2023-05-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Varför ljuger du för? Hon gav oss många tillfällen för att få oss att sjunga(Love on top?). Du var inte där.

Okej en hit, wooow. Du var inte där.
Citera
2023-05-18, 20:36
Medlem
activateds avatar
Klart som fan det är tråkig publik när 90% av dom står med mobilerna upp i luften å filmar.
Senast redigerad av activated 2023-05-18 kl. 20:39.
Citera
2023-05-18, 21:41
Medlem
pillifjongs avatar
I Stockholm sitter publiken ner med armarna i kors om de inte är dyngfulla… då klappar de 1/3 istället för 2/4, som man lärt sig via cafe programmen från 80-talets SVT ryska television!
Citera
2023-05-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevanian
Innan Youtube och liknande sa artister att "ni är världens bästa publik" på varje konsert de spelade. Publiken i Oslo visste ju inte vad som sagts i Stockholm. Kanske Beyonce börjar bli gammal. Om hon säger i Belgien att de är den bästa publik hittils på turnén, vad ska hon då säga nästa konsert? Ni är inte lika bra som belgarna eller att för varje konsert säga att "ni är bättre". Det hon säger sprids, för den som är intresserad.

Med detta sagt så är väl kanske inte vi svenskar den roligaste publiken. Om jag var artist och skulle spela in en show skulle jag göra det i Sydamerika. Fear of the dark med Maiden i Rio eller AC/DC på River plate är exempel på varför.

Beyonce sa på konserten nu i Stockholm ”I love you all”

Inte tror jag att hon älskar varje person inne på arenan 😂

Likaså vanligt, förr i allafall, att artister eller band lärde sig nån mening på språket i landet de uppträdde i och alla trodde ”åhh de har verkligen ansträngt sig för VÅRT lands skull” 😂 HOR MAER NI IDAUG SVERIJE typ 😂
Citera
2023-05-19, 17:04
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Jonathan Bengtsson: Tystnaden på Beyoncés konsert är underbar

Beyoncé har förolämpat svenskarna, Zara Larsson har bett henne om ursäkt, turbulensen är hög. Är svensken en dålig konsertbesökare? Eller är amerikanskan bara en dålig och omdömeslös artist, med för långa konserter? Jonathan Bengtsson ser en form av kultur som får honom att bli sjuk.

Många i vårt land har nu reagerat på Beyoncés ord. Många av oss har dragit förtvivlade slutsatser.

Jag själv vill tro att publikens tystnad har med annat än ålder, och nationalitet, att göra.

Jag vill tro att det är mycket enklare än så: Ingen människa gillar att gå på en spelning som är tre och en halv timma lång. Beyoncé framförde, låt oss inte glömma, barbariska 36 låtar.

Den svenska tystnaden på Beyoncés konsert är inte genant, eller skamlig, eller ens upprörande. Den är i stället underbar.

Nästa gång Beyoncé kommer till Sverige: gå igen! Men tänk då ännu mindre på det som utspelas framför dig. Bry dig inte om fyra timmar soulfunk, av en artist som aldrig har skrivit en sång med färre än tolv låtskrivare inblandade. Stå bara och rör dig så lite som möjligt, så kanske hon inte ens bemödar sig att spela så länge.

https://www.gp.se/kultur/kultur/tyst...bar-1.99865774
Citera
2023-05-19, 17:15
Medlem
Folketstempels avatar
Som ovan talare plus vad som står redan i länken i första inlägget.

]Beyoncés mest lojala fanskara kallas för ”Beyhive” och är känd för att sjunga högt och dansa vilt i temaanpassad klädsel. I kommentarsfälten på sociala medier lovar fanskaran att bjuda på en bättre publik vid kommande konserter i London, Paris, New York och Houston, Beyoncés hemstad.

Men konsertbiljetterna är dyra och har ibland kostat flera tusen kronor. Något som Ayan Jamal också tror kan förklara den svenska publikens ”stelhet”.

– Betalar man det för en vanlig läktarplats kanske man inte är Beyhive som sitter hemma och syr upp en outfit. Då har man råd att se kultur på det här sättet. Man ser det inte som den enda showen man ska se, som man vill ge allt på.
Citera
2023-05-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jonathan Bengtsson: Tystnaden på Beyoncés konsert är underbar

Beyoncé har förolämpat svenskarna, Zara Larsson har bett henne om ursäkt, turbulensen är hög. Är svensken en dålig konsertbesökare? Eller är amerikanskan bara en dålig och omdömeslös artist, med för långa konserter? Jonathan Bengtsson ser en form av kultur som får honom att bli sjuk.

Många i vårt land har nu reagerat på Beyoncés ord. Många av oss har dragit förtvivlade slutsatser.

Jag själv vill tro att publikens tystnad har med annat än ålder, och nationalitet, att göra.

Jag vill tro att det är mycket enklare än så: Ingen människa gillar att gå på en spelning som är tre och en halv timma lång. Beyoncé framförde, låt oss inte glömma, barbariska 36 låtar.

Den svenska tystnaden på Beyoncés konsert är inte genant, eller skamlig, eller ens upprörande. Den är i stället underbar.

Nästa gång Beyoncé kommer till Sverige: gå igen! Men tänk då ännu mindre på det som utspelas framför dig. Bry dig inte om fyra timmar soulfunk, av en artist som aldrig har skrivit en sång med färre än tolv låtskrivare inblandade. Stå bara och rör dig så lite som möjligt, så kanske hon inte ens bemödar sig att spela så länge.

https://www.gp.se/kultur/kultur/tyst...bar-1.99865774

Jag hatar Beyoncé, men vad fan är det där för efterbliven analys? Det är väl positivt för hennes fans att hon kör i tre och en halv timme? Sällan man får så mycket valuta för pengarna. Orkar man inte stå och titta så länge är det kanske dags att inse att man blivit för gammal för konserter isf.
Citera
2023-05-20, 12:29
Medlem
Geomeisters avatar
Om nu det Beyoncé skrev var en diss mot Sverige. Har hon förklarat varför? Varit mer specifik?

Var inte hennes "best yet.." i andra landet bara en standard replik som artister kört i decennier?

Kan det inte vara så att detta är ett sätt att bara bli mer omtalad? Att både Beyoncé och Zara Larssons repliker är kalkylerade för de ska synas mer i media?

Jag menar. Hon är en av världens största stjärnor. Gift med en av tidernas största hiphopare. Är 40 +. Mamma och varit känd i decennier. Finns det inte smartare sätt att ge kritik till fans? Hon är inte direkt någon 17-årig punkare som får "credd" av att slänga ur sig lite vad som helst.
Citera
2023-05-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Jag hatar Beyoncé, men vad fan är det där för efterbliven analys? Det är väl positivt för hennes fans att hon kör i tre och en halv timme? Sällan man får så mycket valuta för pengarna. Orkar man inte stå och titta så länge är det kanske dags att inse att man blivit för gammal för konserter isf.

Inte viktigt kanske, men hon körde inte i 3,5 timma. Hon började ganska exakt kl 20:30 och 23:20 var iallafall jag utanför arenan (och jag lämnade inte förrän ridån gått ner)

Detta gäller första konserten på onsdagen. Torsdagens konsert blev ännu kortare pga hon var försenad och man får inte uppträda efter 23:30 enligt några regler på Friends.
Citera
2023-05-21, 17:44
Bannlyst
Jag dansade till Depeche Mode en gång 1990 eller något, på Globen, och fick kritik av min synth-polare som dragit mig dit, att det hade sett för töntigt ut. Folk är rädda för att göra bort sig på konserter?
Citera
2023-05-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudelfan
Svenskar utgör en usel konsertpublik. Det är sedan gammalt.

Journalisten lär få fortsätta skämmas.

Vi kommer från en lyssnande tradition, vi lyssnar intensivt på musiken och de utländska artister som lärt sig vårat förhållningssätt som publik har insett att deras bästa konserter varit på svensk mark, Latinamerikanare, Italienare, Danskar och Amerikaner är oftast den värsta publik att ha, de skriker sönder låtar, de babblar konstant under lugna låtar så att de som vill lyssna inte hör nåt från scenen.

Stones älskar svensk publik, Springsteen älskar svensk publik, svensk publik är den enda i världen som var tysta under Springsteens akustiska turnéer, han fick i andra länder ibland ryta till publiken i låt pauser. Dylan älskar svensk publik.

Nej Svensk publik får oftast topp betyg från artister i utländska intervjuer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in