2023-04-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Kanske du inte borde vistas på detta forum om din allmänbildning är på såå låg nivå?

vadåå, finnss deet een liista påå kriiterier föör aatt fåå vistaas häär?

jisses ! herregud !

jaagg vistass häär deelvis föör aatt ökaa miin allmänbildningsnivåå

duu kanskee skalll läära diig aatt "så" inte staavas "såå"?

vistaas duu påå deetta foorum föör aatt läära diig aatt "så" staavas "så"?
Citera
2023-05-17, 21:54
Medlem
Livet förändras hela tiden
Just nu söker jag efter ett nytt sätt att ta mig an livet
Har blivit sjukskriven efter ett kraftigt självmordsförsök där jag vaknade upp efter 2 dagar nedsövd på intensiv.
Har minnesglapp rörelsesvårigheter
Allting blev mörkt och jag somnade in men blev hittad
Nu efter 14 dagar på psyk vet jag inte vem jag är eller vad jag ska göra och känner mig som jag förlorat en stor bit av min identitet inom mitt jobb min hobby och min personlighet

Ni som skriver jag får skylla mig själv eller vad fan trodde du och så vidare skriv gärna om ni känner för det

Men jag är mer intresserad nu att hitta andra saker att fylla mitt liv med

Meningen med livet har hittills varit för mig
Jobbet heltid
Min hobby heltid
Hömta lämna skjutsa barn från och till aktiviteter

Men allt blev bara svart

Jag är klarare i hjärnan men svälvmordsbesten biter sig kvar och ropar hallå

Jag måste hitta en ny mening med livet

Eller egentligen jag måste hitta en ny mening för livet
Citera
2023-05-18, 01:02
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Livet förändras hela tiden
Just nu söker jag efter ett nytt sätt att ta mig an livet
Har blivit sjukskriven efter ett kraftigt självmordsförsök där jag vaknade upp efter 2 dagar nedsövd på intensiv.
Har minnesglapp rörelsesvårigheter
Allting blev mörkt och jag somnade in men blev hittad
Nu efter 14 dagar på psyk vet jag inte vem jag är eller vad jag ska göra och känner mig som jag förlorat en stor bit av min identitet inom mitt jobb min hobby och min personlighet

Ni som skriver jag får skylla mig själv eller vad fan trodde du och så vidare skriv gärna om ni känner för det

Men jag är mer intresserad nu att hitta andra saker att fylla mitt liv med

Meningen med livet har hittills varit för mig
Jobbet heltid
Min hobby heltid
Hömta lämna skjutsa barn från och till aktiviteter

Men allt blev bara svart

Jag är klarare i hjärnan men svälvmordsbesten biter sig kvar och ropar hallå

Jag måste hitta en ny mening med livet

Eller egentligen jag måste hitta en ny mening för livet
Till att börja med ska du omedelbart sluta hänga i såna här trådar som är förpestade av livshatare. Sök dig till något ljusare istället, och om du är kvar på Flashback, till någon del där det är On Topic att diskutera ditt psykiska och fysiska välbefinnande, dvs t ex Psykologi och Medicin. Finns även delforum om utbildning och jobb. Men det har ju bara gått två veckor. Kanske du orkar och klarar att ta dig tillbaks till ditt jobb och till din hobby -- om det är det du vill? Hoppas på det bästa för dig!
Citera
2023-05-18, 01:25
Medlem
Det är upp till individen själv att fylla sitt liv med mening, meningen med livet är subjektivt. Vi skapar därmed oss själva och det finns ingen mening i världen bortom den mening vi själva tillför den.
Citera
2023-11-23, 14:18
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Vad menas med frågan ”Vad är meningen med livet”?

När folk ställer den här frågan handlar svaren om allt från vad som är kul att göra till teorier om varför människan finns på jorden

Vad menar folk egentligen?
Är det en meningslös fråga?
Citera
2023-11-23, 14:34
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Det betyder att dem är vilse. Den frågan dyker upp mer och mer i länder som Sverige. Folk här har noll kompling kvar till det spirituella, dem kommer leva ensamma och inte skaffa några barn eller familj, dem kommer aldrig behöva kämpa för överlevnad vilket är grunden till din existens.

Meningen som folket här inte ser här är att du är ett verktyg för systemet, du är verktyget som ska jobba och betala skatt, du ska konsumera mycket också och du ska inte ha mycket tid över till annat. Detta är meningen, förstår ni?

Eftersom folk inte har insett detta så kommer dem att förbli vilse och ifrågasätta livet. Men jag förstår det, Satans följare har lagt på en fasad i denna verkligheten som förvirrar dig, folk är helt lost.
Senast redigerad av Psykosen-Hex 2023-11-23 kl. 14:36.
Citera
2023-11-23, 14:36
Avslutad
Med frågan om vad som är meningen med livet kan olika saker avses men vad som menas är nog att du ska ställa dig själv frågan och kanske medverka i att besvara den.
Citera
2023-11-23, 14:38
Medlem
Nickeess avatar
"Vad är mitt syfte"
Citera
2023-11-23, 15:01
Medlem
Något som arbetarna ställer sig frågande. Jobbande singel män som bidrar till dekadenta förfall
Senast redigerad av torstenslickepott 2023-11-23 kl. 15:03.
Citera
2023-11-23, 15:09
Medlem
pn222jws avatar
...att undvika det som är meningslöst.
Citera
2023-11-23, 15:20
Avslutad
Skaffa sig så mycket pengar så att livet blir så så meningsfullt så att man inte behöver undra vad
meningen med livet är.
Senast redigerad av Poteter 2023-11-23 kl. 15:30.
Citera
2023-11-23, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
...att undvika det som är meningslöst.
Du svarar inte på frågan utan försöker säga vad meningen är. Meningslöshet kan vara meningen. Ett meningslöst liv är inte synonymt med ett dåligt liv. Jag kan ge dig 1000 meningar men tror du att dessa tusen meningar hade behövt vara bra eller meningsfulla för dig för den sakens skull... Röten i huvudet verkar du vara men det kanske är meningen för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in