Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Om dom vill dra till sig tittare så har dom misslyckats total. Att se på folk som gråter över sina fortfarande levande anhöriga är outhärdligt trist. Hela produktionen behövs bytas ut mot folk som inte låter sunda och icke psykist labila människor att tillträda. När man ser tokiga Oskar tror man att det handlar om ett gruppboende. Råttan hör inte dit alls och ingen ur den fåniga tjej-pakten.
Vill se starka och målmedvetna personer som inte får kokosnötter av personalen och ska sitta bakom en kuliss och sjunga för en bimbo vars farsa söp ihjäl sig för flera år sen. Den svenska smörjan har varit katastrof med urtråkiga människor ända sen den dagen TV4 tog över. Har alla läst sina djävla brev nu eller ska vi få mera tårar och höguppläsning på söndag? Tur då att Australien börjar så man slipper den svenska plågan.
Haha. Ja, jag säger inte att de har lyckas bra. Som sagt så tror jag att de har haft en frustration över tjejpakten, men att de har gjort det de har kunnat för att bryta den tycker jag har varit tydligt. Vad mer skulle de har gjort utan att "fuska"..
Jag tål inte heller gråtavsnitten jag har spolat det mesta av senaste avsnitten. Egentligen vill jag se vem deltagarna får brev ifrån för det säger en del om personerna men jag har knappt kollat på det heller.
TV4 plockar in icke psykist labila människor som du säger, men jag tycker de borde vara ännu modigare och ta in riktiga galningar. TV-tittarna gråter ju ut som små barn så fort det blir ett bråk eller lite "mobbning" (vilket jag inte heller vill se, men det är det det finns risk för när man tar in för trasiga idioter), så de vågar inte riktig.
Jag vet inte om det är samma som sköter farmen rekryteringarna men där känns det som att diagnoserna är lite fler och grövre vilket jag tycker gör farmen roligare.
Varför man vågar mer i andra länder är ju för att det inte finns samma gnäll kultur som i Sverige. Tänk dig vad många mailj tv4 får från brykärringar och byrgubbar där de ska tycka till om allt mjöligt. Folk gnäller så fort det händer nått men sen så gnäller de så fort det inte händer nått också,, fatta att vara TV4 och försöka balansera på den linjen.
Den svanska gnällkulturen fyller många syften, så som att kunder inte blir felbehandlade av företag eller att myndigheter ska sköta sina jobb osv. U.G bland annat är bra att det finns (som är ett "gnäll"program), men det är synd att gnället sträcker sig till underhållningsprogram på TV