2023-05-19, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paliswe
Beror på hur mycket du sprutar på. Men en liten skvätt i varje ansikte så räcker det till ca 6 personer, om man inte sölar allt för mycket bredvid. Det är inte så att det pyser ut bara för att du har sprayat en gång, utan det är som vilken sprayburk som helst.
Finns många vittnesmål på att den fungerar mycket effektivt och du lär inte hitta något tuffare som är lagligt.

Finns det någon video eller något där man testar på nån?
Citera
2023-05-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Köp hdr50 , sex kulor i stål och 10J i ansiktet så är ingen så tuff längre.

Har en sån laddad vid dörren
Detta. Går att höja tryckkraften så pass att man spräcker skallen på någon. Rekommenderar devastator kulor
Citera
2023-05-19, 02:03
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1699
Detta. Går att höja tryckkraften så pass att man spräcker skallen på någon. Rekommenderar devastator kulor
Har du koll på vad som behövs för att trimma en HDR50? Är delarna licensfria?
Citera
2023-05-19, 03:56
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Köp hdr50 , sex kulor i stål och 10J i ansiktet så är ingen så tuff längre.

Har en sån laddad vid dörren

Samma här. Första skottet pepparkula resten järndank.

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Har du koll på vad som behövs för att trimma en HDR50? Är delarna licensfria?

Man köper ett trimkit på typ amazon eller så får man borra själv.

TS: kolsyrepistoler är ganska dumma att försvara sig med.

Du måste kunna skjuta rakt under press då du måste vara beredd att använda den även om du har den i avskräckande syfte. Och blir du tagen med den så är det vapenbrott.

Skulle satsa på självförsvarsspray.

Hade hon ändå tänkt riskera att åka dit för vapenbrott genom att ständigt bära vapen kanske det är smartare att köpa en olaglig pepparspray istället. Har för mig att pepparspray är brott mot knivlagen.

Pepparspray med lite tryck i sig tror jag man kan åka till tyskland och köpa i butik. Men jag kan ha fel.
Senast redigerad av fsker 2023-05-19 kl. 04:04.
Citera
2023-05-19, 07:28
Medlem
yz44s avatar
En kolsyrepistol låter inte som det bästa alternativet för självförsvar.
Hur skulle den bäras för att kunna användaw snabbt?

Sedan finns ju öven risken att någon tror att det är ett riktigt vapen och reagerar på det.
Med andra ord så ökar det risken att bli skjuten på riktigt.
Citera
2023-05-19, 16:07
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
En kolsyrepistol låter inte som det bästa alternativet för självförsvar.
Hur skulle den bäras för att kunna användaw snabbt?

Sedan finns ju öven risken att någon tror att det är ett riktigt vapen och reagerar på det.
Med andra ord så ökar det risken att bli skjuten på riktigt.

Vid överfall i hemmet kan det nog vara bra. Gör jävligt ont att bli skjuten i ansiktet med stålkulor. Gör en del skada. Hon hinner springa ut till bilen och fly.
Citera
2023-05-19, 16:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Tror min bekant är nöjd med att bli dömd för något. Hellre än att bli våldtagen eller mördad.
Fast med något så impotent som en kolsyrepistol så kommer hon att bli både våldtagen och sedan mördad av den ursinnige gärningsmannen.
Citera
2023-05-19, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast med något så impotent som en kolsyrepistol så kommer hon att bli både våldtagen och sedan mördad av den ursinnige gärningsmannen.

Tror du det? De är väl starka som en luftpistol? De flesta klarar inte flera sådana skott i ansiktet utan att stanna upp. Det är ju inte soft air gun med plastkulor.
Citera
2023-05-19, 17:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Tror du det? De är väl starka som en luftpistol? De flesta klarar inte flera sådana skott i ansiktet utan att stanna upp. Det är ju inte soft air gun med plastkulor.
Jag har blivit skjuten av en kompis med kolsyrepistol och det gjorde visserligen ont, men det är inget som skulle stoppa mig från att ta hand om den som sköt i ett skarpt läge.
Citera
2023-05-19, 17:05
Medlem
Citat:
Jag har blivit skjuten av en kompis med kolsyrepistol och det gjorde visserligen ont, men det är inget som skulle stoppa mig från att ta hand om den som sköt i ett skarpt läge.

Jag brukade skjuta hål i kastruller med luftgevär som grabb. Särskild ammunition, men ändå.
Citera
2023-05-19, 17:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag brukade skjuta hål i kastruller med luftgevär som grabb. Särskild ammunition, men ändå.
Allt som inte dödar eller kan slå någon medvetslös (alt temporärt förblinda dem) är meningslöst i en självförsvarssituation.
Citera
2023-05-19, 17:13
Medlem
Citat:
Allt som inte dödar eller kan slå någon medvetslös (alt temporärt förblinda dem) är meningslöst i en självförsvarssituation.

Men nog stannar de upp så hon hinner fly. Något dödande vill vi inte ha. Alldeles för mycket redan i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in