvudet är det ju ett mentalt problem som spelare och klubb måste jobba på. Lite som vad Arteta lär ta tag i när det kommer till Arsenal och april/maj. En del i det ligger i att skaffa en bredare trupp. Det kommer vi fixa. Nästa säsong blir spännande. Jag hoppas att City är borta ur leken, och att de som spelar fair utanför plan kan fightas om det.
Citera
2023-05-20, 23:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Haha, vad är det för nivå av bortförklaring? Har inte alla lag en föregående säsong och en försäsong i benen. Om det sätter sig I huvudet är det ju ett mentalt problem som spelare och klubb måste jobba på. Lite som vad Arteta lär ta tag i när det kommer till Arsenal och april/maj. En del i det ligger i att skaffa en bredare trupp. Det kommer vi fixa. Nästa säsong blir spännande. Jag hoppas att City är borta ur leken, och att de som spelar fair utanför plan kan fightas om det.
Ingen bortförklaring utan förklaring varför Liverpool misslyckas och enbart når en femteplats.

City kan göra en Liverpool nästa säsong om de tar trippeln. Tyvärr lär Pep ha oss i huvudet och inser problemet innan det uppstår.
Senast redigerad av Drickback 2023-05-21 kl. 00:18.
Citera
2023-05-21, 00:07
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Agüero Kunde inte ett ord engelska efter tio år i City. Det är ett jävligt svårt språk för många spansktalande har jag märkt.

Inte riktigt sant. Finns många city videos där han pratar engelska, även om den inte är jätte bra.
Citera
2023-05-21, 01:04
Bannlyst
Spelar Nottingham så här bra så kommer dom att vinna PL nästa säsong eller åtminstone bli topp två i ligan … om inga skador kommer så klart..
Citera
2023-05-21, 01:12
Medlem
Masingas avatar
Kul hur fotbollen fungerar ibland.

Arsenal slår Newcastle bekvämt
Brighton slår Arsenal bekvämt
Newcastle slår Brighton bekvämt .
Citera
2023-05-21, 01:29
Bannlyst
En liten fundering om dom bästa spelarna i världen:

Om inte Haaland vinner Ballon d'Or så undrar jag vad han mer hade kunnat göra sin allra första säsongen. Om vi utgår från att han även vinner CL med tex. ett hattrick, Eller om bara avgör CL-finalen. Lägg till PL, ev. FA-cupen mot scums och flest mål genom tiderna i PL och ett flertal med assister, teamwork och massvis med hatricks.

Med målrekord i PL's historia med sina nära 237 mål i sin första säsong och ev. vinner allt (om vi nu utgår från att han och City vinner FA-cupen mot scums och Champions league).

Messi är en saga och han har nu fått sitt VM-guld.

Om Haaland hade varit ännu mer utomjordisk (inte möjligt, kanske?) hade det då spelat någon roll om detta monster till Viking hade presterat ännu mer under sin första säsong. Eller är Messi given som vinnare?

Ursäkta min okunnighet. Men är det klart att Messi åker till Saudi eller finns det en möjlighet till en mycket vacker återförening i Barca? Det vore vackert. Dissa fyra miljarder efter att en tjurig Ronaldo stack som en avlöning för endast två miljardär och som går runt och gråter på planen och skäller på tränarna som han dessutom har rätt att sparka där ute i öknen.

Messi borde dra till Barca och visa att han återigen är den bättre fotbollsspelaren. Bättre medspelare. Större människa än Ronaldo och visar att han har ett hjärta för en klubb som ju Ronaldo saknar. Snälla neka araberna och deras oljepengar. Det räcker att de tvingade på dig något fruktansvärt svart jävla otyg i Messis bästa stund i livet (efter barnen), när han lyfter VM-statyn. Eller är det klart att han sticker till öknen?

Vinner Messi är det vackert och cirkeln är sluten. Men vad skulle Haaland ha behövt göra annorlunda för att slå Messi i år?

Mbappe borde inte vara nära, men han var omänsklig i VM han med. Men det var även Messi och guldet vanns av Argentina.

ONT:

Orkar inte analysera Liverpool idag. Femte platsen känns cementerad men bortsett från torsken idag så tror jag, och är mer än nöjd med en topp 4 nästa säsong.

Väldigt tungt kryss och jag hoppas att dom bygger vidare och är med där i toppen (2a, 3a eller 4a) nästa säsong. Sen förstår jag inte varför våran Jones blir utbytt som sprudlar, vill ha boll och tempo och siktar framåt och nu även gör mål. Han ser inte ut att utstråla gäst på plan utan han tar för sig och visar klass. Istället blir en Tsimikas inbytt, som jag gillar men inte i det här läget mot Jones! Jones och TAA är stekheta och jag älskar att se dem på mitten.

Plockar Klopp in Mount och MacAllister (trovärdiga journalister menar att sistnämnda är väldigt nära Reds och att han har fått anbud från dem. Medans andra påstår att han väntar på att se vilka av Reds och scums som kortsiktigt når CL. Stämmer det sistnämnda så är jag inte lika kåt på honom längre. Men jag tror att Klopp löser honom.
Citera
2023-05-21, 01:45
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
En liten fundering om dom bästa spelarna i världen:

Om inte Haaland vinner Ballon d'Or så undrar jag vad han mer hade kunnat göra sin allra första säsongen. Om vi utgår från att han även vinner CL med tex. ett hattrick, Eller om bara avgör CL-finalen. Lägg till PL, ev. FA-cupen mot scums och flest mål genom tiderna i PL och ett flertal med assister, teamwork och massvis med hatricks.

Med målrekord i PL's historia med sina nära 237 mål i sin första säsong och ev. vinner allt (om vi nu utgår från att han och City vinner FA-cupen mot scums och Champions league).

Messi är en saga och han har nu fått sitt VM-guld.

Om Haaland hade varit ännu mer utomjordisk (inte möjligt, kanske?) hade det då spelat någon roll om detta monster till Viking hade presterat ännu mer under sin första säsong. Eller är Messi given som vinnare?

Ursäkta min okunnighet. Men är det klart att Messi åker till Saudi eller finns det en möjlighet till en mycket vacker återförening i Barca? Det vore vackert. Dissa fyra miljarder efter att en tjurig Ronaldo stack som en avlöning för endast två miljardär och som går runt och gråter på planen och skäller på tränarna som han dessutom har rätt att sparka där ute i öknen.

Messi borde dra till Barca och visa att han återigen är den bättre fotbollsspelaren. Bättre medspelare. Större människa än Ronaldo och visar att han har ett hjärta för en klubb som ju Ronaldo saknar. Snälla neka araberna och deras oljepengar. Det räcker att de tvingade på dig något fruktansvärt svart jävla otyg i Messis bästa stund i livet (efter barnen), när han lyfter VM-statyn. Eller är det klart att han sticker till öknen?

Vinner Messi är det vackert och cirkeln är sluten. Men vad skulle Haaland ha behövt göra annorlunda för att slå Messi i år?

Mbappe borde inte vara nära, men han var omänsklig i VM han med. Men det var även Messi och guldet vanns av Argentina.

ONT:

Orkar inte analysera Liverpool idag. Femte platsen känns cementerad men bortsett från torsken idag så tror jag, och är mer än nöjd med en topp 4 nästa säsong.

Väldigt tungt kryss och jag hoppas att dom bygger vidare och är med där i toppen (2a, 3a eller 4a) nästa säsong. Sen förstår jag inte varför våran Jones blir utbytt som sprudlar, vill ha boll och tempo och siktar framåt och nu även gör mål. Han ser inte ut att utstråla gäst på plan utan han tar för sig och visar klass. Istället blir en Tsimikas inbytt, som jag gillar men inte i det här läget mot Jones! Jones och TAA är stekheta och jag älskar att se dem på mitten.

Plockar Klopp in Mount och MacAllister (trovärdiga journalister menar att sistnämnda är väldigt nära Reds och att han har fått anbud från dem. Medans andra påstår att han väntar på att se vilka av Reds och scums som kortsiktigt når CL. Stämmer det sistnämnda så är jag inte lika kåt på honom längre. Men jag tror att Klopp löser honom.
Jones blir utbytt då han inte hade många rätt dels tappade han många bollar och slog iväg några felpass dock var han inte ensam om det sedan åkte även Henderson & Fabinho ut. Man droppar ner Gapko för att få ett annat spel och Jota var tänkt att flyga framåt. Var nära de lyckades med draget men sista passningen var inte bra nog 2 ggr, målet kom till pga individuella prestationer Salah’s utsida och Firmino’s hoppavslut.
Dock obegripligt varför Tsimikas skulle in möjligen gör att fokusera på försvar 3-manna och resten framåt.
Bara värva in nytt mittfält och upp på hästen igen dock krävs det mycket annat också men spelmässigt är det mittfältet som var längst ifrån att vara bra.
Citera
2023-05-21, 06:31
Bannlyst
Citat:
Jones blir utbytt då han inte hade många rätt dels tappade han många bollar och slog iväg några felpass dock var han inte ensam om det sedan åkte även Henderson & Fabinho ut. Man droppar ner Gapko för att få ett annat spel och Jota var tänkt att flyga framåt. Var nära de lyckades med draget men sista passningen var inte bra nog 2 ggr, målet kom till pga individuella prestationer Salah’s utsida och Firmino’s hoppavslut.
Dock obegripligt varför Tsimikas skulle in möjligen gör att fokusera på försvar 3-manna och resten framåt.
Bara värva in nytt mittfält och upp på hästen igen dock krävs det mycket annat också men spelmässigt är det mittfältet som var längst ifrån att vara bra.

CuJu var enligt mig av en matches hetaste. Passade, rörde sig och visade sig samt sökte passningar precis som förra matchen. Testade skott utanför målområde m.m, tog för sig och visade hjärta tog plats som förra matchen. Han är mer ordinarie nu än en inhoppare och har ser ut att växa in i det med en ungdomlig kaxighet. Ser gärna CuJu på mittfältet nästa säsong. Tre mål på de fyra senaste matcherna och en helt ny pondus, hjärta och självförtroende. Dock inget mål idag men bland de hetaste i laget enligt mig. Blir dock utbytt när vi ska framåt istället kommer Tsimikas?! Som jag egentligen gillar, men wtf?

Fabhino bedrövlig och en säkerhetsrisk som vanligt. Sätter raka ben med dobbarna i låret och är fullständigt chockad över frispark och gult kort i var och varannan match. Sentimad och förhoppningsvis får han ta över Ox speltid framöver. En säkerhetsrisk.

Jag tycker inte att Jota flög i matchen men han är väl femte alternativet men blixtrar till med underbart viktiga mål ibland, absolut. Femte anfaller just nu.

Precis man droppar en Gapko och i den rollen han ser han trygg ut och både spelar fram och gör mål samt vågar skjuta utanför straffområdet. Kan spela som forward men även falsk nia och offensiv mittfältare. Mycket positivt.

Mittfältarna oroar inte mig i alla fall.

Älskar Trents nya rollen som han är i, med en högerfot i absoluta världsklass, även hjärta där med såklart. CuJu. Bajecetic. En Henderson ibland med rutinen. En Elliott som troligtvis kommer växa in mer. En Klopp som förhoppningsvis tidigt värvar in Mount (24 år) och Mac Allister (24 år).Han har själv sagt att han vill ha in dem innan träningslägret i Deutschland.

Framåt fem anfallare. Diaz som speedkula på vänsterkanten med rappa fötter och teknik. Äntligen en Nunes centralt som borde snarast lär sig lite engelska och sätta fler lägen av alla chanser som skapas och bjuds. En Salah som har gjort fyra assist på två matcher. Hoppas att han dock lägger sitt innerdribblade med en vänsterfot som flaxar och försöker böja samma båge och vinkel varenda gång. Samma inbrytning och skott.

4-5 år till med hans jättelön, jag var skeptisk till 5 nya år med en galet hög lön ur Liverpools policy men jag tror inte riktigt på det hela vägen men hoppas givetvis.

Jag vill förutom två mittfältare se en ny HB och ev. en ny MB. Alisson är helt överlägset och lugnet själv. Hoppas Kelleher stannar.

Idag kom dryga jävla tårar som jag varken kunde torka eller svälja när Firmino och även Milner gjorde sina sista framträdande på Anfield. Underbara människor.

Aja. cementerad femteplats men nästa år blir det topp4 grabbar och ev. tjejer!

Sorry för lång text alla ointresserade icke-röda. Jag har haft en riktigt kraschad natt och nu ska det tvärsovas.
Citera
2023-05-21, 08:45
Medlem
HycklarSveriges avatar
Fan va surt att inte Arsenal kunde vinna matchen mot Nottingham så att Man City iallafall kunde spela en riktigt titelvinstmatch istället för att hurra efter Arsenals förlust.

Detta symboliserar på nått sätt hela avslutningen på denna säsongen...

Grattis till City oavsett, ni var det bättre laget. Kul för Håland att gå för treble i sin första säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in