2023-05-19, 11:06
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Han läser tydligen om sig själv här på Flashback enligt artikeln nedan från Expressen.

Han tillhör skaran egocentriska influensers som är i ständigt behov av bekräftelse.

Han förväntar sig idel ryggdunkningar, men om nån kritiserar honom eller påstår att han är tjock, tja då är det hat.

Blom är en underhållande figur, men han lever i förnekelse. Han har till viss del insett att han måste lägga om sin kost och dra ner på drickandet, men man ser liksom inte några resultat.

Om man måste sitta på två stolar på restaurangen, borde man ju inse att det är dags att ta tag i problemet på allvar.
Citera
2023-05-19, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Han tillhör skaran egocentriska influensers som är i ständigt behov av bekräftelse.

Han förväntar sig idel ryggdunkningar, men om nån kritiserar honom eller påstår att han är tjock, tja då är det hat.

Blom är en underhållande figur, men han lever i förnekelse. Han har till viss del insett att han måste lägga om sin kost och dra ner på drickandet, men man ser liksom inte några resultat.

Om man måste sitta på två stolar på restaurangen, borde man ju inse att det är dags att ta tag i problemet på allvar.
Just det vet man ju inte sanningshalten i eller om förväxling? Att han läser här tyder ändå på att han bryr sig om vad andra tycker om honom. Men verkar lite väl känslig för det offentliga ljuset och tar åt sig för mycket? Kanske att han har ett användarnamn på Flashback rent av?
Senast redigerad av Truefighter 2023-05-19 kl. 16:47.
Citera
2023-05-19, 17:44
Avslutad
Citat:
Han läser tydligen om sig själv här på Flashback enligt artikeln nedan från Expressen.
Verkar hypokondriker då han ville att Expressen reportrarna skulle ta covid test innan reportaget.
Jag tycker han är kunnig och underhållande men verkar ha ett stort behov av bekräftelse och svårt att säga om han verkligen är så uttalat fixerad vid klass och flärd i verkligheten.

Edit. Han borde ut och promenera mer om han vill gå ned i vikt och börja dagen med en stadig gröt. Lite husmanskost mellan varven och trädgårdsarbete skulle nog göra susen? (Ett litet tips!)

https://www.expressen.se/noje/edward-blom-det-svartnar-for-ogonen-och-jag-mer-eller-mindre-rasar-ihop/

Han påstår att han i praktiken har ett kolhydratförbud samtidigt som han häller upp en öl. Är det inte kolhydrater i öl?

Fan vad löjligt att vara rädd för covid, speciellt år 2023. Visst, han är gravt överviktig men att kräva folk att testa sig för att han ska kunna träffa dem är bara patetiskt.
Citera
2023-05-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Han påstår att han i praktiken har ett kolhydratförbud samtidigt som han häller upp en öl. Är det inte kolhydrater i öl?

Fan vad löjligt att vara rädd för covid, speciellt år 2023. Visst, han är gravt överviktig men att kräva folk att testa sig för att han ska kunna träffa dem är bara patetiskt.
Haha! Ja man misstänker nästan att han säger så för att få läsa mustiga kommentarer här på Flashback. Eller så vägrar han att sätta sig själv i det uppenbara sammanhanget?
Ja det med krav på covid test saknar ju all logik då han förmodligen inte isolerar sig helt i sitt hus. Löjlig eller hypokondriker?
Edit. Kan det vara så att han söker rubrik med svan-ätande och covid test krav?
Senast redigerad av Truefighter 2023-05-19 kl. 18:11.
Citera
2023-05-19, 18:10
Avslutad
Citat:
Haha! Ja man misstänker nästan att han säger så för att få läsa mustiga kommentarer här på Flashback. Eller så vägrar han att sätta sig själv i det uppenbara sammanhanget?
Ja det med krav på covid test saknar ju all logik då han förmodligen inte isolerar sig helt i sitt hus. Löjlig eller hypokondriker?

Han är en löjlig hypokondriker. Att misshandla sin kropp går bra, men fan ta den som inte har tagit ett covidtest innan man träffar honom.
Citera
2023-05-19, 18:15
Medlem
Citat:
Han är en löjlig hypokondriker. Att misshandla sin kropp går bra, men fan ta den som inte har tagit ett covidtest innan man träffar honom.
Haha! Ja det verkar som så men vi får väl vara lite snälla mot han ändå då han själv är inne här och läser om sig själv. Men jag tycker ändå han har vissa kvaliteter vad gäller historia och berättande. Edward om du läser!
Citera
2023-05-19, 18:25
Avslutad
Citat:
Haha! Ja det verkar som så men vi får väl vara lite snälla mot han ändå då han själv är inne här och läser om sig själv. Men jag tycker ändå han har vissa kvaliteter vad gäller historia och berättande. Edward om du läser!

Självklart är han kunnig om mat och dryck och den biten, men precis som oss andra så har han mindre smickrande egenskaper också. Är man en offentlig person så får man acceptera att man får kritik, speciellt när man gillar att ta plats och synas som Edward Blom.
Senast redigerad av countolaf 2023-05-19 kl. 18:28.
Citera
2023-05-19, 18:35
Medlem
Citat:
Självklart är han kunnig om mat och dryck och den biten, men precis som oss andra så har han mindre smickrande egenskaper också. Är man en offentlig person så får man acceptera att man får kritik, speciellt när man gillar att ta plats och synas som Edward Blom.
Naturligtvis är det så och det har han ju redan fått från vår folkkära kriminal professor.
Han är lite av en udda fågel som åt en svan.
Men någonstans gillar jag honom ändå bakom allt bjäfs. Han måste bara bli lite mer ödmjuk och ärlig i sin kostym så kan han växa som människa och scen person. Ännu ett gratis tips!
Senast redigerad av Truefighter 2023-05-19 kl. 18:41.
Citera
2023-05-19, 18:45
Avslutad
Citat:
Naturligtvis är det så och det har han ju redan fått från vår folkkära kriminal professor.
Han är lite av en udda fågel som åt en svan.
Men någonstans gillar jag honom ändå bakom allt bjäfs. Han måste bara bli lite mer ödmjuk och ärlig i sin kostym så kan han växa som människa och scen person. Ännu ett gratis tips!

Hästkött kan han väl laga till nästa gång, det tror jag gör en del upprörda. Han verkar ju gilla att vara lite provokativ.
Citera
2023-05-19, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Nu känner inte jag till EB's exakta längd eller vikt, men genom att kolla youtube skulle jag gissa på vikt: ca 130kg och längd strax under 180 cm, vilket ger ett BMI på 40 ! (Fetmastrecket går vid BMI 30)

Man kan också jämföra med ett BMI schema.
https://www.weightlosslatvia.com/wp-content/uploads/2018/03/bmi-1024x717.jpg

Siluetten längst till höger påminner om EB.

Edward är garanterat gravt överviktig.

Som sagt så tar knäna stryk av att bära omkring på en sån lekamen med den längden. Finns inga knän som är byggda för den övervikten, inte ens Bloms.

Edward kan ha utmärkt hälsa i övrigt. Finns överviktiga som blivit över 80 år gamla, men då har de suttit i rullstol. Edward är inte där än, men jag tror nog att käppen kommer fram snart.

Som en person som en gång i tiden själv vägt 130kg och lite mer därtill, så är min bedömning att Edward väger avsevärt mer än så.
Citera
2023-05-19, 19:58
Medlem
Citat:
Hästkött kan han väl laga till nästa gång, det tror jag gör en del upprörda. Han verkar ju gilla att vara lite provokativ.
Han kanske är orolig för att bli bortglömd och därför gör extrema grejer? Han lever kanske på sin myt så att säga?
Citera
2023-05-19, 20:21
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Som en person som en gång i tiden själv vägt 130kg och lite mer därtill, så är min bedömning att Edward väger avsevärt mer än så.

Onekligen. Om man är 180 cm ser man knappt tjock ut om man väger 110. Finns många ishockeyspelare på elitnivå med de siffrorna.

Vid 130 ser man visserligen hyfsat knubbig ut men inte två-stolar-smällfet som Edward.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in