2023-05-13, 08:31
Medlem
Ballooonies avatar
Underbart.
Citera
2023-05-13, 08:32
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Dom barnen som tittar på det lär bli hörselskadade.
Haha vad sjukt.
Pappan måste vara skön typ.
Citera
2023-05-13, 08:33
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det kanske är en LSS-bostad där en knappt fyrtioårig man i cykelhjälm diggar loss när han äter sin frukostmatlåda?
Här fick jag mig ett rejält skratt när jag föreställde mig denna tavla.

Men det var ju vad jag själv funderade över, om det var någon utvecklingsstörd tjomme.
Citera
2023-05-13, 08:36
Medlem
Du kanske kan testa med att "trolla" bort grannen? Borde fungera bra. Om någon verkligen blir störd i det verkliga livet så har väl dom flesta som hyr ut lägenheter en störningsjour att ringa
Citera
2023-05-13, 08:38
Medlem
santos_devilles avatar
Knack knack.

Tjena hej, jag är din granne. Skulle du kunna vänta med att blasta Peppa Gris på morgonen till i alla fall klockan 8 så jag får mina 7 timmars skönhetssömn. Efter det är det inte mycket att göra mot detta utseende. Tack på förhand. Sen ger du horungen en dansk skalle och pissar på dörrmattan.

Vilka steg du lämnar ute är upp till dig
Citera
2023-05-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
10-10 är det i min förening och skulle någon spela greta gris hade jag knackat direkt och sagt nu får det räcka

Dygnet runt alltså?
Citera
2023-05-13, 09:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanFingersvamp
Jag har en hyresrätt och varje morgon ca kl 05:30 så vaknar jag upp klarvaken utav vibrationerna från min granne som dunkar greta gris på maxvolym i en slags stereo eller något.

Detta har en negativ inverkan på min vardag/humör och frågar ofta mig själv varför jag inte klagat till hyresvärden tidigare.
Borde jag klaga för hyresvärden/ringa till störningsjouren?

Bästa hälsningar.

Så pass sent på morgonen finns det ingen störningsjour tillgänglig utan det är isf hyresvärden du får ringa när de öppnar.
Bäst är att först knacka på hos grannen och be honom att sänka volymen så att det inte stör.
Citera
2023-05-13, 09:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Be honom sluta. Är han LSS är det kört. Har han barn drar du porrfilm på högsta volym ungefär kl 22. Kommer effektivt avsluta Greta Gris.
Citera
2023-05-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanFingersvamp
Jag har en hyresrätt och varje morgon ca kl 05:30 så vaknar jag upp klarvaken utav vibrationerna från min granne som dunkar greta gris på maxvolym i en slags stereo eller något.

Detta har en negativ inverkan på min vardag/humör och frågar ofta mig själv varför jag inte klagat till hyresvärden tidigare.
Borde jag klaga för hyresvärden/ringa till störningsjouren?

Bästa hälsningar.
Ja är det kl 5.30 hade jag sagt till grannen eller ringt värden och be dom säga till.
Är det en vettig värd så ringer dom och säger åt dom.
Citera
2023-05-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
Låt barn få vara barn surgubbe. Har du glömt hur det var att vara barn?
Föräldrar ska föregå med bra exempel och inte låta ungjävlarna få bete sig hursomhelst förfan.
Fått mina 3dje ny grannar nu vägg i vägg på 4år och nu igår spelade ungjävlarna fotboll mot min vardagsrumsvägg,gick ut på balkongen och undrade vad fan dom gjorde,verkade va flyktingar eller nått.
Händer det igen kommer jag gå till värden eller dra igång slagborren.
Citera
2023-05-13, 13:31
Medlem
Sereenas avatar
Om dom har ett lite kraftigare typ hemmabio system med ordentliga baslådor så behöver inte volymen vara särskilt hög för att vibrationerna ska fortplantas genom väggar/golv och höras bra nog kraftigt även över ganska långt avstånd.

Jag har en ganska minimal liten baslåda till mina datorhögtalare, och innan jag ställde den på en vibrationsdämpande matta så behövde jag sänka basen eller koppla ur den om jag skulle lira på kvällstid, annars vandrade vibrationerna till grannarna ovanför.

Mao, det fullt möjligt att volymen inte är särskilt hög för dom, men att vibrationerna vandrar och att dom inte är medvetna om att det hörs in till dig, så ring på och upplys dom artigt om att det hörs in till dig.
Citera
2023-05-14, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Dygnet runt alltså?

Nä jag hade gått på en anständig tid och visat att jag förhåller mig till samma kriterier som jag förväntar mig av mina grannar, dvs knackar inte mitt i natten om det inte är att jag ska upp tidigt på något viktigt och de spelar hög musik.

Störningsjouren kan man köra annars, så länge du har fog för din sak så är det bara och ringa till slut kommer föreningen tröttna på utryckningskostnader och ta tag i det. Det är ett sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in