2023-05-19, 23:01
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja vet inte vem av oss som är korkad
men jag vet att du har velat fria M fr dag ett sen de blev häktade
Enl pappan så uppfattade jag det som att fotstegen kom innanför ytterdörr
alla ljud de hörde kom innefrån J bostad

Att det öppnades och stängdes dörr kanske inte är så konstigt eftersom tjejerna rekade för att kunna fullfölja sina planer
med att fosla bort cykel och sen bära T kropp
Vore konstigt om de inte ville kolla av med tanke på att det ringt på dörren mitt i natten
Och att deras plan måste ske utan vittnen

Påståendet att jag skulle vilja fria Maja är så fel. Det skriver du till alla som ifrågasätter om domen är riktig och att bevisen inte räcker för en fällande dom.

Egentligen bryr jag mig inte om Maja fälls eller inte. Bara att det finns tillräckliga bevis för det. Att jag är kritisk till tingsrättsdomen,javisst. Och ja,jag tror domen i hovrätten blir helt annorlunda. Men det handlar inte om Maja. Det kunde lika gärna handla om Kalle Anka. Bevisen räcker inte.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2023-05-19 kl. 23:03.
Citera
2023-05-19, 23:07
Medlem
[quote=coli|84515277]Du har en bra poäng där, bra observation.

Kombinerat med sparkljuden och avsaknad av tecken på att fallskadan skulle orsakat medvetslöshet i Ts hjärnvävnaden är det rätt rimligt att konstatera att T inte var medvetslös under strypningsförloppet.

T kämpade därför sannolikt emot med allt en person i dödskamp kan uppbringa.
Att J inte har spår på sin kropp efter Toves motståndskamp kan bara förklaras med att T var fasthållen av en person till. Att Maja höll fast Ts händer precis som J uppgav när hon erkände.[/QUOTE

Ja precis du har rätt
Svårare än så är det inte
och det är det rätten kommit fram till och därför dömt därefter

Att snurra till det med konstiga ursäkter
hit och dit blir bara för mycket
Citera
2023-05-19, 23:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Nu förstår jag inte vad du är ute efter
Vem har pratat om hat och stark vilja?.

Syftet var att göra T illa
att ge igen
Både ville ge sig på T
Det räcker för mig att de hade den tanken
att ge sig på någon och ha viljan att skada någon

Den psykologiska biten om hat osv överlåter jag till experter
Det är tjejernas handling som ledde till T död
Varför dessa 2 tjejer är kapabla till att döda vet inte jag.
Men de bör få sitt straff och inte komma undan
Du förefaller sätta stor tilltro till J och hennes versioner. Den tilltron har inte jag.
Citera
2023-05-19, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Påståendet att jag skulle vilja fria Maja är så fel. Det skriver du till alla som ifrågasätter om domen är riktig och att bevisen inte räcker för en fällande dom.

Egentligen bryr jag mig inte om Maja fälls eller inte. Bara att det finns tillräckliga bevis för det. Att jag är kritisk till tingsrättsdomen,javisst. Och ja,jag tror domen i hovrätten blir helt annorlunda. Men det handlar inte om Maja. Det kunde lika gärna handla om Kalle Anka. Bevisen räcker inte.

Det känner jag inte igen att jag skrivet så till alla som ifrågasätter domen
Ta gärna fram de skribenter som jag skriver detsamma till

Det har varit så tydlig fr dag ett att du försvarat M och ser henne helt oskyldig
Därför kan jag inte se dig som objektiv
Citera
2023-05-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Du förefaller sätta stor tilltro till J och hennes versioner. Den tilltron har inte jag.

Jag har inte stor tilltro till J
Hennes lögnet lyser igenom starkt

Men det betyder inte att allt skulle kunna vara lögn

Enligt den utredning och bevis som finns så kopplar jag ihop de J berättar och ser att vissa saker hon säger är troligtvis sant

Visst hon förskönar sin handling och det lyser också igenom även för en blind

Jag tror att många blir blinda av J ondska och psykopatiska sida så de missar en hel del
Jag tror att det därför blir så mycket sympatier för M och hennes del i det hela
Senast redigerad av Anedin 2023-05-19 kl. 23:47.
Citera
2023-05-19, 23:30
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Det känner jag inte igen att jag skrivet så till alla som ifrågasätter domen
Ta gärna fram de skribenter som jag skriver detsamma till

Det har varit så tydlig fr dag ett att du försvarat M och ser henne helt oskyldig
Därför kan jag inte se dig som objektiv

Stor humor. Om jag skriver att jag inte vill fria Maja,som du påstår. Men att jag inte tycker att bevisen håller för en fällande dom, alltså livstids fängelse, så tror du mig inte.

Jag provar igen. DET SPELAR INGEN ROLL VEM SOM ÄR ÅTALAD. DET KUNDE VARIT DU, MIN VÄRSTA FIENDE ELLER DONALD TRUMP. DET HADE INTE SPELAT NÅGON ROLL.

Jag anser inte att bevisen håller för en fällande dom, livstids fängelse.
Citera
2023-05-19, 23:51
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ockhams rakkniv säger att Tove fick ett slag i bakhuvudet av Johanna. Det är den enklaste förklaringen till den uppkomna skadan, givet de relevanta observationerna.

Två ur väggen utstickande rördelar skulle ge upphov till en annorlunda skada, den skulle ha slitit av en rejäl hårtuss och gett en rivskada på huvudet. Den varianten tror jag minst på. Duschstång på golvet har jag svårt att se ge en sådan skada. I bägge fallen sitter skadan för högt på huvudet för att ha orsakats av dessa objekt tror jag.

Tove har varit på toaletten, har just rest sig upp och spolat. Johanna står utanför och försöker samla mod. Hon hör spolningen och inser att det är nu eller aldrig. Går in och kommer bakom Tove som är i färd med att knäppa byxorna. Klipper till Tove i bakhuvudet som drattar i golvet.
RL själv föreslår någon av de utstickande rören.

Jag förstår vad du menar med att skadan "sitter för högt", men om du tänker dig att J håller om T:s ena axel och fäller henne bakåt så att fötterna lättar och T faller bakåt i en båge.

Uppmätt urinmängd vid obduktion: 90 ml, hon kan m a o aldrig ha hunnit uträtta sina behov. I och för sig kan hon ha varit på väg eller så har knappen på de mjuka kostymbyxorna lossnat under överfallet, och dragkedjan åkt ner. Egentligen oviktigt, men nog kan det vara så att T blev lurad in i badrummet när hon var på väg hem. Hon borde ha anat oråd och råkat stöta till J på väg ut. - Stackars T, vilken mardröm för henne.
Citera
2023-05-20, 00:20
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Utan att gå in på detaljer som redan bollats fram och tillbaka i månader, så kan jag säga att för egen del tvivlar jag inte det minsta på att M var med i badrummet och höll i händerna. Så länge T var vid medvetande kan man inte strypa en människa på det sätt som är beskrivet, utan att själv få en enda skråma. Så enkelt ser jag det.

Sen att precis allting annat också pekar på det åklagaren gick ut tidigt med, att det handlar om ett mord i gemensamt samförstånd cementerar verkligen min övertygelse.

Livstidsstraffet däremot tycker jag man kan ha synpunkter på. Livstid för en ostraffad 18 åring med viss psykisk ohälsa är för mig inte rimligt. Min förhoppning är att hon döms för mord, men tidsbestämt.
Jag håller med dig i allt förutom att man ska ta hänsyn till att någon är ostraffad, Tove var ung med hela livet framför sig, så jävla tragiskt att dom lyckades ta Toves liv!!
Dom ljög i tre månader så jag tycker inte synd om någon av dom.

Att båda två ljuger så länge säger mycket, och då är det erfarna förhörsledare hos polisen som frågar ut dom. Jag hoppas på rättvisa för Toves anhöriga.
Citera
2023-05-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
RL själv föreslår någon av de utstickande rören.

Jag förstår vad du menar med att skadan "sitter för högt", men om du tänker dig att J håller om T:s ena axel och fäller henne bakåt så att fötterna lättar och T faller bakåt i en båge.

Uppmätt urinmängd vid obduktion: 90 ml, hon kan m a o aldrig ha hunnit uträtta sina behov. I och för sig kan hon ha varit på väg eller så har knappen på de mjuka kostymbyxorna lossnat under överfallet, och dragkedjan åkt ner. Egentligen oviktigt, men nog kan det vara så att T blev lurad in i badrummet när hon var på väg hem. Hon borde ha anat oråd och råkat stöta till J på väg ut. - Stackars T, vilken mardröm för henne.

Jag har trott precis som dig. Att hon blev inlurad precis innan hon skulle hem. "Du har inte sett badrummet" typ.
J var arg och hade stört sig på något T sagt tidigare.
Citera
2023-05-20, 01:20
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag har inte stor tilltro till J
Hennes lögnet lyser igenom starkt

Men det betyder inte att allt skulle kunna vara lögn

Enligt den utredning och bevis som finns så kopplar jag ihop de J berättar och ser att vissa saker hon säger är troligtvis sant

Visst hon förskönar sin handling och det lyser också igenom även för en blind

Jag tror att många blir blinda av J ondska och psykopatiska sida så de missar en hel del
Jag tror att det därför blir så mycket sympatier för M och hennes del i det hela
Det är inte sympati att ifrågasätta tvivelaktiga bevis, men för övrigt kan jag delvis hålla med dig. Dock icke om att blivit förblindad av Js manipulationer som lyser igenom allt hon säger. Den enda gång hon förefallit uppriktig är då hon blir mållös över Ms erkännande av dumpningen. Då vet hon varken vad hon ska känna eller tänka, men det vet hon därefter då allt färgas av hämnd och baktanke att ge igen.

En viss sympati för M som på grund av sin utsatthet hamnat i klorna på J kan jag känna och det kan klart förstärkt min misstänksamhet mot J. Dock förtar det inte min syn i skuldfrågan. Om M varit medveten om vad som komma skulle och om hon deltagit i badrummet ska hon givetvis dömas för det, men inte på Js ord.

Jag kan även se det omvända, att de som inte har några sympatier för M t o m kan gå i försvar för J, vilket jag kan tycka är lite märkligt.
Citera
2023-05-20, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det är inte sympati att ifrågasätta tvivelaktiga bevis, men för övrigt kan jag delvis hålla med dig. Dock icke om att blivit förblindad av Js manipulationer som lyser igenom allt hon säger. Den enda gång hon förefallit uppriktig är då hon blir mållös över Ms erkännande av dumpningen. Då vet hon varken vad hon ska känna eller tänka, men det vet hon därefter då allt färgas av hämnd och baktanke att ge igen.

En viss sympati för M som på grund av sin utsatthet hamnat i klorna på J kan jag känna och det kan klart förstärkt min misstänksamhet mot J. Dock förtar det inte min syn i skuldfrågan. Om M varit medveten om vad som komma skulle och om hon deltagit i badrummet ska hon givetvis dömas för det, men inte på Js ord.

Jag kan även se det omvända, att de som inte har några sympatier för M t o m kan gå i försvar för J, vilket jag kan tycka är lite märkligt.

Finns inte fler bevis för att Johanna har mördat Tove än vad det finns för att Maja gjort det. Så vad är det ni kämpar så hårt för? Att någon ska dömas mot sitt nekande? Ja, kunde man inte göra det så skulle ingen kunna dömas förutom de få fall där allt finns dokumenterat via videoinspelning eller liknande.

Man förleds nästan att tro att ni hyser sympatier för Maja på grund av att hon framstår som den mindre onda av de två, kan det stämma?
Citera
2023-05-20, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag håller med dig i allt förutom att man ska ta hänsyn till att någon är ostraffad, Tove var ung med hela livet framför sig, så jävla tragiskt att dom lyckades ta Toves liv!!
Dom ljög i tre månader så jag tycker inte synd om någon av dom.

Att båda två ljuger så länge säger mycket, och då är det erfarna förhörsledare hos polisen som frågar ut dom. Jag hoppas på rättvisa för Toves anhöriga.

Jag hoppas också på rättvisa för Toves anhöriga
Allt annat vore respektlöst och en rättskandal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in