2023-05-20, 02:13
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag håller med dig i allt förutom att man ska ta hänsyn till att någon är ostraffad, Tove var ung med hela livet framför sig, så jävla tragiskt att dom lyckades ta Toves liv!!
Dom ljög i tre månader så jag tycker inte synd om någon av dom.

Att båda två ljuger så länge säger mycket, och då är det erfarna förhörsledare hos polisen som frågar ut dom. Jag hoppas på rättvisa för Toves anhöriga.

Håller med dig och jag saknar förståelse för att man ska ta hänsyn till en ostraffad 18-åring. Då skulle det vara samma för en ostraffad 20-åring?
Det som dem har gjort saknar motstycke. Det är både grymt och avskyvärt och att sen hålla käften och ljuga sig blåa när de kan lindra anhörigas förtvivlan. Detta är så sjukt och att folk härinne sitter och försvarar M är oförståeligt
Citera
2023-05-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är inte sympati att ifrågasätta tvivelaktiga bevis, men för övrigt kan jag delvis hålla med dig. Dock icke om att blivit förblindad av Js manipulationer som lyser igenom allt hon säger. Den enda gång hon förefallit uppriktig är då hon blir mållös över Ms erkännande av dumpningen. Då vet hon varken vad hon ska känna eller tänka, men det vet hon därefter då allt färgas av hämnd och baktanke att ge igen.

En viss sympati för M som på grund av sin utsatthet hamnat i klorna på J kan jag känna och det kan klart förstärkt min misstänksamhet mot J. Dock förtar det inte min syn i skuldfrågan. Om M varit medveten om vad som komma skulle och om hon deltagit i badrummet ska hon givetvis dömas för det, men inte på Js ord.

Jag kan även se det omvända, att de som inte har några sympatier för M t o m kan gå i försvar för J, vilket jag kan tycka är lite märkligt.

Nej att tvivla är inte så konstigt
för vi vet inte sanningen
Men jag är inte så säker på att M hamnat i klorna på det sättet många beskrivet
Kaka söker maka
Vi ska inte glömma att flera i förhör säger också att J förändrades mycket sen hon började umgås med M

Och att kalla eller tro att J nämner att M varit delaktig pga av hämd
det vet vi faktiskt inte
och jag tror inte att den slutliga utredningen är baserad enbart på att J säger att M medverkat
det finns mer som de grundar den slutsatsen på att M medverkat

Jag har inte sett någon i tråden som försvarar J
De flesta är nog fullt medvetna om vem hon är och är medvetna om hennes psykopatiska sida
Senast redigerad av Anedin 2023-05-20 kl. 02:26.
Citera
2023-05-20, 02:36
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Finns inte fler bevis för att Johanna har mördat Tove än vad det finns för att Maja gjort det. Så vad är det ni kämpar så hårt för? Att någon ska dömas mot sitt nekande? Ja, kunde man inte göra det så skulle ingen kunna dömas förutom de få fall där allt finns dokumenterat via videoinspelning eller liknande.

Man förleds nästan att tro att ni hyser sympatier för Maja på grund av att hon framstår som den mindre onda av de två, kan det stämma?

Där tror jag du slog huvudet på spiken. Förutom att hon framstår som den minst onda så vill man dessutom få henne att ses som ikke tänkande. Eller sympatisera med att hon lider av en diagnos så ”det är synd om henne”.
Citera
2023-05-20, 02:38
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Håller med dig och jag saknar förståelse för att man ska ta hänsyn till en ostraffad 18-åring. Då skulle det vara samma för en ostraffad 20-åring?
Det som dem har gjort saknar motstycke. Det är både grymt och avskyvärt och att sen hålla käften och ljuga sig blåa när de kan lindra anhörigas förtvivlan. Detta är så sjukt och att folk härinne sitter och försvarar M är oförståeligt

Folk är felande i huvudet finns lixom inget annat svar på den frågan... tack vare människor som dessa Sverige ser ut som det gör...
Citera
2023-05-20, 02:41
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det är inte sympati att ifrågasätta tvivelaktiga bevis, men för övrigt kan jag delvis hålla med dig. Dock icke om att blivit förblindad av Js manipulationer som lyser igenom allt hon säger. Den enda gång hon förefallit uppriktig är då hon blir mållös över Ms erkännande av dumpningen. Då vet hon varken vad hon ska känna eller tänka, men det vet hon därefter då allt färgas av hämnd och baktanke att ge igen.

En viss sympati för M som på grund av sin utsatthet hamnat i klorna på J kan jag känna och det kan klart förstärkt min misstänksamhet mot J. Dock förtar det inte min syn i skuldfrågan. Om M varit medveten om vad som komma skulle och om hon deltagit i badrummet ska hon givetvis dömas för det, men inte på Js ord.

Jag kan även se det omvända, att de som inte har några sympatier för M t o m kan gå i försvar för J, vilket jag kan tycka är lite märkligt.

Visserligen verkar du följa tråden slaviskt och svara på vart och vartannat inlägg för att övertyga andra om att sympatisera med M.
Men jag måste ha missat vilka ”de” är som försvarar J? Du får gärna hänvisa.
Citera
2023-05-20, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nu förstår jag inte vad du är ute efter
Vem har pratat om hat och stark vilja?.

Syftet var att göra T illa
att ge igen
Både ville ge sig på T
Det räcker för mig att de hade den tanken
att ge sig på någon och ha viljan att skada någon

Den psykologiska biten om hat osv överlåter jag till experter
Det är tjejernas handling som ledde till T död
Varför dessa 2 tjejer är kapabla till att döda vet inte jag.
Men de bör få sitt straff och inte komma undan

Båda två hade nog ett hat till Tove men det var nog mest JJ som ville ha död på Tove så MH fick fungera som medjälpare.

Men att man hatar en person så mycket som att man vill ta död på den beror antagligen på något psykiskt. Det är liksom inte ett normalt sätt att ta död på en person bara för att man hatar den. Det enda rätta är att fortsätta sitt liv och inte bry sig om den personen eller de personerna som man hatar. Så det är helt onödigt det som har hänt med Tove.
Citera
2023-05-20, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Båda två hade nog ett hat till Tove men det var nog mest JJ som ville ha död på Tove så MH fick fungera som medjälpare.

Men att man hatar en person så mycket som att man vill ta död på den beror antagligen på något psykiskt. Det är liksom inte ett normalt sätt att ta död på en person bara för att man hatar den. Det enda rätta är att fortsätta sitt liv och inte bry sig om den personen eller de personerna som man hatar. Så det är helt onödigt det som har hänt med Tove.

Ja visst är det så
ingen frisk människa går omkring och hatar och önskar livet ur någon på detta sätt J visat
Att J är psykopat tvivlar nog ingen på här i tråden
men jag tror att även M har mörka sidor
och att de två kompletera varann med sina mörka sidor så även M hade troligtvis ett ont öga mot T som du säger
Senast redigerad av Anedin 2023-05-20 kl. 03:06.
Citera
2023-05-20, 03:25
Medlem
Citat:
Varför skulle M ljuga om det? På vilket sätt skulle det skydda henne att säga att hon inte visste om att J tänkt misshandla T? Eller omvänt på vilket sätt skadar det J att M påstår att hon inte visste? M har ingen anledning att ljuga om det, men för J är det första lilla blänkaren om att M "var med".

Har M ljugit om annat som J gjort eller sagt som varit till fördel för J?

Det var nog mest JJ som ville ha död på Tove men MH fick fungera som medhjälpare. MH var nog inte så pigg på att mörda Tove. Men det är klart att MH ljuger för att skydda sig själv (hon var ju bara en medhjälpare).
Citera
2023-05-20, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man ska tro L*ouise drack Maja ungefär en halv liter vin, något mer kanske hemma hos Johanna. Maja säger själv att hon drack två drinkar på Nöjet.
Kontoutdrag visar att Maja köper om jag fattar det två drinkar, varav ett är från mammans konto.

A 153/624
"L*ouise hade med sig vin av märket tre apor och var den av dem som drack mest alkohol denna
kvällen. Johanna, som normalt sätt brukar vara chaufför och köra runt på dem, hade med sig
vin, en liters förpackning. Om inte L*ouise missminner sig drack Johanna knappt halva den.
Johanna brukar normalt sätt inte dricka alkohol och de.tta beror på att hon ofta mår illa,
eftersom hon får utslag i ansiktet, hon är en person som kan ha roligt utan och som brukar
dansa loss. Maja däremot drack alkohol. L*ouise tror det var vin, hon drack något mer än vad
Johanna gjorde.
"
//
"Väl framme på Nöjet beställde L*ouise ganska omgående en drink."
//

/633
"Jag hade druckit för mycket. Drack hos Johanna och sen två-tre drinkar på Nöjet. "

A 153/1070
Förhör Maja:

"På nöjet dansade de och hade kul, hon hängde mest ihop med Johanna och L*ouise.
Maja och L*ouise köpte två drinkar var på Nöjet, Johanna köpte inte något vad hon vet. Maja
kände sig full.
"
//
/1086
"Hur mycket drack du?
Typ två glas vin innan vi gick ut, sedan två drinkar. Från klockan 20 till typ 01
"

"Vi har pratat med mycket folk i den här utredningen, det är ingen som beskriver att du
skulle vara uppseendeväckande berusad.
Nähä, jag vet ju hur jag va.
"
//
/1270
"Jag köper eller nej jag
blir bjuden på en Red Bull vodka sexa först. Dricker upp den och efter ett tag så köper jag,
köper jag en till mig själv och precis innan jag och Johanna går ut ifrån dansgolvet och sätter
oss vid ett av borden där ute, ja vid garderoben och det, så klunkar jag, eh, ja min drink Red
Bull vodka sexa.
"

A 153/364

"2022-10-15 kl. 22.40 Swish företag Nöjet i Vetlanda AB
” Entré 22.00-01.00 -120 kr
"

"2022-10-15 kl. 22.53
2022-10-15 kl. 22.53 Nöjet Vetlanda -134 kr
"

"2022-10-16 kl. 00.06
Överföring från konto tillhörande Caroline
Hellman. Maja Hellman har dispositionsrätt till
kontot.
134 kr
"

Intressant detta.
Citera
2023-05-20, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfon
Dessa ungdomar verkar inte varit sig själva på mordkvällen, det har druckits en del alkohol först på förfesten sen ute på nöjet, vissa kan bli mer aggressiva och lättkränkta under alkoholens påverkan, tragiskt alltihop, de tog livet av en annan samt förstört sitt eget..

Både JJ och MH hatade nog Tove lika mycket men det är nog JJ som har haft den största viljan att ta död på henne. Och MH har nog fungerat som medhjälpare. Alla reagerar vi olika då vi dricker alkohol. Men JJ hade nog velat ta livet av Tove tidigare eftersom hon tände eld på Toves pappas bostad. De har förstört sina liv i allra högsta grad och hoppas att de nu får sina straff som de förtjänar efter vad de har gjort.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-05-20 kl. 03:47.
Citera
2023-05-20, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
När folk pratar / skriver om det så har jag fått intrycket av att J och T var vänner långt bak i tiden och att det senare tid blivit mycket tjafs .
Och att M har förändrats mycket sedan hon blev vän med J och det pga J har hjärntvättat henne .

J har ju även hon ändrats mycket de senaste åren sedan hon blev vän med M . Och hur vet man att det just är J som har haft dåligt inflytande på M och inte tvärtom eller att de två tillsammans fick fram både de bästa hos varann men även de värsta för att de båda hade en ond sida som de tillsammans vågade visa . De blev en dålig och farlig kombo .

M var innan en mycket introvert deppig hemmasittare med grubblerier om demoner ,,satan eller Gud. Hon valde satan .
Självklart har hon ändrats sedan hon träffade J , hon började leva livet . Frikyrkans strama regler passade inte henne . Säker kände hon av känslan av att vara homo är fel och psykiskt ohälsa och berusning är djävulens verktyg . Och Guds straff .
Att hon var tystlåten och lugn tidiga tonåren betyder inte att hon var god och snäll och lättmanipulerad .
Hon var deprimerad. Hade säkert en jäkla kris och ångest och kände sig helt fel . Hon hade mörka tankar och trodde att hon var den enda som tänkte och kände så , tills hon träffade J .
De puschade varann , och jag tror att det var minst lika mycket M som låg bakom att J fick hatiska känslor för T . M såg T som en konkurrent. Och eldade säkert på J om hur hemsk T var .
Vilket hon verkar ha gjort med de flesta som J började tycka lite för mycket om .

Hennes sms till J om att hon inte vill att T kommer med och festar och att hon säger att de ska undvika T tyder jag som att hon var mycket manipulativ och svartsjuk och kontrollerande . Och att J verkar som att hon kände sig tvungen att förklara sig och låtsas som att hon oxå tyckte illa om T och urskulda sig varför hon skulle komma .

Bra redogörelse. Alltså i grund och botten är det MH som har varit den som har påverkat JJ till att tycka illa om Tove.

MHs sms till J säger ju allt om hur vänskapen har varit mellan alla tre.
Citera
2023-05-20, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hur svårt är det att strypa en inkapaciterad person?

Kraften av den mycket kraftiga ”duns” som fick grannens tak och vitrinskåp att skallra har absorberats av T:s övre bål, lungor och bakhuvud. T har inte ens kunnat skrika eller ropa på hjälp!

Då behövs det inte ett fotbollslag för att fullborda den efterföljande strypningen.

Hade det varit så att det vore så lätt så hade det funnits fler dokumenterade fall som styrker hur lätt det är. Men det finns det inte! Skulle J vara den första som lyckades med det? Nej det tror jag inte ett dugg på! Och bara för att ingen hörde skrik innebär det inte att hon inte skrek. Ibland hörs ljud och dunsar betydligt högre än just röster i en lägenhet. Och hur länge hade hon ens möjlighet att skrika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in