Citat:
Ursprungligen postat av
Belowmepls
Så vi kan sammanfatta det här ganska enkelt.
Ideologi och självförverkligande > familj och barn. Ingen har sagt att det är enkelt, men att sitta på sitt feta arsle i 8 timmar och ta sig hem i en bil är knappast fysiskt ansträngande.
För många män och kvinnor ingår det i självförverkligandet att skaffa barn/familj. Faktiskt för något fler kvinnor än män.
Vem sitter på sitt feta arsle 8 timmar om dagen och sen kör hem i sin bil? Du?
Citat:
Att hamna ekonomiskt bakom män eller klimatet är riktigt dåliga argument för varför vi måste gå under.
Så du tar inte folks oro för ekonomin och klimatet på allvar? Varför gör du inte det? Anskaffandet av barn har historiskt sett alltid gått ner vid tex ekonomiska kriser.
Vilka syftar ditt "vi" på?
Citat:
Ingenting vill du offra och tråden handlar om svenska kvinnor är värda att försvara och dö för. Svaret är nej.
Kan du utveckla? Vad är det jag inte vill offra?
Citat:
Du kan argumentera för orättvisor eller vad fan som helst och det förändrar absolut ingenting då svenskar som grupp kommer sluta existera. Du gnäller över att du inte är tillräckligt bekväm och insinuerar dessutom att män i andra folk mördar sina egna kvinnor.
Ja många människor kommer "sluta existera", Sverige befinner sig inte i ett vakuum.
I vilket inlägg gnällde jag över att jag inte är tillräckligt bekväm?
Ja det gör jag. Många självmordsbombare från båda sidor (shia/sunni) har sprängt sönder tiotusentals kvinnor och barn på marknader och liknande.
Citat:
När man sitter på precis allting som ingen annan generation har fått uppleva och samtidigt är övertygad om att man har det värst av alla.....
Var skrev jag att jag har det värst av alla?
Jag skrev om möjliga orsaker till det för tillfället låga födelsetalet. Annars låg Sverige i topp bland de europeiska länderna.