2023-05-19, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Rt.com sätter den här rubriken på samma "material"

Något har slagit slint i propagandamaskinen när de inte förstår hur publiken i väst uppfattar sån smuts.

Ryssarna och vatniks inkompetens har inte bara övertygat mig om att Ryssland kommer att förlora kriget utan jag kan också i svaga ögonblick undra om vi inte måste krossa Ryssland totalt.
Deras egen propaganda har totalt avhumaniserat den egna befolkningen... grattis vatniks
Ja fan vet. Men det roliga är ju också att proryssar mer än gärna länkar till just "ljugmedia" i väst om någon uttalat sig på ett sätt som kan förvrängas eller tolkas vara till fördel för den ryska propagandan.
Man verkar ju inte veta hur fri press fungerar.

Nej få tror väl Putin kan gå helskinnad ur det här spektaklet han rusat in i. Bara det här med åtalet mot honom ställer ju till det rejält i relationerna med andra länder. Sydafrika t.ex har ju tydligen bett honom att stanna hemma inför ett BRICS-möte i landet just på grund av åtalet.
Så konsekvenserna, aldrig så långsökta, av ett anfallskrig skall aldrig underskattas.
Citera
2023-05-19, 16:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Bra smäll o rejäl krater efter den träffen. Farligt köra omkring med för mycket sprängämnen;-)

https://twitter.com/Osinttechnical/status/1659562390961242114?t=ttTRQkfKy49wKOHLP-oQ_w&s=19
Citera
2023-05-19, 16:18
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag det inte. Arab-världen är ju opportunistiska, och inte så intresserade utav västliga värderingar. Lägg till att Zelensky är ju en jude..

Kanske han kan få ett visst humanitärt bistånd därifrån, samt fortsatt hjälp med fång-utväxlingar.., men sen säger det nog stopp misstänker jag. De trivs även med att sko sig på mellanhandeln med rysk olja.

Du jämför olja med bröd?

Blandar in judar med västliga värderingar?

Värdera om dina personliga åsikter är du snäll!
Citera
2023-05-19, 16:20
Medlem
leachs avatar
Ukraine's Armed Forces confirm seizing initiative on Bakhmut front: they advanced further

The Armed Forces of Ukraine are seizing the initiative on the Bakhmut front and attempting to counterattack. Over the past 24 hours, the Ukrainian Armed Forces advanced up to 500 metres in different directions.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/05/19/7402975/
Citera
2023-05-19, 16:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Du jämför olja med bröd?

Blandar in judar med västliga värderingar?

Värdera om dina personliga åsikter är du snäll!

-Man är väl inte så glada i judar i arab-världen ?
-Västliga värderingar.., dvs demokrati eller kvinnors rätt tex.., fungerar ju inte så i arabvärlden..

Är det något jag missförstår dig på ? (detta är då inte mina värderingar)
Citera
2023-05-19, 16:32
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
-Man är väl inte så glada i judar i arab-världen ?
-Västliga värderingar.., dvs demokrati eller kvinnors rätt tex.., fungerar ju inte så i arabvärlden..

Är det något jag missförstår dig på ? (detta är då inte mina värderingar)

Ja du missförstod mig. Olja och bröd som ett exempel.

Kriget förändrar inte så mycket av demokrati och värderingar. Däremot bröd.
Citera
2023-05-19, 16:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Motivation bland soldater. Det finns ju ingenting som belägger högre motivation vare sig på den ena eller andra sidan.
Jo det finns det. Här är en Aljazeera-artikel på ämnet.
https://www.aljazeera.com/news/2022/8/9/what-makes-ukrainian-soldiers-tick
Citera
2023-05-19, 16:37
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
I dessa regioner valde majoriteten att tillhöra Ryssland som du känner till. Man är ju det råskinnen i västra Ukraina hatar, etniska ryssar eller rysktalande så valet var inte svårt. Ryssland har skyddat befolkningen för du inser väl utrensningen och mördandet som skulle uppstå om Kievregimens råskinn skulle ha hunnit före och invaderat Donbas. Det pratas redan om utrensningar på Krim då Kievregimen drömmer om att anfalla halvön.

Ryssar och rysktalande är mindre värda i Ukraina och många av dom blir skickade till fronten där dom snabbt dör, även där en form av utrensning då unga män släpas till kriget mot sin vilja och det finns många många filmer över det. Även vi i Europa är mindre värda för dessa ukrainsk ultranationalister som anser sig vara en herreras och rena människor, ursprunget.

Är du nöjd med svaret?
Nej jag är inte nöjd med svaret för du ljuger som en häst travar! Ryssar och rysktalande är inte alls mindre värda, Zelenskyj är rysktalande och fick 73% av rösterna när han valdes till president, det är höga siffror och om nu rysktalande ses som mindre värda i Ukraina så är det väldigt höga siffror.
Fast han är ju nazist också enligt er, jude som han är så är ju självklart nazist och lite satanist på det och försöker utrota ryssar genom att tvinga dom att bli könsneutrala.
När kriget drog igång på riktigt i februari förra året, många år efter att gröna män annekterat Krim så var den största delen ryssar eller rysktalande som tog fram vapnet och började skjuta på inkräktarna, Azov-bataljonen som den var då var helt klart fler ryssar och rysktalande än det var ukrainare.

Visa mig några filmer där män i Ukraina släpas till frontlinjen, det är ryssar som håller på så, hade det funnits något som helst bevis att Ukraina skulle göra något sånt så hade Väst aldrig skickat några vapen till Ukraina.
Ukraina har blivit upplärda hur man krigar, så till skillnad från Ryssland så fattar dom att man inte vill ha några personer som inte vet hur man krigar framme i fronten, dom är i vägen och slösar på resurser.
Så visa dom där filmerna du pratar om?
Citera
2023-05-19, 16:40
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
I ditt fall inte ett skit tycker jag. Du vet mycket väl att det jag skriver är sant.

Ingenting absolut INGENTING kan rättfärdiga ryssarna vidriga angreppskrig på Ukraina.
Jag som medelålders visste mycket väl att ryssarna är imperilasistiska dinosaurier som lever kvar i det förgångna men jag trodde fan inte dom var SÅ otroligt korkade att dom startade ett storkrig på Europeisk mark 2022.

Detta får och måste bara sluta på ett sätt. Det får aldrig under några omständigheter löna sig att angripa ett grannland i Europa.

Du bör nog förbereda dig på att det inte blir som du önskar. Och detta oavsett hur det blir.
Citera
Medlem
Haha ja va säger man, nu ska Putin jaga domaren som utfärdade arresteringsordern på honom själv och kärringen som kidnappar Ukrainska barn.

Från Dagbladet Norge:

Russland har utstedt arrestordre på en dommer ved Den internasjonale menneskerettighetsdomstolen i Haag.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=134284
Citera
Medlem
Nuså!!!

F16 till Ukraina inom kort. Äntligen!!

"Den amerikanska presidenten Joe Biden har godkänt att USA ska utbilda ukrainska stridspiloter i att flyga stridsplan av typen F-16, enligt uppgifter till nyhetsbyrån AP."
Citera
2023-05-19, 16:41
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Olena Zelenska verkar vara ute på tur hon med:

Ukraine's First Lady meets with South Korea's Yoon

https://www.thehindu.com/news/international/ukraines-first-lady-meets-with-south-koreas-yoon/article66856936.ece

Så båda två är på flykt från Putins terrorbombningar av Kiev.
Undrar varför Putin inte är reser omkring och samlar stöd bland andra länder?
Eller visst ja, han är en internationellt efterlyst krigsförbrytare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in