Citat:
Mig veterligen har jag aldrig skrivit om mitt yrke, men det kan kvitta. Blodiglar syftar snarast på alla de som ansluter sig till den feministiska ideologin, som i grund och botten handlar om att tillförskansa sig resurser från andras hårda arbete. Jag har hängt med ett tag, och de senaste decennierna har det skett en systematisk utarmning av traditionella värden. Svenska kvinnor går i bräschen för en kulturrevolution jag inte gillar. De förstår inte vilka som drar i trådarna. Jag vill helt enkelt inte försvara de som undergräver fundamenten för vår egen civilisation.
Nej, det kanske du inte har. Men du ger information i trådar om Propavan, alkoholförtäring, sepsis etc. Som skulle kunna tyda på medicinsk utbildning. Se länk nedan tex. Kan vara sådant som gör att jag tog för givet att du är läkare. Sorry om jag kryper dig under skinnet återigen. Inte min mening i så fall.
(FB) Homocystein, metylering, B-vitaminer och hälsa
Som sagt: män och kvinnor har samma drivkrafter. Tex. att "tillförskansa sig resurser". Men vart får du det ifrån att feminister vill göra det från "andras hårda arbete"? Feminister vill ju jobba och livnära sig på eget arbete. Det är väl i så fall mer de kvinnor som vill bli försörjda av sin make, som vill "tillförskansa sig resurser på andras hårda arbete"? För givetvis skulle det innebära hårt arbete för en man om hans fru vill vara hemmafru. Visst: hon kommer ta hand om hem och hushåll. Men hon kanske vill ha hembiträde som sköter det, vem vet? Och då får maken slita ännu hårdare för att ha råd med både hemmafru och hembiträde.