2023-05-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Alltså: Om du sett filmsnutten på patriotsystemet i Kiev i bruk. Verkar det fungera bra?

Om vi pratar om samma så ja. Husfasad, många raketer, mörk himmel. Om de träffade det de flög mot och om några av dem var hypersoniska är det nog panikläge för ryssen nu.
Citera
2023-05-18, 00:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
30 missiler på 2 minuter blir 900 missiler i timmen. 2 timmar blir 1800 missiler.
Ungefär lika många som jag nu fick veta producerades årligen.

Du vet att man kan lägga in 2-skift och 3-skift? Dessutom kan man öppna både en och två-tre parallella produktionslinor, så brist, nej. Men dyrt blir det.
Citera
2023-05-18, 00:10
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Frågan är ju när börjar dessa olika warlords ana morgonluft och inse att Moskva inte har kapacitet att slå tillbaka ett uppror för självständighet i Långtbortistan och CIA snappar upp detta och förser rebellerna med hardware?

Det kan implodera jävligt fort för Ryzzland...
t
Det påstås ju från vissa håll att CIA har ett finger med i alla folkliga uppror som pågått runt om i världen sen WW2, så det är ju konstigt att dom inte använder sina specialkunskaper och startar ett folkligt uppror i Ryzzland, men gemene ryss kanske är för smart för såna operationer och synar CIA...
Citera
2023-05-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Källa på det tack! Det som vi sett tyder på motsatsen. Kina och Ryssland närmar sig en försvarsallians och konflikten i Ukraina är en katalysator.
Källa tack!!!
Citera
2023-05-18, 00:12
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara så att du vet, så enligt Ukraina har Ryssland ca 50 Kinzal : https://www.youtube.com/watch?v=bugrZOG1Myg&ab_channel=CNN

(efter 4 minuter)

Ja jag har ingen aning. Jag vet bara att det varit ett djävla tjat om att ryssarna har slut på missiler i över ett år, trots att det smäller hela tiden och att Ukraina uppger att de skjutit ned fler missiler än vad ryssarna avfyrat, samtidigt som det verkar som om ryssarna träffar sina mål. Spelar liksom ingen roll hur många källor du visar upp så länge ryssarna verkar kunna träffa sina mål.
Citera
2023-05-18, 00:17
Medlem
Citat:
Läs deras senaste avtal.

Länka till avtalet. Jag förmodar att det är påskrivet av båda parter?
Citera
2023-05-18, 00:17
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ja jag har ingen aning. Jag vet bara att det varit ett djävla tjat om att ryssarna har slut på missiler i över ett år, trots att det smäller hela tiden och att Ukraina uppger att de skjutit ned fler missiler än vad ryssarna avfyrat, samtidigt som det verkar som om ryssarna träffar sina mål. Spelar liksom ingen roll hur många källor du visar upp så länge ryssarna verkar kunna träffa sina mål.
Mycket snömos på en gång i ditt inlägg.

1. Vem har sagt att ryssarna har slut på missiler? Det man sagt är att lagret minskar drastiskt vilket demonstreras genom att deras terrorattacker minkar i intensitet. Istället för att terrorisera Ukraina varje vecka så går det en månad mellan terrorattackerna.

2 Vad är du för sjuk människa som sitter och önskar fler missiler/robotar som kan plåga ukrainarna?

3 Ryssarna träffar sina mål? Nja, väldigt sällan.
Citera
2023-05-18, 00:18
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du vet att man kan lägga in 2-skift och 3-skift? Dessutom kan man öppna både en och två-tre parallella produktionslinor, så brist, nej. Men dyrt blir det.

Visst, och min pappa känner en annan pappa som har hört att någon långt borta kan både det ena och det andra.

Det går inte att i längden skjuta iväg 30 luftvärnsmissiler på två minuter. Det är ohållbart även om du ställer dig vid svarven och jobbar dubbla skift och drar en lina koks emellanåt för att hålla farten uppe.
Citera
2023-05-18, 00:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Det går sämre. Man träffar inte längre kritisk infrastruktur som tex el-försörjning (vilket i sig har en mindre inverkan på kriget i sig, för trupper, tanks finns kvar).

Angående Kinzal, så kommer det att visa sig.

1) Har man många av de, så kommer de att användas..
2) Är de så bra som det hävdas.., inte tills nu. Finns inget som säger det.
Citera
2023-05-18, 00:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Visst, och min pappa känner en annan pappa som har hört att någon långt borta kan både det ena och det andra.

Det går inte att i längden skjuta iväg 30 luftvärnsmissiler på två minuter. Det är ohållbart även om du ställer dig vid svarven och jobbar dubbla skift och drar en lina koks emellanåt för att hålla farten uppe.

Nu skjuter ju ryssarna inte missiler så ofta så det går nog. Man kan även gruppera annat luftvärn tillsammans med Patriot, RBS70 och Gepard exempelvis, och prioritera bort exempelvis Shaeeddrönare i patriot som de kan ta hand om (görs kanske redan), det finns även mängder med annat luftförsvar som kan användas. Men visst, svärmanfall är jobbiga.

Jag jobbar inte vid en svarv, men tack för tipset.
Citera
2023-05-18, 00:25
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Mycket snömos på en gång i ditt inlägg.

1. Vem har sagt att ryssarna har slut på missiler? Det man sagt är att lagret minskar drastiskt vilket demonstreras genom att deras terrorattacker minkar i intensitet. Istället för att terrorisera Ukraina varje vecka så går det en månad mellan terrorattackerna.

2 Vad är du för sjuk människa som sitter och önskar fler missiler/robotar som kan plåga ukrainarna?

3 Ryssarna träffar sina mål? Nja, väldigt sällan.

Jag vet inte riktigt vad du svarar på, men resonemanget var att Ukraina kunde skjuta dessa vansinniga mängder luftförsvarsmissiler eftersom ryssarnas missiler var på väg att ta slut. Kolla några inlägg tillbaka så ser du det. Jag hävdar fortfarande att det inte är hållbart att skjuta 30 luftförsvarsmissiler på två minuter, och att ryssarna antagligen har gott om missiler kvar, trots att man tjatat ett år om att de är på väg att ta slut.
Citera
2023-05-18, 00:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Enligt ryska Ministry of Defence så träffade alla missiler sina mål. Ryska MoD har visat sig vara mycket mer trovärdiga än Ukraina.

Enligt ryska Ministry of Defence så sjönk Moskva i en storm, att det sen var två Ukrainska Neptunrobotar med hjälp av Bayraktar som sänkte skiten är oväsentligt. Du ska inte tro allt du läser på ryska mod sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in