2023-05-18, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Runt 95% av Himars träffar. Ryssarna har ännu inte något bra motattack lot Himars
Jo, de stör ut dem med anti-GPS sägs det Om inte annat så får du fråga Pentagon
Citera
2023-05-18, 07:46
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
dt et tar jag såklart för givet ja. Själv tittar jag inte på någon av dem, men han jag svarade gjorde och frågade varför det inte syns (Prigos ord), och då sade jag att det uppdateras varje kväll runt 22. Så ja, jag tar för givet att du kan se det på de kartorna nu
Vilka kartor, pucko.
Att du inte vet att Ukraina har fått JDAM utrustning för dumma bomber och använt dem säger något också.
Citera
2023-05-18, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vilka kartor, pucko.
Att du inte vet att Ukraina har fått JDAM utrustning för dumma bomber och använt dem säger något också.
Pucko? Bomber? Ok....vilka flygplan släpper dessa du upplysta en?
Citera
2023-05-18, 07:49
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Faktum kvarstår - väst har visat sig besitta förmåga att skjuta ner ryssens wunderwaffen och således har de ingenting kvar att hota oss med. Case closed som man plägar säga

Fast vi har ju bara "västs" påståenden, eller har jag missat något? Den där fotograferade Kinzhalen för en vecka sedan cirka påstår många inte var en Kinzhal.
Citera
2023-05-18, 07:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Länka till vad? kartor? Läs mitt svar till en Charte
Jag har för fan läst ditt svar, men eftersom det inte är några uppdateringar på de kartorna om de sista 800 metrarna stämmer förstås inte det du säger i så fall. Om de finns kartor som är uppdaterade, vars fan finns dom.
Citera
2023-05-18, 07:51
Medlem
Citat:
Vad skall vi göra med dessa 2x500KW dängor vi kör runt med nu Siam? Koppla upp till byar för reservkraft eller kanske bara "gilla stora saker"? (Cummins ATLAS COPKO....svenskar måste gilla stora saker de också ja).
Har du hittat någon användning för de generatorerna som inte är i närheten utav sanningen på MRAP?

Jag redovisade bara detta

https://youtu.be/RDJgQErMSdA?t=492

Och om man följer strängen så förstår man att vi vill ha svar. Nu fick jag inget ordentligt svar. Alla fall vad jag såg så jag började leta själv. Från US Kongress

"PATRIOT battery has six major components: a power plant [two vehicle-mounted 150 kilo watt
(KW) generators], radar set, engagement control station, launcher stations, antenna mast group, and
interceptor missiles (PAC-2s and PAC-3s)." (Congress)

https://crsreports.congress.gov/product/pdf/IF/IF12297

Du fattar inte. Jag har gärna fel, så länge jag lär mig något. MEN anonyma brölare på FB utan källor är ofta inte bra att lära sig i från. De har ofta fel.
Citera
2023-05-18, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag redovisade bara detta

https://youtu.be/RDJgQErMSdA?t=492

Och om man följer strängen så förstår man att vi vill ha svar. Nu fick jag inget ordentligt svar. Alla fall vad jag såg så jag började leta själv. Från US Kongress

"PATRIOT battery has six major components: a power plant [two vehicle-mounted 150 kilo watt
(KW) generators], radar set, engagement control station, launcher stations, antenna mast group, and
interceptor missiles (PAC-2s and PAC-3s)." (Congress)

https://crsreports.congress.gov/product/pdf/IF/IF12297

Du fattar inte. Jag har gärna fel, så länge jag lär mig något. MEN anonyma brölare på FB utan källor är ofta inte bra att lära sig i från. De har ofta fel.
Jo, de har ju det, Speciellt när de drar runt med 2x500KW utan källor. Men lita du på ditt du, så ordnar det sig för de andra som vill veta något om verkligheten utan wikipedias. Det löser sig skall du se
Citera
2023-05-18, 07:55
Medlem
Jaha, då var nattens avfyrade missiler skrot också. AD runt om Ukraina är fullt fungerande inkl Patriot.

Just nu har Ukraina ett av världens bästa luftförsvar och mer är på ingång, 4 iris-t till, Samp-t, 18 tal gepard, fler nasams, fler avfyrningsstationer till patriot etc. Ukraina blir starkare och starkare per dag medans Ryssland använder sina sista reserver.
Citera
2023-05-18, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Fast vi har ju bara "västs" påståenden, eller har jag missat något? Den där fotograferade Kinzhalen för en vecka sedan cirka påstår många inte var en Kinzhal.

Nej det "påstås" inte av många, det ljugs däremot hejdlöst av pro-ryska element om saken. Stor skillnad
Citera
2023-05-18, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Runt 95% av Himars träffar. Ryssarna har ännu inte något bra motattack lot Himars

Källa på den statistik? Annars brölar du bara som den andra nissen.

"Russia has been thwarting US-made mobile rocket systems in Ukraine more frequently in recent months, using electronic jammers to throw off its GPS guided targeting system to cause rockets to miss their targets, multiple people briefed on the matter told CNN."

"But in recent months, the systems have been rendered increasingly less effective by the Russians’ intensive blocking, five US, British and Ukrainian sources tell CNN, forcing US and Ukrainian officials to find ways to tweak the HIMARS’ software to counter the evolving Russian jamming efforts."

https://edition.cnn.com/2023/05/05/politics/russia-jamming-himars-rockets-ukraine/index.html

Två saker: I krig får motståndaren en röst. I det här fallet verkar Ryssarna löst delvis dilemmat med Himars. Nu får Ukraina/US komma upp med en lösning

Gärna nyare statistik.
Citera
2023-05-18, 08:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det var ju som fan det. Fråga Prigo ok. Det var hans "tweet"
När någon frågade om källor när det gällde uppdateringen igår, vägrade du säga vilken källa du har till det. Nu är det nån jävla tweet av Prigozhin. Det är för fan ett jävla skämt då. Det är inte han som uppdaterar kartorna.
Citera
2023-05-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Källa på den statistik? Annars brölar du bara som den andra nissen.

"Russia has been thwarting US-made mobile rocket systems in Ukraine more frequently in recent months, using electronic jammers to throw off its GPS guided targeting system to cause rockets to miss their targets, multiple people briefed on the matter told CNN."

"But in recent months, the systems have been rendered increasingly less effective by the Russians’ intensive blocking, five US, British and Ukrainian sources tell CNN, forcing US and Ukrainian officials to find ways to tweak the HIMARS’ software to counter the evolving Russian jamming efforts."

https://edition.cnn.com/2023/05/05/politics/russia-jamming-himars-rockets-ukraine/index.html

Två saker: I krig får motståndaren en röst. I det här fallet verkar Ryssarna löst delvis dilemmat med Himars. Nu får Ukraina/US komma upp med en lösning

Gärna nyare statistik.

Du får gärna sända källa men poängen är att Ryssarna sliter.
De har inte kapacitet at Jamma eftersom jamming tar bort intern kommunikation.

Så därför träffar 80-95% av HIMARS as we speak
Senast redigerad av abracadabra1619 2023-05-18 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in