2023-05-20, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Och det är vad du säger men vad grundar du det på?
Några beräkningar på varför det inte går mer än att du tycker så för att du inte förstår tekniken du ser?

Du kan återskapa tvära stopp i simulator också, inga som helst problem så varför det skulle vara annorlunda i verkligheten behöver du ju bevisa mer än att du i oförstånd tycker något.
I så fall är simulatorerna inställda på det.

Men denna var rolig, jag har inte sett den förut, kolla exakt vid 13:00, vad tusan händer med antennen (eller vad det nu är)? Fastnar den i nån vajer och bryts av?
I vilket fall, det är från Apollo 12 "dockningen"...
https://m.youtube.com/watch?v=EeeeTVr4Lyg&t=780s
Citera
2023-05-20, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Men denna var rolig, jag har inte sett den förut, kolla exakt vid 13:00, vad tusan händer med antennen (eller vad det nu är)? Fastnar den i nån vajer och bryts av?

Nä, en simulator simulerar verkligheten så försök igen med ditt trams, jag kan tänka mig ta med dig så får du prova en simulering likt den Apollo-teamet satt i så får du själv känna på hur styrsystemet fungerade och om det är omöjligt att göra fullstopp eller inte. Räkna inte med att dina första försök kommer bli graciösa dock för det är inte för inte som de tränade länge och väl i simulator.

Du kan verkligen bara tramsa så för att få dig att hålla klaffen om påhittade riggade simulatorer så träffas vi och åker dit.
När kan du detta, eller det är som det brukar med er konspiratörer när det gäller så flyr ni med svansen mellan benen?
Citera
2023-05-20, 11:33
Bannlyst
Citat:
Nä, en simulator simulerar verkligheten så försök igen med ditt trams, jag kan tänka mig ta med dig så får du prova en simulering likt den Apollo-teamet satt i så får du själv känna på hur styrsystemet fungerade och om det är omöjligt att göra fullstopp eller inte. Räkna inte med att dina första försök kommer bli graciösa dock för det är inte för inte som de tränade länge och väl i simulator.

Du kan verkligen bara tramsa så för att få dig att hålla klaffen om påhittade riggade simulatorer så träffas vi och åker dit.
När kan du detta, eller det är som det brukar med er konspiratörer när det gäller så flyr ni med svansen mellan benen?
Vad tänker du om parabolen som plötsligt trillar ner och svajar fram och tillbaka vid 13:00 i filmen där Apollo 12:s acsent stage ska docka?

13:00 så trillar parabolen.
Citera
2023-05-20, 11:34
Medlem
Citat:

Ser inget konstigt, vad är det du ser?
Du ser väldigt mycket som inte finns eller är ett problem, allt utan att ha en förklaring till vad och hur det skulle vara "egentligen"
Citera
2023-05-20, 11:36
Medlem
Citat:
Vad tänker du om parabolen som plötsligt trillar ner och svajar fram och tillbaka vid 13:00 i filmen där Apollo 12:s acsent stage ska docka?

13:00 så trillar parabolen.

Vill fjanten byta ämne igen?
Håll dig till dockningen av Apollo 11 istället så lovar jag att beta av varenda sak när vi är klara med den ena. Du vet att du är van att kunna vinkla in på annat ämne funkar nog bara hos dina elever och mindre begåvade så vi håller oss till dockningen av Apollo 11 tills det är klart.
Citera
2023-05-20, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ser inget konstigt, vad är det du ser?
Du ser väldigt mycket som inte finns eller är ett problem, allt utan att ha en förklaring till vad och hur det skulle vara "egentligen"
Jag ser en parabol som plötsligt lossnar från sitt fäste och faller ner pga jordgravitationen, den svajar fram och tillbaka precis som om allt hänger I vajrar framför en bildskärm.
Citera
2023-05-20, 11:45
Medlem
Citat:
Jag ser en parabol som plötsligt lossnar från sitt fäste och faller ner pga jordgravitationen, den svajar fram och tillbaka precis som om allt hänger I vajrar framför en bildskärm.

Bra, då tar vi det EFTER vi betat klart Apollo 11 dockningen.
Citera
2023-05-20, 11:54
Bannlyst
Citat:
Bra, då tar vi det EFTER vi betat klart Apollo 11 dockningen.
Den är avbetad, du ser en sak och jag ser en annan.
Så nu till antennen som svajar fram och tillbaka.
Enligt mig hänger en modell av acsent stage i vajrar framför en skärm, och parabolen råkar fastna och trilla ner.
Citera
2023-05-20, 12:10
Medlem
Citat:
Den är avbetad, du ser en sak och jag ser en annan.
Så nu till antennen som svajar fram och tillbaka.
Enligt mig hänger en modell av acsent stage i vajrar framför en skärm, och parabolen råkar fastna och trilla ner.

Ånej, du ska visa på VARFÖR man inte kan stoppa en rotation. Du må vara van att fjanta och hoppa runt men nu är det drill down på detta.

Ett tips är att jag har sett din video redan innan och du är medveten om att det finns förklaring på det?
Så förbered du dina kommande tramssessioner, du lär behöva det.

Men tills Apollo 11 är avklarad är du inte av kroken.
Citera
2023-05-20, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ånej, du ska visa på VARFÖR man inte kan stoppa en rotation. Du må vara van att fjanta och hoppa runt men nu är det drill down på detta.

Ett tips är att jag har sett din video redan innan och du är medveten om att det finns förklaring på det?
Så förbered du dina kommande tramssessioner, du lär behöva det.

Men tills Apollo 11 är avklarad är du inte av kroken.
Jag har redan skrivit att en grads felriktad gasutkastning skulle leda till att farkosten inte tvärstannar.
Och givetvis finns det förklaringar på varför antennen trillar ner och svajar, det finns förklaringar på allt som är tveksamt med månlandningarna.

Men jag behöver ju inte köpa dom.
Senast redigerad av adaptern 2023-05-20 kl. 12:17.
Citera
2023-05-20, 12:57
Medlem
Citat:
Jag har redan skrivit att en grads felriktad gasutkastning skulle leda till att farkosten inte tvärstannar.
Och givetvis finns det förklaringar på varför antennen trillar ner och svajar, det finns förklaringar på allt som är tveksamt med månlandningarna.

Men jag behöver ju inte köpa dom.

Är gasutkastet felriktat en grad fel?
Citera
2023-05-20, 13:10
Bannlyst
Citat:
Är gasutkastet felriktat en grad fel?
Det vet jag inte, men är det det så blir det en liten förskjutning.
Likaså om nån av motorerna är igång en tiondels sekund för länge.
Eller förbränningen blir lite effektivare åt ena hållet.

Så min slutsats är att det finns inte en chans att dom skulle klarat detta perfekt 6 ggr av 6.

Och framför allt skulle dom inte klarat av dom manövrar som filmerna från dockningarna visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in