2023-05-19, 11:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Lilla fina mamman. Den fina, fina lilla tösen När försommaren är som allra vackraste, jag tror inte att jag klarar att läsa mer om det här
Kan utan eftertanke låta gulligt och känslo-varmt, en fin människa. MEN att visa familjens olika känsloutbrott inför hela världen på nätet visar att något är sjukt. Friska familjer går helt under radarn på nätet, som min familj. Det är för att vi fattar att det inte leder till goda saker att vem som helst kan se allt som pågår i vår familj. Allt som läggs ut på nätet finns lagrat för evigt.

Som litet exempel skulle inte en stor FB-tråd finnas om familjen med blandat onda och goda människor, om man inte vek ut sitt känsloliv på nätet. Finns inget gott för familjen med denna tråd. De kommer inte att finna tröst här även om 90% skriver snälla inlägg. De 10% som är elaka i tråden är det som fastnar.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-19 kl. 11:09.
Citera
2023-05-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Det är han som försörjer hela jävla familjen och hennes Instagram hobby. Förmodligen jobbat han 60+ timmar i veckan.

Hon jobbar uppenbarligen inte. Ska du själv försörja 11 barn+ en fet villa behöver du ha en lön på minst 70-80 tusen.
Ja, och hon drar in så mycket. Med så många följare ger varje inlägg på Instagram tiotusentals kronor. Sjukt, ja. Men ändå så det är.
Citera
2023-05-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Att vara hemmafru innebär inte att man tigger pengar av den som arbetar och inte uträttat något av värde.. att man tär på lönen till den som arbetar och kräver att lönen ska gå till familjen… du har stora problem om du tror det fungerar så! Naturligtvis ska lönen gå till familjen! Den som är hemma sköter ju markarbetet!!!

Att försörja sig genom att sälja ut sina barn är vidrigt!
Och hur fungerar det då? Har kompisar som varit gifta med tjejer som inte direkt varit hemmafruar men som tjänat mycket mindre än mannen. Det var inte särskilt kul och gav upphov till mycket irritation hos kompisarna. I inget av fallen höll relationen.

Mammans lön ska gå till familjen, ja. Pappan får såklart bidra om han vill, men att som kvinna KRÄVA det är väldigt fult.

Sen undrar jag hur du ska ha det - jobbar en hemmafru eller inte? För om du anser att ”markarbetet” (vad det nu är) ska räknas som arbete och värdeskapande så kan du ju inte mena att hon ska jobba på nätterna också. Då blir det ju 24 h per dygn. Små barn brukar som bekant vara vakna även på nätterna och generera jobb. Om du anser att det är rimligt att hon tar alla nätter kan du inte samtidigt anse att det hon gör dagtid ska räknas som jobb.
Citera
2023-05-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Det är han som försörjer hela jävla familjen och hennes Instagram hobby. Förmodligen jobbat han 60+ timmar i veckan.

Hon jobbar uppenbarligen inte. Ska du själv försörja 11 barn+ en fet villa behöver du ha en lön på minst 70-80 tusen.
De har absolut ingen fet villa, de bor i ett vanligt radhus.
Citera
2023-05-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kan utan eftertanke låta gulligt och känslo-varmt, en fin människa. MEN att visa familjens olika känsloutbrott inför hela världen på nätet visar att något är sjukt. Friska familjer går helt under radarn på nätet, som min familj. Det är för att vi fattar att det inte leder till goda saker att vem som helst kan se allt som pågår i vår familj. Allt som läggs ut på nätet finns lagrat för evigt.

Som litet exempel skulle inte en stor FB-tråd finnas om familjen med blandat onda och goda människor, om man inte vek ut sitt känsloliv på nätet. Finns inget gott för familjen med denna tråd. De kommer inte att finna tröst här även om 90% skriver snälla inlägg. De 10% som är elaka i tråden är det som fastnar.

Sociala medier är ju hennes inkomst
Citera
2023-05-19, 12:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Sociala medier är ju hennes inkomst
Illa valt jobb om man har barn. Men om man är hårdhudad så visst kan man tjäna på det, se på Bianca. Men det kommer en hel del lidande med detta jobb.
Citera
2023-05-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Pappan kanske har lite mera integritet och inte vill exponera sig… att inte vilja synas på sociala medier är inte att brista i sin omsorg! Varken jag eller min man har sociala medier och eftersom att vi inte syns brister vi i vår omsorg då?

Snarare tvärtom! Alla har rätt att bestämma över sin egen integritet! Även barn! Vill barnen finnas på internet kan dom exponera sig själva när dom har åldern inne!

Att skriva på sociala medier som bland det första man gör när ett barn avlidit är sjukt!

Sjukt? Vad folk gör i en kris är olika för alla. Det finns dom som börjar skratta ihjäl sig när något vidrigt händer, det finns dom som slår sönder allt som kommer i deras väg, det finns dom som måste äta lugnande lika starkt som en häst, det finns dom som bara sätter sig ner och stirrar ut i tomma intet, det finns dom som gråter/skriker/inte kan sova/äta/leva. Sluta kalla henna sjuk. Dessutom vad tror du händer om hon inte skrev ut nått? Hela hennes DM, instagram, blogg och gud vet vad hon har skulle rasa samman av undrande människor. Hon gjorde det nog för att slippa spekulationer. Tyvärr så spekuleras det i vad som hände och jag hoppas för allas deras skull att någon orkar berätta för att få läsa att hon tog livet av sig för att hon hade många syskon gör att jag tappar tron på mänskligheten. Det ligger som jag tidigare skrivit i folks natur att undra och fundera. Jag likaså. Jag har inte kunnat släppt det här sen jag hörde om det men att kalla en sörjande för sjuk är fan det Sjukt.
Citera
2023-05-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Och hur fungerar det då? Har kompisar som varit gifta med tjejer som inte direkt varit hemmafruar men som tjänat mycket mindre än mannen. Det var inte särskilt kul och gav upphov till mycket irritation hos kompisarna. I inget av fallen höll relationen.

Mammans lön ska gå till familjen, ja. Pappan får såklart bidra om han vill, men att som kvinna KRÄVA det är väldigt fult.

Sen undrar jag hur du ska ha det - jobbar en hemmafru eller inte? För om du anser att ”markarbetet” (vad det nu är) ska räknas som arbete och värdeskapande så kan du ju inte mena att hon ska jobba på nätterna också. Då blir det ju 24 h per dygn. Små barn brukar som bekant vara vakna även på nätterna och generera jobb. Om du anser att det är rimligt att hon tar alla nätter kan du inte samtidigt anse att det hon gör dagtid ska räknas som jobb.

Vad menar du? Läser jag rätt när du skriver att kvinnans lön ska gå till familjen och pappan får bidra OM HAN VILL. Är det så du menar är du det sjukaste jag varit med om i tankar om ekonomi. Du är störd i huvudet.
Citera
2023-05-19, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undulaten4
Vad menar du? Läser jag rätt när du skriver att kvinnans lön ska gå till familjen och pappan får bidra OM HAN VILL. Är det så du menar är du det sjukaste jag varit med om i tankar om ekonomi. Du är störd i huvudet.
I så fall är det många som är störda i huvude 😉 Många har detta upplägg. Kolla på statistiken för uttag av föräldraledighet och vab t ex. Mammor står för enorma inkomstbortfall, och ja, fortfarande anses det av många helt ok att pappan tar de här kostnaderna OM HAN VILL, ja.
Du har säkert sett vilka reaktioner en mamma får om hon väljer att inte vara föräldraledig alls utan ha kvar sin lön i stället. Jämför det med reaktionerna en pappa får. Så det är frivilligt för pappor att stå för de stora familjekostnaderna, medan det är obligatoriskt för mammor. Det är ingen personlig åsikt utan en redogörelse för hur det ser ut i samhället.
Citera
2023-05-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Illa valt jobb om man har barn. Men om man är hårdhudad så visst kan man tjäna på det, se på Bianca. Men det kommer en hel del lidande med detta jobb.

Ja men hon kan ju tjäna så mycket att hon får mer tid med barnen än att sätta de på förskolan som de får gå på 7-17 varje dag…
Citera
2023-05-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
I så fall är det många som är störda i huvude 😉 Många har detta upplägg. Kolla på statistiken för uttag av föräldraledighet och vab t ex. Mammor står för enorma inkomstbortfall, och ja, fortfarande anses det av många helt ok att pappan tar de här kostnaderna OM HAN VILL, ja.
Du har säkert sett vilka reaktioner en mamma får om hon väljer att inte vara föräldraledig alls utan ha kvar sin lön i stället. Jämför det med reaktionerna en pappa får. Så det är frivilligt för pappor att stå för de stora familjekostnaderna, medan det är obligatoriskt för mammor. Det är ingen personlig åsikt utan en redogörelse för hur det ser ut i samhället.

Fast på dig lät det som att det var ditt sätt att tänka och ja, jag tycker varenda karljävel som skaffar ungar och inte försörjer dom, tar hand om dom är sjuka i huvudet. Att tänka så mycket på sig själv och sina jävla pengar, det är stört.
Citera
2023-05-19, 13:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men hon kan ju tjäna så mycket att hon får mer tid med barnen än att sätta de på förskolan som de får gå på 7-17 varje dag…
Efter att ha haft 5 barn på dagis, kl 9-15 som är bästa tiden, så vet jag att de stackare som kommer först och lämnas sist på dagis mår sämst och är mest utåtagerande.

En smart person med många barn hade skapat ett eget dagis med sina egna barn. Borde ge ca 10.000 kr per månad och barn i inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in