2023-05-17, 14:22
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag hoppas att ryssar ALDRIG blir som "folk" i denna tråd i alla fall där man bara hittar förakt för andra människor och folk. Jag har umgåtts mycket med ryssar men aldrig stött på sådant hat som från "folk" i denna tråd.

Du har med stor envishet upprepat att Rysslands befolkning står bakom Putin. Du måste väl förstå att man kan börja ogilla ryssar om man hatar att Putin angripit Ukraina, tar lätt på sina soldaters krigsbrott och hotar väst med kärnvapen? Eller fattar du inte det?

Skummade igenom delar av din posthistorik och hittar det lika förutsägbara som tröttsamma vevandet mot "västdemokratier", "HBTQ", Ukronazister", svenskar och vår jämförelsevis fria press. Du kallar andra för propagandaoffer samtidigt som du hävdar att Ukraina lidit sju gånger så stora förluster som Ryssland, i manskap. Du är inte värd att ta på allvar, du utför ditt uppdrag på ett klantigt sätt.
Citera
2023-05-17, 14:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är ingen konspirationsteori, det är en konspiration. Det är uttalade mål från Washington. Du kan inte ha missat att Biden vill bli av med Putin och att Nato har förberett det här kriget sedan 2014 minst. Och att Nato har expanderat till Rysslands gränser trots deras protester.

Ok, en gång för alla: Ryssland har gränsat till Nato sedan Nato bildades. Utan problem.

Capisce?
Citera
2023-05-17, 14:27
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Det var inte vad Angela Merkel erkände. Men det kanske var ett "photoshoppat" erkännande?

Men nu var det ju du som skrev att Ukraina inte bröt mot Minskavtalet, inte Angela Merkel. Står du inte fast vid det? Min uppfattning är att alla bröt mot Minskavtalet.
Citera
2023-05-17, 14:30
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Jag hoppas att ryssar ALDRIG blir som "folk" i denna tråd i alla fall där man bara hittar förakt för andra människor och folk. Jag har umgåtts mycket med ryssar men aldrig stött på sådant hat som från "folk" i denna tråd.
Det finns goda anledningar till att tycka illa om ryssar. Vi ser det bla dagligen i deras olagliga krig mot Ukraina.

Att sen 70% av befolkningen stöder olagligheterna visar ju att ryssar är ett jävla pack!

Att det sen sitter svenskar och hejar på ryssen visar ju att det finns ännu värre äckel än ryssen......
Citera
2023-05-17, 14:30
Medlem
Reimers avatar
Prigozhin agerar för att inte bli sedd som en fåntratt.

Citat:
Russian 4th Brigade serviceman Murz says Wagner transferred flanks in Bakhmut to the Russian Army in order to avoid humiliation of his PMC when these areas are liberated by Ukraine. He says Prigozhin is a great businessman and knows when to remove his forces, leaving the 4th Brigade to die. The 4th Brigade recently lost its commander and the chief of staff in combat.

https://twitter.com/wartranslated/status/1658770809614106624
Citera
2023-05-17, 14:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Exportavtalet för jordbruksprodukter från Ukraina och Ryssland går ut idag. Turkiet äger ju dock Svarta Havet så vill de sätta åt ryssen så kan de göra det också.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1658809763461836800
Citera
2023-05-17, 14:38
Medlem
Citat:
Har du sett Poroshenkos tal när han berättar hur Ukraina ska fördriva de etniska ryssarna från Ukraina?

Hur de ska bomba de civila och inte låta dem få lugn och ro för en stund?

Vad vill du komma fram till? Att det är därför ryssland invaderade? Att det är ok?
Citera
2023-05-17, 14:42
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Menar du att det är något konstigt med att kollaboratörer och landsförrädare får stås till svars inför rätten för att de i krig förrått sitt land? Alla länder, även Sverige, har sådana bestämmelser. Självklart ska de ukrainska medborgare som svikit sitt land ställas till svars för det. Bara så kan samhället i Ukraina komma vidare. Och vågar Quislingarna inte stå till svars för sitt agerande blir de säkert väl mottagna på andra sidan gränsen hos moder Russia.
Jag menar att det är något "konstigt" när man ser civilpersoner få ett nackskott och bli nedslängda i en grusgrop som de vore skräp.

Vill du se video på det?

Tyvärr tillåter inte forumreglerna det.
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Samma sak skulle hända i Sverige, i samma situation.
Vad är så sensationellt?
Förhoppningsvis tas inte vårt samhälle över av nazister.

Men man kan aldrig vara säker.

När Ukraina kapitulerar kommer dessa drägg där att spridas över Europa.

Tungt beväpnad med största sannolikhet.
Senast redigerad av Ali-Ahmed-Ghanem 2023-05-17 kl. 14:45.
Citera
2023-05-17, 14:43
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Läs artikeln istället och vad jag skriver istället för att bjäbba.

Läs artikeln själv!
Finns inte en stavelse om 60-70 000 i den. Är du korkad på riktigt?
Citera
2023-05-17, 14:47
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Jag menar att det är något "konstigt" när man ser civilpersoner få ett nackskott och bli nedslängda i en grusgrop som de vore skräp.

Vill du se video på det?

Det är väl fullt normalt i Ryssland. Krossa skallen med en slägga, kastrera människor med mattkniv. Halshuggningar, arkebuseringar. Det är väl ryssarna som sätter normen. Tycker du inte att det jag nämner är "konstigt"?
Citera
2023-05-17, 14:48
Medlem
Intressant om ryska industriella produktionen. Mängden utsläpp har minskat rejält. Således, industrin går inte så bra som de ger sken av. De blir fattigare för var dag som går. Vilket åtminstone i teorin borde snabba på statskassans sinande.
https://www.youtube.com/watch?v=mJbGCv4w4lg
Citera
2023-05-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem

Vill du se video på det?

Förhoppningsvis tas inte vårt samhälle över av nazister.

Men man kan aldrig vara säker.

När Ukraina kapitulerar kommer dessa drägg där att spridas över Europa.

Tungt beväpnad med största sannolikhet.

Mycket obehagligt när civila avrättas. Var väl sånt ryssarna gjorde i bl a Butja? Ryssarnas krigsbrott är sannerligen vidriga. Ska bli skönt när krigsbrottsrättegångar framöver drar igång mot Ryssland.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ett-ar-sedan-massakern-i-butja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in