2023-05-17, 20:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rannsakaren
En läkare ville tvinga i mig Risperdal en gång. Då sade jag nej, på ett sådant sätt att han ombestämde sig. Men det kanske var dumt.

När de vill sätta in mediciner så vill de ofta börja för högt. Därför blir man avskräckt. Också om man börjar lågt och medicinen inte funkar som den ska på en, behöver man inte ta supertunga biverkningar innan man slutar. Det är ju en medicin man bara behöver ge kanske två veckor med. Mot två månader på SSRI. Jag reagerar inte alls bra på dessa mediciner vanligtvis, men just denna gjorde att hjärnan höll käften vilket kändes skönt.
Citera
2023-05-17, 20:36
Bannlyst
Citat:
Jag är inte "lite" irritabel, jag är alldeles förbannat irritabel. Och varför skulle inte det tillståndet förtjäna att behandlas likaväl som psykoser och ångest?
Det är inte ångest eller psykos. Ingen av medicinerna har indikationer på irritabilitet vare sig den extrem eller mild. Olanzapin eller Stesolid skrivs inte ut mot irritabilitet helt enkelt. Bensodiazepiner kan dessutom orsaka aggressivitet och irritabilitet. Så Stesolid kommer du av det skälet inte att få. Olanzapin kommer du heller inte få eftersom läkaren har god koll på medicin och vet om att irritabilitet inte är en indikation för att skriva ut Olanzapin.
Citera
2023-05-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Du har ingen aning om någonting, men påstår prompt att du behöver det starkaste som finns, för att du blir illa berörd av att det luktar skit ute. Jodå, det är tillräckligt träffsäkert. Och du kommer hitta vägar framåt utan droger. Men din retardation (då du kan specialord så mycket förstår du mig nog rätt) är rent av provocerande.

Men då har jag ett toppenförslag och det är att du lämnar tråden. Du är inte intresserad av problematiken jag beskriver, och jag i min tur är inte intresserad av ditt pellejönsaktiga svammel.

Sov gott!
Citera
2023-05-17, 20:40
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Finns det någon medicin att ta om man blir irriterad och förbannad på nästan allt i vardagen? En medicin som dämpar effektivt och som man kan ta vid behov, utan alltför otrevliga biverkningar.

Hade stora problem med att vara väldigt lättirriterad som barn och ungdom. Sertralin hjälper, jag är lugn och sansad och har mer tålamod. Något annat jag kan komma och tänka på är väl Propranolol eller Oxascand.
Citera
2023-05-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanFingersvamp
Det är inte ångest eller psykos. Ingen av medicinerna har indikationer på irritabilitet vare sig den extrem eller mild. Olanzapin eller Stesolid skrivs inte ut mot irritabilitet helt enkelt. Bensodiazepiner kan dessutom orsaka aggressivitet och irritabilitet. Så Stesolid kommer du av det skälet inte att få. Olanzapin kommer du heller inte få eftersom läkaren har god koll på medicin och vet om att irritabilitet inte är en indikation för att skriva ut Olanzapin.

Nåja, det kanske finns någon läkare i Polen som inte är lika fyrkantig och som är beredd att skriva ut några burkar Olanzapin om han får rätt sorts uppmuntran.
Citera
2023-05-17, 21:05
Bannlyst
Citat:
Nåja, det kanske finns någon läkare i Polen som inte är lika fyrkantig och som är beredd att skriva ut några burkar Olanzapin om han får rätt sorts uppmuntran.
Mycket möjligt, du får väl prova helt enkelt!
Du kan säkert få Risperidon i Sverige som faktiskt skrivs ut mot just irritabilitet, det är rätt stor chans att du får ut Risperidon eftersom Olanzapin har väldigt många biverkningar och ger besvärlig trötthet, Risperidon blir du bara lugn av (alltså riktigt lugn) men inte svintrött som av Olanzapin.
Citera
2023-05-17, 21:13
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Men då har jag ett toppenförslag och det är att du lämnar tråden. Du är inte intresserad av problematiken jag beskriver, och jag i min tur är inte intresserad av ditt pellejönsaktiga svammel.

Sov gott!
Jag har svarat dig enligt rådande vetenskap att oxascand är att föredra om atypisk neuroleptika inte är gångbart, vilket är i linje med en huvudsak av tidigare råd. Men du gillar inte det, utan vill helst ha nitrazepam och haloperidol frikostligt.

För övrigt är svensk psykiatri rätt godtyckliga att ge ut olanzapin.
Citat:
Mycket möjligt, du får väl prova helt enkelt!
Du kan säkert få Risperidon i Sverige som faktiskt skrivs ut mot just irritabilitet, det är rätt stor chans att du får ut Risperidon eftersom Olanzapin har väldigt många biverkningar och ger besvärlig trötthet, Risperidon blir du bara lugn av (alltså riktigt lugn) men inte svintrött som av Olanzapin.
Risperidon gillar vi! Och ja, har man haft det tidigare så är det ganska lätt.
Fentiazin-preparat däremot, där har vi lugnet
Senast redigerad av psykoshippien 2023-05-17 kl. 21:16.
Citera
2023-05-17, 21:21
Bannlyst
Citat:
Jag har svarat dig enligt rådande vetenskap att oxascand är att föredra om atypisk neuroleptika inte är gångbart, vilket är i linje med en huvudsak av tidigare råd. Men du gillar inte det, utan vill helst ha nitrazepam och haloperidol frikostligt.

För övrigt är svensk psykiatri rätt godtyckliga att ge ut olanzapin.Risperidon gillar vi! Och ja, har man haft det tidigare så är det ganska lätt.
Fentiazin-preparat däremot, där har vi lugnet
Hahah precis! Jag stod på Trilafon-injektion förr mot psykos, jag blev helt sönderdäckad.
Är det sant förresten att Alimemazin är en fentiazin?
Citera
2023-05-17, 21:23
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Hahah precis! Jag stod på Trilafon-injektion förr mot psykos, jag blev helt sönderdäckad.
Är det sant förresten att Alimemazin är en fentiazin?
Jupp. Lergigan och propavan med.

Hehe du vet vad jag pratar om då!
Citera
2023-05-17, 21:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Finns det någon medicin att ta om man blir irriterad och förbannad på nästan allt i vardagen? En medicin som dämpar effektivt och som man kan ta vid behov, utan alltför otrevliga biverkningar.
Theralen.

Själv tar jag en öl så försvinner mordlusten rätt så bra. Om det är bra vet jag inte.
Citera
2023-05-17, 21:26
Bannlyst
Citat:
Jupp. Lergigan, propavan och nozinan med.
Propavan också? Jag var helt ovetandes om att det pillret alltså har släktskap med Trilafon som dem gav mig.
Citera
2023-05-17, 21:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Du har alltså autism? Jag blir också förolämpad av sinnesintryck, det gör mig glad. För det bekräftar att samhället är så i botten av pisshinken till värld som vi lever i. Och att jag har som mål att nå något högre än att vara i det som jag avskyr.
Tycker också det låter som något autismspektrum. En np utredning låter klart befogad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in