2023-05-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina erkänner aldrig egna militära förluster.
Dom ljuger konstant.
nej, de ljuger inte. De är bara återhållsamma som alla vi andra utvecklade människor är. Det är inte lögn att hålla käften istället för att bröla som en stackars Slav som blev arg för att hans rödbetor inte växte som han hade sagt åt dem att göra. Du måste kunna skilja på professionalitet och ruttna paprikor
Citera
2023-05-17, 16:40
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Är inte det standard att ryssen gör så för att få andrum och möblera om sina trupper till mer gynnsamma förhållanden.
Har för mig detta har skett innan ukriana kriget.

Ja detta är ryssarnas krav innan ukrainakriget. Och gäller fortfarande. Men ingen på nato-sidan vill prata med ryssarna. Det gör väl att ryssarna själva kommer att undanröja hoten mot sitt land kan jag tänka mig.
Citera
2023-05-17, 16:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Exportavtalet för jordbruksprodukter är förlängt med två månader. Som sagt, Turkiet äger Svarta Havet så det är de som bestämmer vad som ska gälla där.

Citat:
Turkish President Recep Tayyip Erdogan:

"Grain deal extended by two months."

https://t.me/Donbas_Operativniy/39504
Citera
2023-05-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du är ännu ett propagandaoffer.

Den absolut största delen av civila mord står Ukraina för.

Kriget utkämpas i områden där det bor en majoritet av civila etniska ryssar.

Det du påstår är ren lögn. Ryssarna mördar varhelst de drar fram.
De beskjuter också hänsynslöst civila. Bara i Mariupol dödade de tusentals.
Citera
2023-05-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ja detta är ryssarnas krav innan ukrainakriget. Och gäller fortfarande. Men ingen på nato-sidan vill prata med ryssarna. Det gör väl att ryssarna själva kommer att undanröja hoten mot sitt land kan jag tänka mig.
Det finns inget som heter ryska krav. Vad är det som är svårt att förstå? Krav ställer man ENDAST när man är i position att göra så
Citera
2023-05-17, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Talande att du identifierar dig hårt med dom som sålt ut sitt land och inte med dom millioner som fått sina liv förstörda.
Fövänta dig inte svar.

psychicsailol Säger sig vara som Annie Lööf står i mitten inte alls ProRyzz eller proUkraina utan neutral 😂
Citera
2023-05-17, 16:46
Medlem
[quote=Innerfittefett|84491687]
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur fick du in mig i din quote?

Jag citerade denna

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Då åkte du med då stod högst upp och jag såg inte det
Citera
2023-05-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Jag menar att det är något "konstigt" när man ser civilpersoner få ett nackskott och bli nedslängda i en grusgrop som de vore skräp.

Vill du se video på det?

Tyvärr tillåter inte forumreglerna det.

Förhoppningsvis tas inte vårt samhälle över av nazister.

Men man kan aldrig vara säker.

När Ukraina kapitulerar kommer dessa drägg där att spridas över Europa.

Tungt beväpnad med största sannolikhet.

Det har förekommit en del videos där ryssarna mördar civila bla som du beskriver.
Det är så ryssarna för krig.
Citera
2023-05-17, 16:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, om den siffran stämmer så hade jag fel, helt enkelt? Oväntat att så lite som 20% röstade, i så fall är korrekt siffra under 30,000 eftersom några flytt. Ska googla och uppdaterar denna post.

Edit: "The declared turnout was 85.4%. According to the data provided by the commission, the support for the annexation was 90.01% in the Melitopol Raion, while in its administrative center, Melitopol, it was 96.78%." (Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/2022_annexation_referendums_in_Russian-occupied_Ukraine)

Wikipedia-artikeln innehåller inga alternativa data från pro-ukrainska källor, så jag tror bara du är förvirrad?

De officiella valdeltagandesiffrorna till de falska folkomröstningarna får man se som fria fantasier. Eftersom det inte var riktiga folkomröstningar och inga röster räknades, så räckte det med tillräckligt med "röstande" för att få lite propagandabilder/filmer till media.

Enligt Melitopols borgmästare Ivan Fedorov så var valdeltagandet 0,5%:

Citat:
This information was denied by the mayor of Melitopol Ivan Fedorov. According to him, only 0.5% of residents of the region voted in the pseudo-referendum. People were threatened with deportation and one person was forced to vote for several at once. In addition, Fedorov reported that in Melitopol people were forced to vote instead of dead relatives.

Also, the head of the Zaporizhzhia Regional Military Administration, Oleksandr Starukh, noted that so many people could not "vote" physically, because now only 25% of the entire population of the region, which is about 400 thousand inhabitants, lives in the temporarily occupied Zaporizhzhia. Moreover, on the eve of the pseudo-referendum, the Russians drove buses with people from the temporarily occupied Crimea to Melitopol and Berdyansk.

https://tribun.com.ua/97363-democracy-with-machines-debunking-the-russian-fake-about-high-turnout-in-pseudo-referendums
https://www.militaryperiscope.com/news/melitopol-mayor-claims-05-percent-turnout-russian-referendum/
Citera
2023-05-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Nej, om den siffran stämmer så hade jag fel, helt enkelt? Oväntat att så lite som 20% röstade, i så fall är korrekt siffra under 30,000 eftersom några flytt. Ska googla och uppdaterar denna post.

Edit: "The declared turnout was 85.4%.[73] According to the data provided by the commission, the support for the annexation was 90.01% in the Melitopol Raion, while in its administrative center, Melitopol, it was 96.78%." (Wikipedia, https://en.wikipedia.org/wiki/2022_annexation_referendums_in_Russian-occupied_Ukraine)

Wikipedia-artikeln innehåller inga alternativa data från pro-ukrainska källor, så jag tror bara du är förvirrad?

Ibland är du dummare än tåget både matematiskt och läsförståelse mässigt.
150000 innevånare hur många har rösträtt?
I din logik 150’.
Att landsförrädare som involverat sig i röstningen och annan Ryzzvänliga aktiviteter skall straffas är självklar.
Det betyder inta att alla som röstat är landförradare.
Citera
2023-05-17, 17:01
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Seymour Hersh påstår i en artikel på sitt substack att det pågår hemliga förhandlingar med Zelensky om en fredslösning i Ukraina:

THE UKRAINE REFUGEE QUESTION
Ukraine's neighbors push for Zelensky to pursue peace as millions of displaced people flow into Europe
/.../But something else is cooking, as some in the American intelligence community know and have reported in secret, at the instigation of government officials at various levels in Poland, Hungary, Lithuania, Estonia, the Czech Republic, and Latvia. These countries are all allies of Ukraine and declared enemies of Vladimir Putin.

This group is led by Poland, whose leadership no longer fears the Russian army because its performance in Ukraine has left the glow of its success at Stalingrad during the Second World War in tatters. It has been quietly urging Zelensky to find a way to end the war—even by resigning himself, if necessary—and to allow the process of rebuilding his nation to get under way. Zelensky is not budging, according to intercepts and other data known inside the Central Intelligence Agency, but he is beginning to lose the private support of his neighbors.
https://seymourhersh.substack.com/p/the-ukraine-refugee-question

Nja, jag vet inte vad jag ska tro om det faktiskt. Inte utav den anledning att de inte skulle längre frukta den ryska armén. Däremot är nog flyktingfrågan pressande särskilt för Polen och jag tror nog att Ukrainas grannar börjat tröttna på flyktingarna och helst ser att de åker hem.

Det känns också i luften att det snart bara är Biden/Nuland/Blinken som håller ångan uppe tillsammans med en del ledare i Europa. Ryssarna har slagit hårt mot Ukrainas resurser att inleda en offensiv med och Zelensky Deputy Chief of Staff har uttryckt att man saknar utrustning för det.

Samtidigt publicerar östkustpressen i USA intervjuer med Zelensky där han knappast är till sin fördel och videor har dykt upp på nätet där han inte mår bra helt enkelt.

Time Will Tell!

Citera
2023-05-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ukraina är nr 117 av världens mest korrumperade länder i världen.
Och det sitter i nu som då.
Korumption och mygel är den ruttnaste paprikan i korgen.
Jaha? Ryssland kryper sakteligen under 140 strecket snart, så? Vad fan tror du att du kommer med sådan dumdristigt korkad info serverad till mig? Verkar jag vara ryss eller vad missade du i dina konklusioner utav ingenting? Har du funderat på att lära dig simma innan du tar för djupa andetag?

Jävla idiot till att fylla ut tråden med nonsens, så lägg nu av ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in