2023-05-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fast så är det ju med fans generellt. Tror du Arsenal fansen tänker tillbaka på RVP med glädje att han lämnade och fick vinna en PL titel med Man United? Eller tror du många känner en viss bitterhet att "han kunde stannat hos oss och vi kunde vunnit något".

Som Man Utd supporter så hade jag såklart varit glad om vi fick någon som kunde göra mål, då det varit extrem brist på det, men har aldrig generellt varit ett fans av såkallade FIFA-värvningar när man plockar den stora stjärnan från en annan konkurrent. Men för övrigt, varför skulle Kane vilja gå till Man United? Jag som supporter är optimistisk att Ten Hag kan leda laget till en ny bra framtid där vi kanske kan slåss om PL, men det finns ju ingen garanti för att det skulle hända. Det måste ju in typ 30p till nästa säsong för att realistiskt kunna vinna (eller vara nära) och det med CL spel som man inte hade denna säsongen.

Ärligt talat tycker jag att de borde se tillbaka på, vad blev det, åtta år med RVP med nån form av glädje, ja. De behöver såklart inte sprudla av lycka över att han till slut gick till Man U, men att kalla honom legoknekt och allsköns andra väl valda ord är både barnsligt och felaktigt.
Jag kommer åtminstone inte sitta och gråta krokodiltårar när Zaha drar till vart-det-nu-kan-bli i sommar och kalla honom för en fitta för det.
Citera
2023-05-20, 17:06
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag har den största respekt för spelare som är trogna sina klubbar i en tid när andra drar som en avlöning så fort nån lockar med en större avlöning - men att se Kane harva runt i ett mediokert Tottenham i stället för att spänna bågen i en toppklubb är bara så trist.

Oj, så olika man kan se på saker och ting. Det jag ser numer är en Kane som enbart spelar för sig själv och sina personliga rekord istället för att vara en lagspelare. Han gör sitt lag ännu sämre genom sitt agerande. Istället för att passa en medspelare i bättre läge som han ibland gjorde förr så tar han varje halvchans själv.
Citera
2023-05-20, 18:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Oj, så olika man kan se på saker och ting. Det jag ser numer är en Kane som enbart spelar för sig själv och sina personliga rekord istället för att vara en lagspelare. Han gör sitt lag ännu sämre genom sitt agerande. Istället för att passa en medspelare i bättre läge som han ibland gjorde förr så tar han varje halvchans själv.
Kan ju också bero på att han inte litar på medspelarna. En halvchans för honom är större målchans än att passa någon som sätter var 20:e skott i bra läge. Han har väl helt enkelt tröttnat på att passa och inser att om det ska bli mål framåt så måste han göra det själv.
Citera
2023-05-20, 18:29
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kan ju också bero på att han inte litar på medspelarna. En halvchans för honom är större målchans än att passa någon som sätter var 20:e skott i bra läge. Han har väl helt enkelt tröttnat på att passa och inser att om det ska bli mål framåt så måste han göra det själv.

Bra inlägg!
Citera
2023-05-20, 18:33
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Jag vet inte vad Kane har för motiv men de argument du tar upp här visar att han verkligen inte är en lagspelare. Kane är dessutom lagkapten.
Citera
2023-05-20, 18:36
Medlem
Drickbacks avatar
Domarstandarden måste höjas! De har alldeles för låg spelförståelse, som idag att låta Aston Villa fördröja spelet från början detta borde domaren insett innan match eller åtminstone tidigt in. Nu väljer domaren att låta det gå alldeles för länge innan första reaktionen kommer sen alltsom matcher går blir det bättre med påpekandet men då är matchen redan sönderryckt.
Citera
2023-05-20, 18:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Jag vet inte vad Kane har för motiv men de argument du tar upp här visar att han verkligen inte är en lagspelare. Kane är dessutom lagkapten.
Vad är det för pojklagstänk? "Du är bäst i laget och den enda som gör mål men passa så andra får känna sig delaktiga". Som lagkapten är han den enda som levererar och ser till att Spurs inte ligger mycket sämre till.
Citera
2023-05-20, 18:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Ärligt talat tycker jag att de borde se tillbaka på, vad blev det, åtta år med RVP med nån form av glädje, ja. De behöver såklart inte sprudla av lycka över att han till slut gick till Man U, men att kalla honom legoknekt och allsköns andra väl valda ord är både barnsligt och felaktigt.
Jag kommer åtminstone inte sitta och gråta krokodiltårar när Zaha drar till vart-det-nu-kan-bli i sommar och kalla honom för en fitta för det.
RvP hadde ett flertals erbjudanden fran flera olika klubbar genom aren i AFC, dariblant Barca & Bayern, men islutandan sa valde apan att ga till United. RvP pissade rakt i ansiktet pa Arsenal och alla oss Gooners, den sonderruttna jungfrufittan kan fara at helvete for min del.
Citera
2023-05-20, 18:42
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
RvP hadde ett flertals erbjudanden fran flera olika klubbar genom aren i AFC, dariblant Barca & Bayern, men islutandan sa valde apan att ga till United. RvP pissade rakt i ansiktet pa Arsenal och alla oss Gooners, den sonderruttna fittan kan fara at helvete for min del.

Han trivdes väl i England och ville för en gångs skull vinna något större än en FA cup och Community Shield?
Citera
2023-05-20, 18:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Han trivdes väl i England och ville för en gångs skull vinna något större än en FA cup och Community Shield?
Du skriver lördagsgodis
Citera
2023-05-20, 18:45
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Vad är det för pojklagstänk? "Du är bäst i laget och den enda som gör mål men passa så andra får känna sig delaktiga". Som lagkapten är han den enda som levererar och ser till att Spurs inte ligger mycket sämre till.

Lägg inte ord i min mun är du snäll. Vi har olika uppfattning här, jag kommer inte ändra mig och du kommer inte ändra dig. Om Kane skjuter i ett sämre läge än att passa en medspelare så tycker jag att han gör fel. En gång är väl lugnt men han har blivit mycket mer ego och laget fungerade mycket bättre när han inte gjorde allt utan var en lagspelare.
Citera
2023-05-20, 18:46
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Dessutom tveksamt att Bayern och Barca ville ha honom när han väl bestämde sig för att lämna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in