2023-05-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Gissningsvis blodpropp eller reaktion mot narkosen eller liknande. Alla kan dö under narkos även om risken är rätt liten idag.

Så sjukt jäkla sorgligt!
Citera
2023-05-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Man kan tycka vad man vill om att en förälder delar på insta att deras barn dött bara någon dag efter att det har hänt. Visst hon är en ”offentligt” person o hennes plötsliga frånvaro skulle märkas o säkerligen skapa rykten mm.
Men hur fan kan andra influensers DELA hennes inlägg o sprida på sin egen story?!?!! Skicka ett jävla hjärta o en styrkekram om man tror att det hjälper, men att fortsätta sprida detta till sina egna följare är ju vidrigt!!!

Bisarrt. Skicka blommor eller ett kort till familjen istället om man ”känner” mamman eller skriv något. Hur kan man använda funktionen ”dela” när någon gått bort?
Citera
2023-05-17, 18:50
Medlem
peterZiipens avatar
"Please send us love and strengt to get us throught this indescribable loss" går att översätta till "sprid detta, så jag får mer likes och fler följare". Skön morsa som utnyttjar sin dotters död för att kirra följare på insta.
Citera
2023-05-17, 20:00
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
"Please send us love and strengt to get us throught this indescribable loss" går att översätta till "sprid detta, så jag får mer likes och fler följare". Skön morsa som utnyttjar sin dotters död för att kirra följare på insta.
Tjejer/kvinnor på instagram kan gå över lik för likes, sjukt störda människor 🤮🤢
Citera
2023-05-17, 20:25
Medlem
Observerads avatar
Citat:

En sådan reaktion på sin dotters död tyder på att något är fel i huvudet på henne. Narcissism som förstärks genom sociala medier eller liknande. Ja, totalt substanslösa kommentarer från okända människor kommer verkligen hjälpa sorgeprocessen. Ett tydligt bevis för att sociala medier är som heroin för vissa människor.
Citera
2023-05-17, 20:34
Medlem
Proras avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Exakt, sånt som NPCs inte förstår. De är för upptagna med att känsloknarka andras tragedier. De lever för det.

En trettonårig tjej har dött i samband med en knäoperation. Oväntat, kan tyckas, i ett välmående land som Sverige. Men alla kirurgiska ingrepp sker med en viss risk. Komplikationer kan uppstå.

Ingen blir imponerad över era empatilösa skitinlägg. Kom tillbaka till denna tråd om tio år, läs hur idiotiskt ni uttryckte er och känn hur skammens rodnad övermannar er.
Citera
2023-05-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
En sådan reaktion på sin dotters död tyder på att något är fel i huvudet på henne. Narcissism som förstärks genom sociala medier eller liknande. Ja, totalt substanslösa kommentarer från okända människor kommer verkligen hjälpa sorgeprocessen. Ett tydligt bevis för att sociala medier är som heroin för vissa människor.

Tänkte detsamma som dig när jag läste inlägget...
Citera
2023-05-17, 21:28
Medlem
Citat:

Men hur i hela friden översätter du...

Om du är så känslig för vad som är "skönt" och inte så borde du verkligen inse att din kommentar är extremt oskön och rent vidrig.

Den här kvinnan är i chock och går igenom det värsta en människa kan vara med om, att förlora ett barn. Hon är i det mest mardrömslika trauma och ber om kärlek och styrka. Hur vuxna människor i den här tråden har mage att skriva såhär är bortom mitt förstånd. Vidrigt beteende! VIDRIGT. Risken finns att hon eller andra i familjen en dag läser det här, är det såhär ni vill bli sedda då? Som kalla idioter som verkar ha nån tävling i vem som kan vara mest edgy. Fy fan.

Ett BARN har dött, visa lite respekt eller håll tyst?
Citera
2023-05-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Man kan tycka vad man vill om att en förälder delar på insta att deras barn dött bara någon dag efter att det har hänt. Visst hon är en ”offentligt” person o hennes plötsliga frånvaro skulle märkas o säkerligen skapa rykten mm.
Men hur fan kan andra influensers DELA hennes inlägg o sprida på sin egen story?!?!! Skicka ett jävla hjärta o en styrkekram om man tror att det hjälper, men att fortsätta sprida detta till sina egna följare är ju vidrigt!!!

Delar i story med tårar och brustna hjärtan. Nästa story reklam för typ matsmart.
The show must go on.
Citera
2023-05-17, 21:58
Medlem
Tycker de är lite konstigt att som så offentlig och följare inte skriva med något så som ”avled i samband med sin operation” om de nu är så, för att inte folk ska få för sig att sprida rykten om annat. Hade varit bäst för alla och inte så att de är mindre hemskt för man nämner varför när man ändå skriver att hon gått bort.
Citera
2023-05-17, 21:58
Medlem
Jag kollade tillbaka längre bak i tiden, när mybabydolls hade sin första blogg. Där framkommer det information i inlägg att flickan föddes som prematur i vecka 34
Hon som liten hade lätt att få oförklarliga blåmärken på kroppen, det kan ju vara något åt det hållet.

Att i samband med operationen fick nån slags blodpropp eller allergisk chock, kroppen inte klarade det?

Det är så tragiskt och orättvist 😢
Citera
2023-05-17, 22:44
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonlight21
Jag kollade tillbaka längre bak i tiden, när mybabydolls hade sin första blogg. Där framkommer det information i inlägg att flickan föddes som prematur i vecka 34
Hon som liten hade lätt att få oförklarliga blåmärken på kroppen, det kan ju vara något åt det hållet.

Att i samband med operationen fick nån slags blodpropp eller allergisk chock, kroppen inte klarade det?

Det är så tragiskt och orättvist 😢

Jag har så svårt för mammor som verkar samla på barn och har Instagram-konton för att rada upp sina barn och ta bilder (det känns så amerikanskt). Men i alla fall på bilden från 2:a november 2022 är det en sammanfattning över när alla barn är födda, tvillingarna föddes i vecka 30+3 och ett annat 34+0, så hon verkar inte varit unik på så sätt.

Jag följer henne inte, men såg att en jag följer länkat till hennes konto pga det här. Min första tanke var att hon var gravid igen och förlorar ett barn i magen. Fick dock en klump i magen när jag insåg att det var en 13-åring som gått bort. Jag kan knappt förställa mig hur det skulle var att plötsligt förlora ett så pass gammalt barn. Även på något sätt tragiskt med alla sörjande syskon som kanske får trösta sig själva och varandra. (Jag har som sagt svårt att förstå varför man skaffar fler än 2 barn, ett barn i varje hand, ett barn på varje knä som kan tröstas i ens famn.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in