2023-05-20, 22:13
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det är slöseri med skattepengar och kommer ändå inte att göra någon skillnad. Kriget drar ut på tiden och ännu fler ukrainare får tugga mull.

Vad rör det dig? , du betalar inget.

All fakta visar ju att kriget som mordor startade är i en utnötningsfas och kremls och dess hjons ylande och hot om stöd vapen och sanktioner visar att de börjar bli rejält trängda.
Ni är rökta vilket håll ni än vänder er.
Citera
2023-05-20, 22:14
Avstängd
Det är bara att inse sanningen och fakta.
Ukraina med världstiggande psykopaten Zelenskyj i spetsen kommer aldrig vinna detta.
Folket får betala hans och hans regims galna ideer.
Fler och fler ukrainska söner går en död tillmötes.
Landet utarmas mer och mer.

Att de kan vara så korkade att de inte tar sig till förhandlingsbordet?

De borde fatta att man kan inte bete sig hur som helst mot befolkningen i östra Ukraina, utan att Ryssland tröttnar.
Trots att de fått ett flertal varningar tidigare fortsatte terrorregimen utan minsta förändring.

Västpropagandan har hjärntvättat folk (speciellt på detta forum) så till den milda grad att numera tror många att:

"Ryssland bara gick in utan anledning för att ta ett annat land i besittning"...

Som en kedjereaktion har både EU och (givetvis) USA bestämt sig för att med all kraft stötta denna terrorregim...
Av vilken anledning kan man fråga sig?

Varför gör de inte det mest logiska?
Nämligen att få till fredsförhandlingar???

Nej man accelererar kriget där folket i ukraina är de som får betala.

USA kan nu anses som motpart i detta sedan de bestämt att skicka material och F-16 plan för en massa miljarder dollar. Men de är ynkryggar och fega.
De inser att proxykrig är "smartare"..

Nej fyfaan för den vänsterliberala synen EU och USA har förvandlats till!!

Med denna politik kommer väst en dag gå under. Se bara hur vårt land förvandlats under de senaste ~30 åren..

Min egen teori är att nu kommer mullvadar göra inlägg utan substans för att enbart smutskasta mitt inlägg som "ryzztroll" mm.
Men du som har någon logik kvar borde tänka till lite om vad det är vi beskådar...
Citera
2023-05-20, 22:17
Medlem
Angående ryssarnas seger i Bakhmut. Jag har en känsla att detta är Prigozhins exitplan. Dvs nu när staden är tagen så säger han direkt efteråt att Wagners kontrakt och mål är avklarat med ryska staten och att Wagner nu ska ge sig till nästa äventyr i Sudan.
Han vet att ukrainska motoffensiven är på väg och han är säkert redo att skylla på ryska armén när de förlorar tillbaka staden till Ukraina. Smart kille.
Han vinner oavsett vad som händer.
Citera
2023-05-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Oj. Leopard m.m. CV90. Archer. För att nämna något.
Vart har allt det tagit ivägen.
Sprängt av ryslands T14 Armata?
Antagligen rök hälften av allt detta i den enorma explosionen i ukraina för 10 dagar sedan.
Citera
2023-05-20, 22:23
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är bara att inse sanningen och fakta.
Ukraina med världstiggande psykopaten Zelenskyj i spetsen kommer aldrig vinna detta.
Folket får betala hans och hans regims galna ideer.
Fler och fler ukrainska söner går en död tillmötes.
Landet utarmas mer och mer.

Att de kan vara så korkade att de inte tar sig till förhandlingsbordet?

De borde fatta att man kan inte bete sig hur som helst mot befolkningen i östra Ukraina, utan att Ryssland tröttnar.
Trots att de fått ett flertal varningar tidigare fortsatte terrorregimen utan minsta förändring.

Västpropagandan har hjärntvättat folk (speciellt på detta forum) så till den milda grad att numera tror många att:

"Ryssland bara gick in utan anledning för att ta ett annat land i besittning"...

Som en kedjereaktion har både EU och (givetvis) USA bestämt sig för att med all kraft stötta denna terrorregim...
Av vilken anledning kan man fråga sig?

Varför gör de inte det mest logiska?
Nämligen att få till fredsförhandlingar???

Nej man accelererar kriget där folket i ukraina är de som får betala.

USA kan nu anses som motpart i detta sedan de bestämt att skicka material och F-16 plan för en massa miljarder dollar. Men de är ynkryggar och fega.
De inser att proxykrig är "smartare"..

Nej fyfaan för den vänsterliberala synen EU och USA har förvandlats till!!

Med denna politik kommer väst en dag gå under. Se bara hur vårt land förvandlats under de senaste ~30 åren..

Min egen teori är att nu kommer mullvadar göra inlägg utan substans för att enbart smutskasta mitt inlägg som "ryzztroll" mm.
Men du som har någon logik kvar borde tänka till lite om vad det är vi beskådar...
Så alla som tänkt sig bemöta din dynga har du redan avfärdat?? vad gör du på ett debattforum??

Ukraina är en suverän nation som ryzzland invaderat, eller försökt rättare sagt, den ryzka armén är ju tämligen oduglig.
Att du gått på deras löjliga propaganda säger allt om dig, är du medveten om att ryzzen nu tvingar alla i de ockuperade områdena att bli ryzzar?, men du klagar på hur " ryssar" blev behandlade i Ukraina??
🤡
Citera
2023-05-20, 22:24
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Antagligen rök hälften av allt detta i den enorma explosionen i ukraina för 10 dagar sedan.

Låter rimligt att Ukraina förvarat hundratals fordon, ammunition för miljarder på en plats, i en gammal fabrik
Tänk logiskt!
Citera
2023-05-20, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Låter rimligt att Ukraina förvarat hundratals fordon, ammunition för miljarder på en plats, i en gammal fabrik
Tänk logiskt!
Ja och det får mig att tänka på att jag hittills inte hört ett ord om västerländska vagnar i strid. Borde komma i närtid?
Citera
2023-05-20, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Bakhmut has fallen
Kanske det men till vilken kostnad? Wagner är så decimerat att de återstående drar till Sudan på semester.
Citera
2023-05-20, 22:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Nu är det ju inte så!
Rysslands artilleriövertag har minskat sedan många månader tillbaka, kalibern de använder har också konstaterats minskat i snitt. Ukraina har ett övertag i precision när det gäller granater. Jag kan erkänna att Ryssland förmodligen har mycket större förmåga att bomba ett stort område, rasera infrastruktur. Men när det gäller att såra/döda soldater skulle jag säga att de som bäst har ett litet övertag de senaste månaderna. Logistiken har också varit ett problem när HIMARS dök upp.

Och när de flesta seriösa analytiker säger att ryssarna har åtminstone dubbla dödade/sårade så pekar nästan allt emot din ståndpunkt. Var lite ärlig iallafall, försök!

Skit i dårarna.
Fakta är att ingen vet ration.
Fakta är att Ukraina har valt platsen.
Fakta är att striden ska tas någonstans.

Det vet alla. Även idioterna som hyllar Putin.
Citera
2023-05-20, 22:34
Avslutad
Video av Wagner bossen

BREAKING! Bakhmut is liberated!

https://odysee.com/@RussiaInsight:a/bakhmutwagner:8
Citera
2023-05-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Kan du länka utslaget från en internationellt erkänd domstol där Ryssland befunnits skyldiga för krigsbrott i Ukraina? Varför försvarar du terrorhandlingar mot civila på ryskt territorium begångna av Ukraina i samarbete med väst?

Ryssland utreds för över 100.000 krigsbrott, som du säkert känner till. Men jag tackar för möjligheten att visa än en gång att hatet mot ryssar är befogat, och du är den som jobbar på med det allra bäst just nu. Tack!
Citera
2023-05-20, 22:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ok. Jag lyckades googla fram lite. Det finns lite information på ryska nyhetssajter. T.ex dessa: Informationen finns också på social media (t.ex Twitter): Informationen finns också på vissa konstiga sajter, som t.ex den här (lite konstigt inpackat också): Jag hittade informationen även på engelskspråkiga bloggar mm. Men flera av dem anger ingen källa överhuvudtaget. Som här (jag tror att det är en större kinesisk nyhetsblogg):
https://inf.news/en/military/8520f9173106a76353c504d892c67c38.html
Alla hänvisar till en "NATO-officer". Men vem är han? Och denna avlyssning? Var finns den? Är den äkta? Eller finns det ens en falsk sådan? Hittills har jag bara sett hänvisningar till en sådan.
Många frågetecken...

Det finns inga "NATO-officerare" för NATO har ingen armé. Alla officerare tillhör något av medlemsländerna. Bara ryssar som gör det misstaget med att NATO gör ditt och datt och sänder vapen etc.

Det kanske har varit stora förluster men så länge allt kommer från en fiktiv "NATO-officer" så kan vi avvakta med slutsatserna. Och de videos jag sett från Ukrainas anfall norr och söder om Bakhmut så har det varit små trupper. Någon enstaka stridsvagn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in