2023-05-18, 08:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Pucko? Bomber? Ok....vilka flygplan släpper dessa du upplysta en?

Ukraina själva säger att de använt dem. Ett plan med vingar förmodligen. Det går med vilket plan som helst. Vet du inte hur det fungerar. Deras plan är i många fall Natoanpassade.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/ukraine-confirms-jdam-precision-bombs-are-now-being-used-in-combat
Citera
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
FEL no1 - det är pac 2 i den videon . Men nästa gång fixar du infon med lite bakgrundskoll och kunskap ok

Stackars jävla ryssar till att inte kunna skilja på sitt eget skitsnack och en fjäril på flykt. Konstanta chanstagnigar byggda på NÅGON ANNANS twittrande osv. Ett sorgligt jävla misslyckat släkte är ni
Jo, det ska vara PAC-3 Kiev fått:
/.../Also, note that the Pac-2 Patriot missiles were blast fragmentation types, but Pac-3, which Ukraine is confirmed to have been using, is a completely different design than all previous Patriots. It’s a “hit to kill” technology which means the missile attempts to directly impact the target rather than sprays it with shotgun-like buckshot from a slight distance.
https://simplicius76.substack.com/p/anatomy-of-mim-104-patriot-destruction
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
När någon frågade om källor när det gällde uppdateringen igår, vägrade du säga vilken källa du har till det. Nu är det nån jävla tweet av Prigozhin. Det är för fan ett jävla skämt då. Det är inte han som uppdaterar kartorna.

Det var inte jag som hänvisade till PRIGO . Det var Han som nämnde Ukrainas framfart. Och ja, det avancemanget var runt 800 meter från sydväst. Vad vill du ha mer? Du har ju kartorna så sluta be mig om det du redan har
Citera
2023-05-18, 08:06
Medlem
Citat:
Ukraina själva säger att de använt dem. Ett plan med vingar förmodligen. Det går med vilket plan som helst. Vet du inte hur det fungerar. Deras plan är i många fall Natoanpassade.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/ukraine-confirms-jdam-precision-bombs-are-now-being-used-in-combat
Jaså? Har de? Med vilka flyg då? Det är ju DU som säger att det är BOMBER, så, med vilka plan då?
Citera
2023-05-18, 08:07
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Du kommer således dragande med en ökänd pro-rysk trollkälla, haha
Annars finns ju den här tråden och säkert någon länk till att ladda ner dokumenten:

(FB) De läckta NATO-dokumenten om kriget i Ukraina 2023-04-07

Lite får du göra själv!
Citera
2023-05-18, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Annars finns ju den här tråden och säkert någon länk till att ladda ner dokumenten:

Lite får du göra själv!
Dessa är de omgjorda och photoshoppade dokumenten, så lura nu inte folk till att läsa ännu mer lögner här
Citera
2023-05-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Samma med dig. Det finns säkert någon länk till dokumenten i den här tråden:

Och du får leta själv då jag inte är speciellt intresserad av att övertyga dig. De flesta andra i tråden har sett de läckta dokumenten garanterat.

Och jo, Kiev har PAC-3!

Jo, men det batteriet som videon DU visade var INTE PAC 3! Simpelt visst? Du hävdade att det var det efterom att du inte har den belkaste jävla aning, men nu ÄR DET SÅ att Det du ser på videon ÄR PAC 2 och inget annat. Enkelt visst?
Citera
2023-05-18, 08:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det var inte jag som hänvisade till PRIGO . Det var Han som nämnde Ukrainas framfart. Och ja, det avancemanget var runt 800 meter från sydväst. Vad vill du ha mer? Du har ju kartorna så sluta be mig om det du redan har
Det jag pratar om är uppdateringen som du sa skull ske. Men inte skedde. Nu tar jag dig bara som en svammelpelle. Säger man att något ska ske, ska det förstås ske. Annars är de bara hittepå och svammel.
Att du inte verkar förstå ens hur det här med kartorna och hur många olika det finns och hur de uppdateras är än mer förvånande, då du säger något med säkerhet. Som inte stämmer. De flesta behöver förstås bekräftelse att förändringar har skett och exakt var. Inte ett uttalande från Prigozhin i en tweet som inte var hans ens, utan bara någon som översatt ett röstmeddelande från honom.
Citera
2023-05-18, 08:16
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jaså? Har de? Med vilka flyg då? Det är ju DU som säger att det är BOMBER, så, med vilka plan då?
Det är inte jag som säger det, det är Ukrainska militären, så du får väl fråga dem om du saknar information om det. Eller så får du visa att de ljuger.
Citera
2023-05-18, 08:17
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nej det "påstås" inte av många, det ljugs däremot hejdlöst av pro-ryska element om saken. Stor skillnad

OK så din bästa källa är de där fotografierna och att en anonym amerikansk källa har sagt: "det ser ut som en Kinzhal, trust me bro".

Då vet jag vad jag tror i alla fall. Vi väntar på riktig evidens.
Citera
2023-05-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så nu sjönk det ner till 80 procent. Gjorde det i dag? Du får visa upp en källa som motsäger CNNs påstående

"But in recent months, the systems have been rendered increasingly less effective by the Russians’ intensive blocking, five US, British and Ukrainian sources tell CNN, forcing US and Ukrainian officials to find ways to tweak the HIMARS’ software to counter the evolving Russian jamming efforts."" (CNN)

CNN kan ha fel. Men ditt påstående räcker inte som bevis.

Man sänder HIMARS som trackar med dron.
Ryssarna kan jamma hur mkt GPS dom vill men om man inte använder GPS för att styra missilen så spelar det Ingen roll.
På samma sätt som att flygplan flyger en sträcka utan GPS.
Det är ingen ny teknologi.

Att ryssarna «jammar» påverkas mest deras egen översikt och kommunikationsmöjlgheter.
Inte himars träffaäkerhet.

GPS jamming har funnits i 50-60 år och du tror på fullt allvar att man kan ta ut ett amerikanskt vapensystem basert på jamming. Man jueterar lite på mjukvara eller sänder koordinater på annat sätt.
Inga konstigheter
Senast redigerad av abracadabra1619 2023-05-18 kl. 08:21.
Citera
2023-05-18, 08:19
Medlem
Citat:
När någon frågade om källor när det gällde uppdateringen igår, vägrade du säga vilken källa du har till det. Nu är det nån jävla tweet av Prigozhin. Det är för fan ett jävla skämt då. Det är inte han som uppdaterar kartorna.
Vilket skämt ja....huga vad du tog i nu.....medans du kollade kartorna eller länkar? Nästa gång tar vi på oss gummistövlar så vi slipper snacka mer än vad vi kan. Vänta så skall jag ge en länk ...

https://www.nationsonline.org/oneworld/map/world_map.htm

Där...nu har du en länk.

Här kommer detaljerna från igår runt 08.23

https://www.youtube.com/watch?v=eoSn2Y-b6wI&ab_channel=SteveWinwood
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här