2023-05-19, 15:36
Medlem
Taggads avatar
Kommer araberna öppna ögonen?
Citat:
Zelenskyj i Saudiarabien: ”Sluta blunda för kriget”
När Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj på fredagen talade inför Arabförbundets ledare i Saudiarabien kritiserade han flera av länderna för ett bristande engagemang för Ukrainas sak, rapporterar AFP.

– Tyvärr finns det några få ledare i världen, och här bland er, som blundar för de olagliga annekteringar Ryssland genomför i Ukraina, sa han.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Citera
2023-05-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja vad säger man.

Om ukraina först avfyrat ett par tusen missiler in på ryskt territorium med tiotusentals civila dödsoffer som följd plus krossad infrastruktur och elförsörjning. Sedan följer dom upp detta med att anfalla in på rysk mark och plundra, våldta och döda civila och sedan proklamera att detta numera är Ukrainsk mark. Sedan avsluta det hela med att införskaffa ett antal kärnstridsspetsar och hota med att utplåna hela ryssland ja då håller jag med dig att det inte skulle skilja sig i motivation mellan soldaterna.
Men nu är det inte så eller hur? Spela inte så jävla dum.

Den vanliga alkoliserade ryssen i långtbortistan har ingen som helst relation till några län i Ukraina och motivatione att åka och dö där är nog nära noll.

Vad det gäller stöd så vad har Ukraina fått bara militärt hittills? Runt 60 miljarder dollar såg jag en siffra på. Hur mycket har ryssarna fått? Hela deras militärbudget ligger väl på ungefär det beloppet och deras förluster i material är enormt.

Detta krig utkämpas inte med bara Ryssland mot Ukraina. Det är Ryssland + ett par moppedrönare från Iran och några granater från Nordkorea mot hela västvärlden. Och kom inte dragande med Kina och Indien, om dom börjar leverera tanks och ammunition och aktivt tar ställning så kanske men det kommer inte hända.

Hur fan man kan sitta och försvara ryssarna som svensk medborgare är helt sjukt. Du har mer än en skruv lös.

Mycket bra skrivet.

H*n har nog inte några skruvar kvar alls. En kan säga att h*ns problem inte är att h*n inte är skarpaste kniven i lådan, utan det finns inte ens någon låda.
Citera
2023-05-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad

Tycker de borde bjuda på lite vapen så vi kan beskåda en till maj-brasa.
Citera
2023-05-19, 15:42
Medlem
Citat:

Det blir nog svårt för honom att vinna gehör, som judisk person. Precis som nazisterna i Ryssland så har de en fallenhet för att ogilla judar.
Citera
2023-05-19, 15:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Inräknat tvångsrekryter från "folkrepublikerna" och fångar, tillsammans med pmc wanker och armén, så är 200 000 döda på ryssens sida förmodligen en grav underdrift. Förmodligen har inräknat gränsförsvar, och likande hemvärn och Ukrainas armé så är de tyvärr någonstans kring 45-50 000

+ man på civila så tror jag att ukrainska förluster är ännu större.
Citera
2023-05-19, 15:44
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, Wagner kläms åt i Bakhmut.

Citat:
19.05.2023 uppdateringen och med goda nyheter från Bakhmut. Inne i själva staden har wagneriterna inte lyckats avansera de senaste 24 timmarna. Däremot lider de stora förluster orsakad av samarbetet mellan våra drönar plutoner och artilleriet. Söder om staden har vi återtagit skogsområdena och terrängen upp mot Klischiivka. Avståndet till samhället är endast 1 km nu. Samtidigt har vi förstärkt våra positioner sydväst om Klischiivka och turisterna är nu i princip inringade i skogsområdet väster om samhället. Turisterna måste fort som attan dra sig tillbaka från detta skogsområde och då har vi igen återtagit ett 2,5 km djupt och 2 km brett område. I skrivandets stund kommer information om att vi attackerar Klischiivka från två håll.
Övriga frontlinjer är oförändrade.
Marknaden tror på framgång för vår offensiv för egendoms och tomtpriserna i Kyiv och Kyiv oblast har stigit rekordartat. Vi har priser som är mellan 15-30 % högre än före kriget. Även efterfrågan på villor (egnahemshus på österbottniska) har ökat markant.
Även vägbyggen, brobyggen och nya ramper där trafiken är som värst i Kyiv, har byggarbeten startat. De halvfärdiga höghusen vid krigsutbrottet har likaledes börjat att färdigställas. Startskottet för återuppbyggnadsprojekten har gått och offerter efterfrågas. Nu borde nordiska företag raskt som räven raskar över isen ta sig ned hit och bygga upp sin organisation, det är miljarder USD som skall fördelas. Kontakta gärna vårt företag C-Power+ för konsultationer, vi har en advokat som gärna står till tjänst. Byrokratin är hemsk men överkomlig när man vet hur man skall tackla den med olika dokument och register.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-05-19, 15:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Zelenskyj i Saudiarabien: ”Sluta blunda för kriget”
När Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj på fredagen talade inför Arabförbundets ledare i Saudiarabien kritiserade han flera av länderna för ett bristande engagemang för Ukrainas sak, rapporterar AFP.

– Tyvärr finns det några få ledare i världen, och här bland er, som blundar för de olagliga annekteringar Ryssland genomför i Ukraina, sa han

Personligen tror jag det inte. Arab-världen är ju opportunistiska, och inte så intresserade utav västliga värderingar. Lägg till att Zelensky är ju en jude..

Kanske han kan få ett visst humanitärt bistånd därifrån, samt fortsatt hjälp med fång-utväxlingar.., men sen säger det nog stopp misstänker jag. De trivs även med att sko sig på mellanhandeln med rysk olja.
Citera
2023-05-19, 15:56
Medlem
Sgt.Blands avatar
En stor brand i Avdiivka idag efter att ryssen har bombat en fabrik.

https://t.me/Donbas_Operativniy/39769

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1659536268689133568
Citera
2023-05-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Va! Blev det inte Japan?

Live: Zelensky lands in Jeddah for surprise visit to Arab League summit

https://www.france24.com/en/europe/20230519-%F0%9F%94%B4live-explosions-air-raid-alerts-throughout-ukraine

Han verkar verkligen inte ha någon hemlängtan.
Han har nog enorm längtan efter sin söta fru och välartade barn kan jag tänka mig.
Visst, Ukrainas first lady är en mycket god ambassadör för sitt land men hennes man president Zelenskyj är ju ett strå vassare i form av sitt ämbete och kan nog anses var Ukrainas främsta ambassadör utomlands just nu.
Att beakta, ingen president blir ju populär av att typ häcka i en bunker eller gör nattliga iscensatt besök hos några statister. Så Zelesnkyjs resor till framtida allierade stater ger ju resultat som som gynnar hans land. Samma kan man ju tyvärr knappast sägas utan att fara med direkt osanning om den ryske gläfsande diktatorn och hans instabila rike.
Citera
2023-05-19, 16:07
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag det inte. Arab-världen är ju opportunistiska, och inte så intresserade utav västliga värderingar. Lägg till att Zelensky är ju en jude..

Kanske han kan få ett visst humanitärt bistånd därifrån, samt fortsatt hjälp med fång-utväxlingar.., men sen säger det nog stopp misstänker jag. De trivs även med att sko sig på mellanhandeln med rysk olja.
Fast vad tjänar Saudi mest på? Ett Ryssland som går bra eller ett som går dåligt och slås i spillror ?
Citera
2023-05-19, 16:10
Medlem
Reimers avatar
Rejäl förlust, 10 stycken T-90 åkte när HIMARS gjorde sitt jobb.

Citat:
A company of russian T-90s, which is up to 10 tanks, was destroyed by a #HIMARS strike at night.

The tanks were spotted by the #Poseidon UAV in the #Petrivsky district of temporary occupied Donetsk.

Orcs were supposed to take part in the assault on Maryinka. A lot of dead💀💀

https://twitter.com/Azovsouth/status/1659554483968286720
Citera
2023-05-19, 16:12
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja vad säger man?

I ditt fall inte ett skit tycker jag. Du vet mycket väl att det jag skriver är sant.

Ingenting absolut INGENTING kan rättfärdiga ryssarna vidriga angreppskrig på Ukraina.
Jag som medelålders visste mycket väl att ryssarna är imperilasistiska dinosaurier som lever kvar i det förgångna men jag trodde fan inte dom var SÅ otroligt korkade att dom startade ett storkrig på Europeisk mark 2022.

Detta får och måste bara sluta på ett sätt. Det får aldrig under några omständigheter löna sig att angripa ett grannland i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in