2023-05-18, 16:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag ser inget argument.

Så passande för dig.
Citera
2023-05-18, 16:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statera
Nej, sveriges kvinnor är överlag inte värda att försvara vid en invasion. Inom en månad från att kriget kommer, kommer de svenska kvinnorna befinna sig i ett annat land, ladda upp saker på instagram och matcha med killar på tinder. Moderna kvinnor är inget att ha.

Kanske bättre det än att bli förrådda av sina egna.
Citera
2023-05-18, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag påstod inte att man blir utbränd av att ha två ungar. Men jag förstår ditt behov av att förenkla in absurdum, det är svårt för de flesta att tänka sig in i andras livsvillkor.

Vi lever idag i ett samhälle där heltidsjobb premieras och eftersträvas. På alla(?) arbetsplatser uppnår man fulla arbetsfördelar (full pension, löneökningar, befodringar, full semester, friskvårdsbidrag, arbetsförsäkringar, osv) först när man jobbar heltid konstant över tid. Detta har gjort att kvinnor hamnar rejält efter ekonomiskt i samband med barnsskaffande. Kvinnor förlorar helt enkelt enormt ekonomiskt på att skaffa barn. Detta är en stor stress för de flesta kvinnor.

Utöver detta har vi klimatkrisen som gjort att många män och kvinnor drar sig från att skaffa barn.

Ja om man kollar på hur ca 800 generationer samlare/nomader levde innan vi blev bofasta så håller jag med dig om att där har vi mycket att lära.

Jag håller med dig om att vi genomgått totalt vansinniga förändringar och att många naturliga beteenden satts ur spel. Vi lever med en totalt urspårad kapitalism som gjort oss sjuka, tjocka och passiva. Detta har inget med abort eller preventivmedel att göra. Människan har alltid använt sig av olika preventivmedel.

Det där håller inte. Det var längesen männen krigade för att försvara "sina" kvinnor. Amerikanska soldater anföll tex inte Irak för att försvara sina kvinnor. Och vad med de tusentals kvinnorna i Irak, Syrien osv som mördats, bombats, osv? Både av amerikaner, ryssar, saudier och av sina egna.

Så vi kan sammanfatta det här ganska enkelt.

Ideologi och självförverkligande > familj och barn. Ingen har sagt att det är enkelt, men att sitta på sitt feta arsle i 8 timmar och ta sig hem i en bil är knappast fysiskt ansträngande. Att hamna ekonomiskt bakom män eller klimatet är riktigt dåliga argument för varför vi måste gå under. Ingenting vill du offra och tråden handlar om svenska kvinnor är värda att försvara och dö för. Svaret är nej.

Du kan argumentera för orättvisor eller vad fan som helst och det förändrar absolut ingenting då svenskar som grupp kommer sluta existera. Du gnäller över att du inte är tillräckligt bekväm och insinuerar dessutom att män i andra folk mördar sina egna kvinnor.

När man sitter på precis allting som ingen annan generation har fått uppleva och samtidigt är övertygad om att man har det värst av alla.....
Citera
2023-05-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kanske bättre det än att bli förrådda av sina egna.

Det är kvinnorna som förråder de män som väljer att riskera sina liv för att försvara kvinnorna.
Kvinnorna kommer stå där och ta selfies med fienden, knulla dem och bilda familj med dem, samtidigt som de svenska männen lemlästas och dödas alternativt överlever som ett paket.
Citera
2023-05-18, 17:00
Medlem
Jag förväntar mig ett svenskt försvar med en könsfördelning som är 50/50 om vi hamnar i krig!

Så vid ett potentiellt krig hoppas jag svenska kvinnor fortsatt är lika angelägna om ett jämställt samhälle och således ställer upp som kanonmat i samma utsträckning som männen.

För det hade väl ändå varit orimligt om det skulle vara en större andel män än kvinnor i svenska försvaret? Nästan skandal! Det hade varit helt ojämställt!

Jämställdhet är enbart ett fenomen som är aktuellt när det passar tyvärr! Dock har det ju ett gott syfte men som dessvärre missbrukas vilket är synd.
Citera
2023-05-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bassen93
Jag förväntar mig ett svenskt försvar med en könsfördelning som är 50/50 om vi hamnar i krig!

Så vid ett potentiellt krig hoppas jag svenska kvinnor fortsatt är lika angelägna om ett jämställt samhälle och således ställer upp som kanonmat i samma utsträckning som männen.

För det hade väl ändå varit orimligt om det skulle vara en större andel män än kvinnor i svenska försvaret? Nästan skandal! Det hade varit helt ojämställt!

Jämställdhet är enbart ett fenomen som är aktuellt när det passar tyvärr! Dock har det ju ett gott syfte men som dessvärre missbrukas vilket är synd.

I ett skarpt läge kommer du inte se en enda av alla dessa manshatande feminister som gapar om jämställdhet och spottar på vita män dagligen på frontlinjen.

De kommer dock kräva att samma män som spottas på dagligen ska försvara dem.
Citera
2023-05-18, 17:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belowmepls
Så vi kan sammanfatta det här ganska enkelt.

Ideologi och självförverkligande > familj och barn. Ingen har sagt att det är enkelt, men att sitta på sitt feta arsle i 8 timmar och ta sig hem i en bil är knappast fysiskt ansträngande.

För många män och kvinnor ingår det i självförverkligandet att skaffa barn/familj. Faktiskt för något fler kvinnor än män.

Vem sitter på sitt feta arsle 8 timmar om dagen och sen kör hem i sin bil? Du?

Citat:
Att hamna ekonomiskt bakom män eller klimatet är riktigt dåliga argument för varför vi måste gå under.

Så du tar inte folks oro för ekonomin och klimatet på allvar? Varför gör du inte det? Anskaffandet av barn har historiskt sett alltid gått ner vid tex ekonomiska kriser.

Vilka syftar ditt "vi" på?

Citat:
Ingenting vill du offra och tråden handlar om svenska kvinnor är värda att försvara och dö för. Svaret är nej.

Kan du utveckla? Vad är det jag inte vill offra?

Citat:
Du kan argumentera för orättvisor eller vad fan som helst och det förändrar absolut ingenting då svenskar som grupp kommer sluta existera. Du gnäller över att du inte är tillräckligt bekväm och insinuerar dessutom att män i andra folk mördar sina egna kvinnor.

Ja många människor kommer "sluta existera", Sverige befinner sig inte i ett vakuum.

I vilket inlägg gnällde jag över att jag inte är tillräckligt bekväm?

Ja det gör jag. Många självmordsbombare från båda sidor (shia/sunni) har sprängt sönder tiotusentals kvinnor och barn på marknader och liknande.

Citat:
När man sitter på precis allting som ingen annan generation har fått uppleva och samtidigt är övertygad om att man har det värst av alla.....

Var skrev jag att jag har det värst av alla?

Jag skrev om möjliga orsaker till det för tillfället låga födelsetalet. Annars låg Sverige i topp bland de europeiska länderna.
Senast redigerad av Jenny9 2023-05-18 kl. 17:27.
Citera
2023-05-18, 17:25
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassen93

Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
I ett skarpt läge kommer du inte se en enda av alla dessa manshatande feminister som gapar om jämställdhet och spottar på vita män dagligen på frontlinjen.

De kommer dock kräva att samma män som spottas på dagligen ska försvara dem.

Ni verkar ha dålig koll på moderna krig. Frontlinjerna är bland civilbefolkningen. Så ni behöver inte vara oroliga, ungefär lika många civila dör/kommer dö/skadas som soldater.
Senast redigerad av Jenny9 2023-05-18 kl. 17:28.
Citera
2023-05-18, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Var går de är en mer relevant fråga, och svaret är att 0 av dessa kvinnor går till topp 100.
Ja, men hur många män respektive kvinnor ingår i rekryteringsunderlaget för Fide? För du fattar att om det är 600 miljoner män och 50 000 kvinnor så kan inte resultatet bli detsamma?
Citera
2023-05-18, 17:28
Avslutad
Citat:
Det är kvinnorna som förråder de män som väljer att riskera sina liv för att försvara kvinnorna.
Kvinnorna kommer stå där och ta selfies med fienden, knulla dem och bilda familj med dem, samtidigt som de svenska männen lemlästas och dödas alternativt överlever som ett paket.
Nä, det är allt svenskhatare som du som kommer att göra sånt.
Citera
2023-05-18, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men hur många män respektive kvinnor ingår i rekryteringsunderlaget för Fide? För du fattar att om det är 600 miljoner män och 50 000 kvinnor så kan inte resultatet bli detsamma?

Det som är rekryteringsbasen till topp 100 är FIDE-registrerade spelare.
Proportionerna i topp 100 borde vara desamma som denna rekryteringsbas om kvinnorna var lika potenta.
Men det är 0% kvinnor som når till topp 100.

Jag såg samma sak när jag pluggade på universitetet.
Rekryteringsbasen dit var ca 50% kvinnor eller möjligen lite högre.
Men ju närmare målet desto fler kvinnor faller ifrån.
Till toppjobben inom det gebitet så var en ytterst liten klick kvinnor.
Citera
2023-05-18, 17:37
Avslutad
Citat:
Det som är rekryteringsbasen till topp 100 är FIDE-registrerade spelare.
Proportionerna i topp 100 borde vara desamma som denna rekryteringsbas om kvinnorna var lika potenta.
Men det är 0% kvinnor som når till topp 100.

Jag såg samma sak när jag pluggade på universitetet.
Rekryteringsbasen dit var ca 50% kvinnor eller möjligen lite högre.
Men ju närmare målet desto fler kvinnor faller ifrån.
Till toppjobben inom det gebitet så var en ytterst liten klick kvinnor.
Och rekryteringsbasen till Fide?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in