Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Jag har inte missat något. Men just det med skotern är missförstånd. Jag har haft schäfer i många år,. Har säkert cyklat 16 st och hundarna gnäller ylar skäller för att dem är ivriga inte för att dom inte trivs med det. Samma om man närmar sig brukshundsklubben då de börjar låta gnälla yla tjuta för att dem inte kan komma ut snabbt nog. Det betyder inte att dom inte trivs med det.
Ärligt har jag tänkt ibland att människor som inte förstår hundar tror nog att jag plågar dem. Men som sagt så är hunden förväntansfull när dom låter så. Som hundarna i filmen. Det borde länsstyrelsen veta. Vad det gäller andra anmälningar har jag ingen aning om. Katterna är heller inte misskötta eller ser ut att må dåligt. Inga tovor i pälsen. Båda veterinär och hund domare vittnar om att schäfern mår bra. Känns lite överdrivet hela grejen.
De anmälningar som syns här är toppen på ett isberg. Många många fler anmälningar hade gjort som inte P*r är den han är och agerar som han gör. Läs texten om vad som hände St*f*an en gång till så förstår du på vilken nivå det är. Jag har flera vänner som råkat ut för liknande saker.
§ Per är polisanmäld av St*f*an E%(personnr: XXXX), en annan boende i området, för anfall då St*f*an blev jagad och anfallen av P*r S***
§ St*f*an E%(personnr: XXXX) har också tidigare gjort anmälan
till länsstyrelsen där han delat en videofilm som visar att P*r
Sandeling misshandlar sin hund
§ Enligt utsago från personal på Björkängens förskola har P*r S*** även slagit en städerska
Ena anmälaren blev slagen i huvudet så glasögonen for i backen (detta polisanmäldes, står i FUBen)
Det finnas massor med fler exempel men jag håller mig till dem som ingå i FUPen då de kan kontrolleras.