2023-05-16, 19:58
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Fast det där har jag funderat på och skrivit om tidigare.

Just att kvinnor pga ständiga hormonförändringar (inte bara det uppmärksammade klimakteriet) är orsaken till att de mår skit. Det kanske egentligen inte är något fel, och definitivt inget man botar med zoloft.

Fast just nu känns det som om allt är mäns fel att kvinnor är olyckliga. Men det kanske är så att det kvittar vad vi män gjort för det är egentligen hormonerna som spökar.

Dock ökar kvinnors olycka sedan 70-talet. Kvinnor har antagligen inte fått fler hormoner sedan 70-talet.
Skulle fler kvinnor använder sig av en mensapp för att observera vart i cykeln de befinner sig och observera hur deras humör förändras eller sötsuget, så kan man ana hur sanolikt man kommer påverkas, sedan kan man kanske ifrågsätta sig vad är jag ute efter och vad är mina riktiga behov ?samt är tydlig med det så underlättar man för sig och omgivning. Sanningen at kvinnor blir påverkade och en stor andel påverkas även av olika preventivmedel men man bär ansvaret att förstå sig själv och de olika behov.Vad är det för ansvar som vi vill lägga på andra som dess mindre inte vet vad vi vill ha och behöver. Och nej ingen människa kan läsa av dig även om den personen älskar dig.
Citera
2023-05-16, 20:04
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Men vafan. Svenska kvinnor gråter ju inte.

Andra länders kvinnor kan ha ett överdrivet gråtande som de lärt sig socialt.

Hur ofta ser ni svenska kvinnor gråta? Nej just det, aldrig.

Vuxna svenskar gråter bara på begravningar.

Av de fyra kvinnor jag haft långa förhållanden med så grät tre relativt frekvent. Samma med min mamma. Kvinnliga kompisar och vänners partners har jag också sett gråta ett antal gånger för olika saker. Så jag vet inte var din observation kommer ifrån. Kanske är helt enkelt svaret brist på meningsfulla relationer till kvinnor.
Citera
2023-05-16, 20:11
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Av de fyra kvinnor jag haft långa förhållanden med så grät tre relativt frekvent. Samma med min mamma. Kvinnliga kompisar och vänners partners har jag också sett gråta ett antal gånger för olika saker. Så jag vet inte var din observation kommer ifrån. Kanske är helt enkelt svaret brist på meningsfulla relationer till kvinnor.

Det är väl kanske lite annorlunda om de gråter just inför dig och vill ha tröst av dig, än om de fulgråter på jobbet varje dag och inte kan ta sig samman.
Citera
2023-05-16, 21:18
Bannlyst
Ähh skippa tjejer med PMS t ex. Det är inte alla som har det, så omgivningen slipper anpassa sig varje månad. Det låter ju även väldigt påfrestande att leva ihop med en sådan ockaå. Speciellt om de får barn och hela familjen ska drabbas av ett monster eller melankolisk mamma.

Även preventivmedel för många kvinnor deprimerade i flera år. Det låter ju helt absurt att man propsar på detta istället för att låta snubben ha lite ansvar någon gång han med.

Var hittar ni dessa kvinnor som gråter så frekvent? Tips: intressera er för glada tjejer. De behöver inte antidepressiva…

Min mamma grät också mycket. Minns t ex en gång när min syster krånglade med skorna och hon sprang in i badrummet och storbölade. Vi fick vänta tills hon var klar där inne. Kan inte förstå hur min pappa stod ut med detta. (Å andra sidan var han jämt arg och förbannad, det är många killar eller blir lätt så även de är svåra blir svåra att hantera av omgivningen. Det finns anger management och andra metoder men de gör inget åt sin vardagsilska. Starka känslor kanske föder starka känslor, så har man haft tre flickvänner som gråter frekvent kanske man kan börja med att titta över sitt egna beteende)
Senast redigerad av Roxic 2023-05-16 kl. 21:37.
Citera
2023-05-18, 15:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ähh skippa tjejer med PMS t ex. Det är inte alla som har det, så omgivningen slipper anpassa sig varje månad. Det låter ju även väldigt påfrestande att leva ihop med en sådan ockaå. Speciellt om de får barn och hela familjen ska drabbas av ett monster eller melankolisk mamma.

Även preventivmedel för många kvinnor deprimerade i flera år. Det låter ju helt absurt att man propsar på detta istället för att låta snubben ha lite ansvar någon gång han med.

Var hittar ni dessa kvinnor som gråter så frekvent? Tips: intressera er för glada tjejer. De behöver inte antidepressiva…

Min mamma grät också mycket. Minns t ex en gång när min syster krånglade med skorna och hon sprang in i badrummet och storbölade. Vi fick vänta tills hon var klar där inne. Kan inte förstå hur min pappa stod ut med detta. (Å andra sidan var han jämt arg och förbannad, det är många killar eller blir lätt så även de är svåra blir svåra att hantera av omgivningen. Det finns anger management och andra metoder men de gör inget åt sin vardagsilska. Starka känslor kanske föder starka känslor, så har man haft tre flickvänner som gråter frekvent kanske man kan börja med att titta över sitt egna beteende)

Nu var mitt inlägg om gråtande kvinnor inklusive mina egna mest en anmärkning mot det allmänna påståendet att svenska kvinnor inte gråter. Varför gick jag inte in på och jag menar inte heller att de grät var och varannan dag. Men de kvinnor vars gråt jag mött har varit individer och därför har såklart skälen till gråten varierat. När det gäller mina egna partners (nuvarande och ex) har de varit ganska olika.

I ett av fallen var mycket kopplat till PMS och ungdom tror jag. Även min egen, vilket påverkade vår förmåga att hantera vissa konflikter (OBS, ingen eufemism för att det förekom våld). Intressant reflektion från dig kring att PMS kan användas som ursäkt. Aldrig tänkt på det viset - är van från uppväxten med en mamma (en väldigt snäll sån) som lätt grät och nån enstaka gång blev arg på ett väldigt för henne otypiskt vis under PMS:en. Men visst kan det vara så att det i viss mån blir en psykologisk ursäkt att släppa fram känslor på ett sätt man behärskar i vanliga fall. Lite samma sak som att forskning visar att alkohol inte alls påverkar folks möjlighet att behärska sig som man kan tro rent fysiologiskt/toxikologiskt.

Samtidigt såg jag ju hur mycket hela moodet skiftade hos både mamma och tjejen när mensen väl kom. De blev som helt kolugna (och rätt trötta)

Min nuvarande tycker jag gråter helt "normalt" (om man nu kan säga så). Med gråter menar jag inte heller storbölar som Lille Skutt i Bamsefilmerna. Senast grät hon lite för en vän och hennes barn där det är en hemsk situation med en klart olämplig pappa.

Sen har det också funnits gråt hos andra som i vissa fall var kopplad till vissa psykiska problem. Det är naturligtvis väldigt jobbigt och ett av flera skäl till att jag till sist inte orkade vara kvar i förhållandet var just den här emotionella instabiliteten (där gråtattacker kopplade till fobier och diverse överreaktioner på saker var en del av mönstret) som hon dessutom vägrade ta itu med på allvar. Så jag tror jag förstår lite av dina minnen och tankar kring hur din mamma var när du växte upp.
Citera
2023-05-18, 16:50
Medlem
Svenska kvinnor har noll feminin utstrålning. Varför?

Det är väldigt ovanligt att träffa på svenska kvinnor och unga tjejer med feminin utstrålning. Vad är anledningen till att vi har så många manhaftiga och kalla kvinnor där det ser ut som att man har stoppat in en 30årig man i en tjejs kropp? Är det vad jämlikhet handlar om? Att kvinnor ska skämmas för att bejaka sin rätta natur?

Vad är det som gör att svenska män ens tänder på svenska kvinnor längre? Eller har svenska män också blivit undergivna & feminiserade med noll maskulin utstrålning som hellre blir strap-on-knullad av sina mahaftiga flickvänner?
Citera
2023-05-18, 16:56
Avslutad
För att de flesta svenska kvinnor är byggda för ett kallt klimat och då behövs stora feta kroppar som håller värmen, plus att de inte är trashiga. De fattar inte att märkesväskor är direkt avtändande, eller så bär de dessa för att tävla i status gentemot sina väninnor.
Det skriker liksom inte heller vi vill suga era mäns kukar om gemene man vanlig svensk kvinna.
Citera
2023-05-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Det är väldigt ovanligt att träffa på svenska kvinnor och unga tjejer med feminin utstrålning. Vad är anledningen till att vi har så många manhaftiga och kalla kvinnor där det ser ut som att man har stoppat in en 30årig man i en tjejs kropp? Är det vad jämlikhet handlar om? Att kvinnor ska skämmas för att bejaka sin rätta natur?

Vad är det som gör att svenska män ens tänder på svenska kvinnor längre? Eller har svenska män också blivit undergivna & feminiserade med noll maskulin utstrålning som hellre blir strap-on-knullad av sina mahaftiga flickvänner?

För att vi inte känner för att klä upp oss för er skull, inte heller sminka oss för er skull, inte gå i tunna, tighta eller små kläder för er skull osv. Vi går i de kläderna vi vill och skiter I er män som vill ha feminina kvinnor!

Vi klär oss efter väder, efter vad vi arbetar med, hur vi lever. Varför skulle exempelvis en lantis gå runt i klackskor? Är du knäpp i huvudet eller? Och varför skall en tjej gå runt i klackskor en vanlig vardag och få ont i sina fötter?

Varför klär inte ni män upp er i kavaj och använder vax i håret dagligen? Varför arbetar inte alla ni män på mansdominerade jobb? Varför utbildar ni er ens? Det är bättre du jobbar med betong som en man. Du hör själv hur knäpp du låter ?
Citera
2023-05-18, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
För att vi inte känner för att klä upp oss för er skull, inte heller sminka oss för er skull, inte gå i tunna, tighta eller små kläder för er skull osv. Vi går i de kläderna vi vill och skiter I er män som vill ha feminina kvinnor!

Vi klär oss efter väder, efter vad vi arbetar med, hur vi lever. Varför skulle exempelvis en lantis gå runt i klackskor? Är du knäpp i huvudet eller? Och varför skall en tjej gå runt i klackskor en vanlig vardag och få ont i sina fötter?

Varför klär inte ni män upp er i kavaj och använder vax i håret dagligen? Varför arbetar inte alla ni män på mansdominerade jobb? Varför utbildar ni er ens? Det är bättre du jobbar med betong som en man. Du hör själv hur knäpp du låter ?
Va? Just smink och slampiga kläder, är väl det enda svenska kvinnor faktiskt använder. Det stora problemet är att kvinnor inte beter sig kvinnligt. De är sminkade, pojkar med för små kläder och ett labilt psyke. Allt kvinnligt, varmt, moderligt beteende är det som saknas.
Citera
2023-05-18, 17:11
Medlem
Din bild av vad som feminint är inte i samklang med din omgivning. Du får flytta eller anpassa dig helt enkelt. Att du som man tror dig kunna avgöra vad som är en kvinnas "rätta natur" får nog dom flesta kvinnor, oavsett kultur, att inte vilja ha med dig att göra.
Citera
2023-05-18, 17:14
Medlem
Vem fan tänder på manhaftiga svenska kvinnor? Sönderknullade luder som tror dom är Guds gåva åt mannen. Ingen man med självrespekt i alla fall.
Citera
2023-05-18, 17:14
Medlem
Incel-Pervots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer

Svenska kvinnor försöker efterlikna män genom att:

1. Jobba bort livet.
2. Vara känslokalla/aggressiva

Stress och känslokyla gör kvinnor som män, fula, våldsamma mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in