2023-05-17, 21:08
Medlem
Bra information, eftersom att det hållits omröstningar i både Kazakstan som Transnistrien. På exakt det viset som seglaren utan segel påvisar vara legitimt och rätt. Bra utveckling när SANNINGEN visar sig öppet ja
Citera
2023-05-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dom kan inte tömma sina lager, då slutar ryzzland att existera.
Och dom har utöver risk för inbördeskrig flera gränskonflikter.
Precis. Men vem i Rysslands ledning sätter landets långsiktiga överlevnad framför sin egen?
Min poäng är att ditt resonemang fungerar för att samhälle styrt av tjänstemän med lagar och regler och en hyfsat oberoende försvarsmakt med uppdrag att försvara landet. Det är inte en beskrivning av Ryssland.

Det spelar ingen roll för Rysslands elit om Ryssland blir invaderat av Kina eller om de förlorar i Ukraina, de är lika körda i båda fallen.
Citera
2023-05-17, 21:10
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Dom kan inte tömma sina lager, då slutar ryzzland att existera.
Och dom har utöver risk för inbördeskrig flera gränskonflikter.

Frågan är ju när börjar dessa olika warlords ana morgonluft och inse att Moskva inte har kapacitet att slå tillbaka ett uppror för självständighet i Långtbortistan och CIA snappar upp detta och förser rebellerna med hardware?

Det kan implodera jävligt fort för Ryzzland...
Citera
2023-05-17, 21:12
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
tZardvärgen kommer se till att "befria" dessa män med en vänskaplig knuff utför en trappa/fönster eller ett litet dödande nackskott
Jag tror inte att det ”knepet” fungerar den här gången - man har lagt enorma summor på att utveckla den här missilen, de kostar 10m USD stycket, Putin själv gick ut och sa att de var ”världsledande” och så visar de sig vara som bäst jämnbördigt med ett 40 år gammalt Patriot system.

Den lilla ”fadäsen” kan inte ens ett fall genom ett fönster släta över…
Citera
2023-05-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Förindustriell? Jag vet inte om jämförelsen med efterdyningarna av WWII är väldigt relevanta med tanke på att stödet från väst då fanns.

Är det någon särskild tidsera du tänker dig att ryssland hamnar i snart? Det glada 70-talet? Eller vilket decennium ska man utgå ifrån?

Eftersom dom pensionerade svarvarna snart är tillbaka menar jag..
Självklart är INGA jämförelser med nittonhundrafrösihjäl jämförbara nej. OAVSETT hur mycket man än vill att båtar fortfarande sjunker från torpeder. Detta konstanta tjat om andra världskriget som jämförelse är inget annat än sekundära malajer som finner en chans att tjata om sin fotsvett mycket och mer. Självklart finns där inte den minsta liknelse mellan Ukraina idag som Stalingrad 1944. Det är ju dumheter från Discovery det och inget annat
Citera
2023-05-17, 21:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Vem skulle dessutom anfalla Ryssland? Ryssland vet att NATO aldrig har anfallit någon för att erövra territorium. Man har kärnvapen. Att inte vinna kriget i Ukraina är Självmord för Shoigu/Putin/Prigozhin/etc och går det åt helvete på riktigt så finns alltid Dubai.

Tror ingen kommer att anfalla Ryssland förrän landet befinner sig i inbördeskrig. Jag kan lätt tänka mig att ex. Kina anfaller en utbrytarrepublik som har kärnvapen om de antar att vapnen kan komma att hamna i fel händer.
Citera
2023-05-17, 21:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Länre artikel om det https://www.thetimes.co.uk/article/8d02ae96-f352-11ed-99c7-9412839daee7?shareToken=7d25a52236f8fb7dc3a3501895 7ee078

Intressant, men jag tror den styrkan kallas en bataljon, inte en brigad.
Citera
2023-05-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Ser en korrupt ledare som skickar in folk till slakt. I dina inlägg ser jag en väldigt naiv ung person som lider av rädsla och lyder blint allt aftonbladet matar dig med. Är för fred och såklart man ser mönster i vart detta är påväg, finns inget scenario där Ukraina stormar Moskva och vinner kriget. Slå bort den tanken. Finns dock en scenario att Zelensky flyer likt i Vietnam. Som sagt, Zelensky är i schackmatt och befinner sig i tvångs drag och väst vrider armen på honom.

Du har helt rätt! Det är skrämmande att Putin 68+ skickar folk rakt in i idiotin UTAN att förklara för dem varför han gör så! han erbjuder dem en bra avlöning men betalar inte för vad han skittlar. Så, ja, du har helt rätt....hur kan en man lyckas förlöjliga sitt eget folk till den milda grad utan att betala dem för det?
Citera
2023-05-17, 21:19
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Kinzhal är världens snabbaste snabbaste misil som är ostoppbar i väst är alla rädda för den för det finns ingen tekonologi i väst som ens har någon procent % att stoppa denna misil.

Ostoppbar? Vad säger du nu då?

Citat:
Ukraine Shoots Down 6 Hypersonic [Kinzhal] Missiles Fired by Russia

https://www.newsweek.com/ukraine-shoots-down-six-russia-kinzal-hypersonic-missiles-1800561
Citat:
Ukraine says it shot down 6 of the high-powered Kinzhal missiles that Russia boasted were unstoppable

https://www.businessinsider.com/ukraine-says-shot-down-6-unstoppable-russia-kinzhal-missiles-2023-5?r=US&IR=T
Citera
2023-05-17, 21:19
Medlem
Först nu börjar ryssarna förstöra broar längs östra fronten.
Hade man använt robotar och dylikt mot kritisk infrastruktur till/från fronten tror jag man avsevärt hade försvårat Ukrainas ställning, bl.a. i Bakhmut.
Men prioriteringar...

https://twitter.com/Tendar/status/1658864733871562753
Citera
2023-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ostoppbar? Vad säger du nu då?
HAHAHAHAHA....de fattade aldrig riktigt vad "hypersonic" betydde, så låt stackarna agera korkade ryssar som de gör nu. Helt otroligt att man kan hävda vänster vara höger bara för att man körde fel.
Citera
2023-05-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Först nu börjar ryssarna förstöra broar längs östra fronten.
Hade man använt robotar och dylikt mot kritisk infrastruktur till/från fronten tror jag man avsevärt hade försvårat Ukrainas ställning, bl.a. i Bakhmut.
Men prioriteringar...

https://twitter.com/Tendar/status/1658864733871562753
Vilka broar är det frågan om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in