2023-05-18, 16:54
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vart bor aset?

Det står i fup annars.
Senast redigerad av b00b00 2023-05-18 kl. 17:00.
Citera
2023-05-18, 19:24
Medlem
alicia66s avatar
Gubben är säkert ett svin. Men innan någon som cyklar med hunden blir oskyldigt anklagad.
En schäfer som är påväg att jobba/springa är uppspelt och ylar tjuter skäller för dem inte kommer iväg fort nog. Detta är slähundar men de är ivriga och så låter en ivrig schäfer också när den är ivrig. Trött på folk som anmäler saker de inte har någon koll på.https://www.youtube.com/watch?v=4xKvZaCgNTs
Citera
2023-05-18, 21:07
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Kunde inte låta bli att gå med i hans grupp på Facebook för att snoka lite.

Såväl han själv som uppfödaren av hans hund(ar) menar att allt är lögn och förtal (!) Tragiskt med tanke på vad som framkommer i åtalet och av vittnesmål
Har du läst detta någon mer stans än på uppfödarens egen sida?
Citera
2023-05-18, 21:33
Medlem
Teklanissens avatar
Jag är ledsen att uppfödaren blivit inblandad i detta inferno - de har bara sett P*r goda sidor och kan uppenbarligen inte ta till sig detta. Jag vet att minst två personer långt tidigare ring uppfödaren (dvs minst en utöver den som står i anmälan men troligen en till) och berättat om P*rs hantering av hundarna. Men de har inte lyssnat...

Uppfödarna tycks tro att allt om P*r är hörsägen utöver själva anmälan vilket är helt fel. Polisen lägger ner anmälningar på hörsägen. Länsstyrelsen likaså. En åklagare har granskat förundersökningen och driver den inte till åtal OM ärendet inte håller fullt ut. Detta borde ena av uppfödarna ha god koll på men tanke sin egen yrkeserfarenhet.

Det finns 13-14 fall som kan beställas fram via Länsstyrelsen. Alla de som finns med i förundersökningen finns dock inte där utan hittas endast via förundersökningen (varför vet jag ej - tror de beror på att det blivit polisfall omgående).

I en av anmälningarna i förundersökningen omnämns en FILM där P*r slår sina hundar.

Det verkar som om uppfödarna tycks tro att hela trakten och alla som anmält har kokat ihop en gemensam komplott. Detta är naivt att tro i det långa loppet även om jag förstår att förnekan är steg 1. Vid incidenten då två barn blev bitna så fanns fler vittnen på plats - inte bara de barn som blev bitna. Så det uppfödaren skriver är fel - anmälaren är inte enda vittnet i alla anmälningarna. Uppfödarna de har väl inte läst FUPen ännu...varför fattar jag inte...

Hela området känner till hur P*r hanterar hundarna men få vågar anmäla då det kan gå riktigt illa för de som går honom emot. Ena kvinnan som anmälde honom nu sist slog han i huvudet så illa att hennes glasögon for av (det är en äldre dam). Detta polisanmäldes också.
P*r har ett domslut för våld mot tjänsteman B 5605-14.

Sorry men detta är en man som kan vara farlig!
Fler anmälan hade funnits om han inte varit så aggressiv!

Jag hoppas verkligen att uppfödarna inser allvaret i detta och TAR SIG TID ATT LÄSA FÖRUNDERSÖKNINGEN! Jag har hört mycket om P*r tidigare (har flera vänner som bor i området) men så här illa trodde jag inte att det var. Jag grät då jag läste förundersökningen... stackars arma hundar...
Citera
2023-05-18, 21:49
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Gubben är säkert ett svin. Men innan någon som cyklar med hunden blir oskyldigt anklagad.
En schäfer som är påväg att jobba/springa är uppspelt och ylar tjuter skäller för dem inte kommer iväg fort nog. Detta är slähundar men de är ivriga och så låter en ivrig schäfer också när den är ivrig. Trött på folk som anmäler saker de inte har någon koll på.https://www.youtube.com/watch?v=4xKvZaCgNTs
Det var inte en schäfer som mer eller mindre släpades efter scootern och som lyftes upp med kopplet rätt upp i luften. Det var en akita-liknande.
Citera
2023-05-18, 22:06
Medlem
alicia66s avatar
[quote=Teklanissen|84505495]Det var inte en schäfer som mer eller mindre släpades efter scootern och som lyftes upp med kopplet rätt upp i luften. Det var en akita-liknande Nej det står inte att hunden blir släpad Det står att hunden gnäller ylar och tycker inte om det. Att hunden gnyr bara den ser skotern. Typ. Så där låter schäfrar då dom är uppspelta. Räcker med att jag tar fram cykelhjälmen så börjar min bygga upp förväntan. Lillehunden springer inte den åker med. Så det där är en klar missuppfattning. Precis så beter sig en schäfer som är ivrig på utflykt. Du får läsa igen. Den blå sidan i början. Står det om den anmälan., Lille hunden springer inte.
Citera
2023-05-18, 22:50
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Det var inte en schäfer som mer eller mindre släpades efter scootern och som lyftes upp med kopplet rätt upp i luften. Det var en akita-liknande Nej det står inte att hunden blir släpad Det står att hunden gnäller ylar och tycker inte om det. Att hunden gnyr bara den ser skotern. Typ. Så där låter schäfrar då dom är uppspelta. Räcker med att jag tar fram cykelhjälmen så börjar min bygga upp förväntan. Lillehunden springer inte den åker med. Så det där är en klar missuppfattning. Precis så beter sig en schäfer som är ivrig på utflykt. Du får läsa igen. Den blå sidan i början. Står det om den anmälan., Lille hunden springer inte.
Jag har blandat ihop scooterfallet med detta fall (jag tror bestämt du missat detta):

"Idag sågs han lyfta Shiban i halsbandet och lät den dingla där. Den lyftes upp och ned flera gånger och den skrek som en katt i slagsmål. Han bestraffar dom väldigt hårt för minsta lilla. Schäfern kan ligga på marken medans han vrålar på den, eller håller den i halsbandet och skriker i örat på den. Schäfern har även setts bli sparkad i magen med en träsko."

Det är samma akita-likande hund som avses.

Jag har fler vänner som bor i området och har hört om flertalet liknande fall som i anmälningarna som de bevittnat. Rapporterna är en piss i Nilen mot verkligheten.
Senast redigerad av Teklanissen 2023-05-18 kl. 22:52.
Citera
2023-05-19, 07:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Jag har blandat ihop scooterfallet med detta fall (jag tror bestämt du missat detta):

"Idag sågs han lyfta Shiban i halsbandet och lät den dingla där. Den lyftes upp och ned flera gånger och den skrek som en katt i slagsmål. Han bestraffar dom väldigt hårt för minsta lilla. Schäfern kan ligga på marken medans han vrålar på den, eller håller den i halsbandet och skriker i örat på den. Schäfern har även setts bli sparkad i magen med en träsko."

Det är samma akita-likande hund som avses.

Jag har fler vänner som bor i området och har hört om flertalet liknande fall som i anmälningarna som de bevittnat. Rapporterna är en piss i Nilen mot verkligheten.
Jag har inte missat något. Men just det med skotern är missförstånd. Jag har haft schäfer i många år,. Har säkert cyklat 16 st och hundarna gnäller ylar skäller för att dem är ivriga inte för att dom inte trivs med det. Samma om man närmar sig brukshundsklubben då de börjar låta gnälla yla tjuta för att dem inte kan komma ut snabbt nog. Det betyder inte att dom inte trivs med det.
Ärligt har jag tänkt ibland att människor som inte förstår hundar tror nog att jag plågar dem. Men som sagt så är hunden förväntansfull när dom låter så. Som hundarna i filmen. Det borde länsstyrelsen veta. Vad det gäller andra anmälningar har jag ingen aning om. Katterna är heller inte misskötta eller ser ut att må dåligt. Inga tovor i pälsen. Båda veterinär och hund domare vittnar om att schäfern mår bra. Känns lite överdrivet hela grejen.
Citera
2023-05-19, 11:09
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Jag har inte missat något. Men just det med skotern är missförstånd. Jag har haft schäfer i många år,. Har säkert cyklat 16 st och hundarna gnäller ylar skäller för att dem är ivriga inte för att dom inte trivs med det. Samma om man närmar sig brukshundsklubben då de börjar låta gnälla yla tjuta för att dem inte kan komma ut snabbt nog. Det betyder inte att dom inte trivs med det.
Ärligt har jag tänkt ibland att människor som inte förstår hundar tror nog att jag plågar dem. Men som sagt så är hunden förväntansfull när dom låter så. Som hundarna i filmen. Det borde länsstyrelsen veta. Vad det gäller andra anmälningar har jag ingen aning om. Katterna är heller inte misskötta eller ser ut att må dåligt. Inga tovor i pälsen. Båda veterinär och hund domare vittnar om att schäfern mår bra. Känns lite överdrivet hela grejen.

De anmälningar som syns här är toppen på ett isberg. Många många fler anmälningar hade gjort som inte P*r är den han är och agerar som han gör. Läs texten om vad som hände St*f*an en gång till så förstår du på vilken nivå det är. Jag har flera vänner som råkat ut för liknande saker.

§ Per är polisanmäld av St*f*an E%(personnr: XXXX), en annan boende i området, för anfall då St*f*an blev jagad och anfallen av P*r S***
§ St*f*an E%(personnr: XXXX) har också tidigare gjort anmälan
till länsstyrelsen där han delat en videofilm som visar att P*r
Sandeling misshandlar sin hund
§ Enligt utsago från personal på Björkängens förskola har P*r S*** även slagit en städerska

Ena anmälaren blev slagen i huvudet så glasögonen for i backen (detta polisanmäldes, står i FUBen)
Det finnas massor med fler exempel men jag håller mig till dem som ingå i FUPen då de kan kontrolleras.
Citera
2023-05-19, 11:21
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
De anmälningar som syns här är toppen på ett isberg. Många många fler anmälningar hade gjort som inte P*r är den han är och agerar som han gör. Läs texten om vad som hände St*f*an en gång till så förstår du på vilken nivå det är. Jag har flera vänner som råkat ut för liknande saker.

§ Per är polisanmäld av St*f*an E%(personnr: XXXX), en annan boende i området, för anfall då St*f*an blev jagad och anfallen av P*r S***
§ St*f*an E%(personnr: XXXX) har också tidigare gjort anmälan
till länsstyrelsen där han delat en videofilm som visar att P*r
Sandeling misshandlar sin hund
§ Enligt utsago från personal på Björkängens förskola har P*r S*** även slagit en städerska

Ena anmälaren blev slagen i huvudet så glasögonen for i backen (detta polisanmäldes, står i FUBen)
Det finnas massor med fler exempel men jag håller mig till dem som ingå i FUPen då de kan kontrolleras.
Vad är svårt att förstå? Hunden far inte illa av att springa vid en cykel. Tjuter inte för att den ogillar det. Den anmälaren har uppenbart ingen koll på hundar. Det är vad jag skriver. Skulle inte vilja bli anmäld för att människor hittar på saker.

Det det är många okynnesanmälningar som lagt ner. Tex att hunden skulle stinka vilket den inte gjorde eller kattens päls som är jätte fin. Hundarna ser ut att må bra. Finns även expertvittnen som bekräftar detta. Låter ärligt mest som en tants hetsjakt.
Citera
2023-05-19, 11:29
Medlem
Citat:
Vad är svårt att förstå? Hunden far inte illa av att springa vid en cykel. Tjuter inte för att den ogillar det. Den anmälaren har uppenbart ingen koll på hundar. Det är vad jag skriver. Skulle inte vilja bli anmäld för att människor hittar på saker.

Det det är många okynnesanmälningar som lagt ner. Tex att hunden skulle stinka vilket den inte gjorde eller kattens päls som är jätte fin. Hundarna ser ut att må bra. Finns även expertvittnen som bekräftar detta. Låter ärligt mest som en tants hetsjakt.

Förstår hur du tänker ang cykling och taggade hundar, min hund brukar pipa när vi kör en speciell skogsväg för han vet att när vi stannar ska vi ut och spåra, vilket hunden älskar.
Men bara för hundens yttre är felfritt betyder de inte att hunden har tagit skada psykiskt.
Per både slår/stryper etc sina hundar
Knappat en person som ska äga djur
Sen hur han beter sig mot kvinnor ska vi inte ens snacka om… rena galningen
Citera
2023-05-19, 11:48
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:

Vad är det som är så svårt att förstå? Detta handlar INTE bara om hund med cykel. Det finns en oändligt massa fler vittnesmål och fler kommer komma in nu när folk ser att det lönar sig att rapportera. Innan har inte ett piss hänt så grannarna har känt uppgivenhet.

Att polisärenden läggs ner beror i sådana här frågor inte på att det är osanning utan bristande resurser eller bristan bevisläge. I dessa sista två anmälningar fall ANSER åklagaren att bevisen håller. Därmed händer något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in