2023-05-18, 21:34
Medlem
Usch vad mycket hjärndöda råd från fullkomligt oinsatta människor. "Ät mer kött", osv. Klassisk fb.

Med åldern minskar mängden kollagen som produceras i vår hud, vilket gör den mindre elastisk och ger den dess ålderdomliga utseende.

Tips på vad du kan göra för ökad kollagenproduktion och elasticitet, som faktiskt fungerar :
Använd solskyddsfaktor. Försök håll dig ifrån överdriven solexponering.
Använd en dermaroller (0.5 mm) på ditt ansikte 1-2 gånger i veckan.
Ät kollagentillskott (det ska vara fiskkollagen, andra sorters kollagen funkar inte).
Använd regelbundet kvalitativa hudvårdsprodukter, både ansiktstvätt och återfuktare (Aesop är bra).
Ät absolut INTE mer kött, försök istället få i dig mer frukt och grönt.
Testosteron kan ha viss positiv effekt på huden, men mer känd för sin destruktiva effekt. Inte rekommenderat att börja med för hudens skull.
HGH däremot gör huden mer frisk och elastisk. Är du rädd för nålar finns MK677 i tablettform.
Tretinoin är receptbelagt i Sverige, men går att köpa online. Har bevisad effekt.

Mina 2 cent.
Citera
2023-05-18, 21:34
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Du kanske måste anpassa din stil till ditt nya utseende? Du åldras, men känner dig ung och klär dig, rakar dig och friserar dig som om du vore 20 fortfarande, kanske? Så det skär sig...?

Finns ju dom som "ser ut som skit" men som vänder det till sin fördel. Ron Perlman, Danny DeVito. Du kan ju inte bygga ett stockhus med tegel.

Försök spela dom kort du har helt enkelt.
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2023-05-18 kl. 21:37.
Citera
2023-05-18, 21:45
Medlem
Sommarvikingens avatar
Konditionsträning och gymmande gör att man åldras snabbare utseendemässigt.

Ett stillasittande stressfritt liv med mycket animaliskt fett i kosten gör att man åldras som fint vin.
Citera
2023-05-18, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Känner inte igen mig. Blir både snyggare och starkare med åren.

Ryck upp dig och ta tag i ditt liv.
Många som påstår att dom tränar regelbundet gör det bara någon enstaka dag i veckan = ljuger för dig själv.
Samma med alkohol = ljuger för dig själv.
Precis.
Många blandar ihop träning och motion.
Att gå o köra crosstrainer 20 min per pass o köra bicepscurls 2ggr i veckan är inte träning, det är att motionera och att bevara det man har.
Att träna är att försöka bli bättre/starkare/snabbare.
Sen har kosten en stor jävla roll.

Att äta frysmat o hämtmat och frukostflingor m.m alltså näringsfattig mat ökar åldrandet.
Sen är sömnen super viktig också för att hålla sig ung. Många sover dåligt på veckodagarna sen super på helgen då hinner ju kroppen inte återhämta sig.

Var ärlig mot dig själv TS.
Börja på en crossfit / kamsport eller anställ en pt och kostrådgivare.
Citera
2023-05-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goranpersson1
Efter 30 gick det utför i rasande takt. Tappade håret och ansiktet började hänga liksom. Fett började lägga sig på buken även om vikten var den samma. Totalt förfall. Har inte levt speciellt ohälsosamt. Gymmar och konditionstränar, äter inte överdrivet mycket skräp. Snusar och dricker måttligt med alkohol dock.

Känns jävligt orättvist när man kollar på bekanta, kollegor och släktingar. Skäms en del för något jag inte kan kontrollera. Folk brukar fråga mig gubbsaker som när jag fyllde 40, om jag gjorde lumpen på 90-talet, hur gamla mina barn är (har inga barn). Är 32 liksom.

Värst av allt är de som verkligen lever ohälsosamma liv som åldern bara inte biter på, de tappar inte hår, ansiktet ser ungdomligt ut, ända som kan hända är att vikten går upp, något de kan kontrollera om de vill. Livet är orättvist.

Någon annan här som gud glömde?

Är man game finns det ju saker du kan göra.
Hudvård: Köp dig en NuFace och lite bra anti-age hudvård.
Livsstil: Börja investera mer i din kropp, gör det till ett intresse!
Citera
2023-05-18, 22:09
Medlem
Germanofils avatar
Det är okej att åldras. Det är okej att se äldre ut. Om ansiktet ser "ohälsosamt" ut så bör du ändra på dina vanor. Mer sallad och motion. Mindre socker. Lagom mycket kött och fisk.
Citera
2023-05-18, 22:21
Medlem
pannkakaegotts avatar
Farbror melker i saltkråkan var 42 när den serien spelades in, trodde han var betydlig äldre😅
Tycker du fått bra tips i tråden.
Citera
2023-05-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Det är okej att åldras. Det är okej att se äldre ut. Om ansiktet ser "ohälsosamt" ut så bör du ändra på dina vanor. Mer sallad och motion. Mindre socker. Lagom mycket kött och fisk.

Kött och fisk är knappast boven.
Snarare processad mat, friterad mat, fröoljor, dåliga fetter, m.m
Citera
2023-05-18, 22:23
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goranpersson1
Efter 30 gick det utför i rasande takt. Tappade håret och ansiktet började hänga liksom. Fett började lägga sig på buken även om vikten var den samma. Totalt förfall. Har inte levt speciellt ohälsosamt. Gymmar och konditionstränar, äter inte överdrivet mycket skräp. Snusar och dricker måttligt med alkohol dock.

Känns jävligt orättvist när man kollar på bekanta, kollegor och släktingar. Skäms en del för något jag inte kan kontrollera. Folk brukar fråga mig gubbsaker som när jag fyllde 40, om jag gjorde lumpen på 90-talet, hur gamla mina barn är (har inga barn). Är 32 liksom.

Värst av allt är de som verkligen lever ohälsosamma liv som åldern bara inte biter på, de tappar inte hår, ansiktet ser ungdomligt ut, ända som kan hända är att vikten går upp, något de kan kontrollera om de vill. Livet är orättvist.

Någon annan här som gud glömde?

Nope. Lite tunnhårig, men tillskriver det mycket testo.
Mer muskulös nu än vid 22. Riktigt stark. Mycket energi. Fin hud. Mer driv än de flesta glin.
Bara blivit lite mer markerad i ansiktet och ser inte längre ut som en fet ost såsom många yngre gör.
Gener spelar nog en hyffsat stor roll.
Sömn är nog en av de starkare faktorerna rörande sådant man själv kan styra. Alkohol är inte bra.
Citera
2023-05-18, 23:00
Medlem
Det finns grymma peruker.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0506/4710/5726/products/distinguished_400x.jpg?v=1646957104
Citera
2023-05-18, 23:19
Medlem
bertil-the-mans avatar
Du borde helt sluta med alkohol, börja äta vegetariskt och träna crossfit. Då kommer håret växa tillbaka och du ser yngre ut!

Skämt åsido. 90% är gener. Dock lätt att folk som haft tur i det genetiska lotteriet tror att deras utseende beror på att de lever så hälsosamt (vilket de kanske inte ens gör).

Det du kan göra är att bleka tänderna och undvika solen. Att undvika solen kan minska hur mycket rynkor du får framöver men det går aldrig tillbaka.

Träna styrketräning gör att du ser bättre ut, men inte yngre.
Citera
2023-05-18, 23:22
Medlem
bertil-the-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Konditionsträning och gymmande gör att man åldras snabbare utseendemässigt.

Ett stillasittande stressfritt liv med mycket animaliskt fett i kosten gör att man åldras som fint vin.

Hehe, ligger lite i det. Sällan de som tränar mycket ser särskilt unga ut. Framförallt inte de som tränar mycket cardio utomhus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in