2023-05-17, 22:47
Bannlyst
Det är alltid hemskt att ett barn går bort, speciellt för en mamma.
Kan tänka mig att barnet hade ett speciellt relation även fast de är såpass många
Citera
2023-05-17, 23:09
Medlem
Nyhetsmorgon om 3...2....1
sen exploderar instagram o allt vad det heter.
Citera
2023-05-17, 23:21
Medlem
Fan vad tråkigt.
Citera
2023-05-18, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
En snabb koll på mammans instagram och man kan räkna ut med röven att hon dog pga komplikationer av operation av knä i måndags.
Herregud hur kan ett barn dö av en knäoperation I Sverige. Vågar man låta sina barn bli opererade eller en själv? 😳
Citera
2023-05-18, 07:56
Medlem
Tror ni inte det kan va compartmentsyndrom efter knäskadan? Dvs inte pga op.
Citera
2023-05-18, 10:24
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopingstrakerna
Det är alltid hemskt att ett barn går bort, speciellt för en mamma.
Kan tänka mig att barnet hade ett speciellt relation även fast de är såpass många

Nej, det är inte "speciellt" för en mamma. Bara för att en mamma bär barnet i magen i 9 månader innebär det inte nödvändigtvis att mamman har en närmare och mer kärleksfull relation till barnet än pappan. En del mammor föder barn och sedan får pappan utveckla den riktiga anknytningen till barnet under uppväxten när mamman ska ut och roa sig för att hon vill ta igen tiden hon förlorade när hon var gravid och stadgade sig. Om något är dagens mammor mer egoistiska, omogna och uppmärksamhetstörstande än någonsin på grund av heroinet vi kallar sociala medier och det gränslösa behovet av egentid.

Vad angår den här familjen har jag förstås ingen aning, och tänker inte gissa något så ovanstående har inget med den här mamman att göra. Det verkar vara en genuint trevlig och härlig familj och det är otroligt tragiskt det som hänt. Det måste verkligen handla om maximal otur att dö på grund av en knäledsoperation?
Senast redigerad av -DaRude- 2023-05-18 kl. 10:54.
Citera
2023-05-18, 10:40
Medlem
Snälla ni. Sluta var så fruktansvärt kalla. Det är otäckt hur folk är. Spelar ingen roll om du har 1 eller 40 barn. Ett barn har avlidit, troligen i sviterna av misstag från läkare. Det händer allt för ofta nu för tiden. Läkare är inte läkare idag. Du kan vara vad som helst men sen sitta och göra ett litet prov och vips så är du läkare. Snälla bara sluta kasta skit på familjen. Jag lider så med familjen. Fruktansvärt.

Vi människor är av naturen nyfikna, det är sunt och man undrar och funderar. Att inte få veta gör det tyvärr värre. Operera ett knä, och få vaddå? Är man på sjukhus borde dom ha koll på proppar, blodförgiftning, blödningar, även sövningen. I mina tankar och jag har funderat i över 1 dygn och mår dåligt som fan trots att jag inte känner henne privat över vad som hände.

Det finns typ bara 3 saker, nått hände under/runt operationen, hon hade någon dold bakomliggande sjukdom eller det som i dagens Sverige är mest troligt, läkaren tabbade sig. Idag när du träffar en läkare så kan du räkna med att det är tärnkastning av kunskap. Oftast kan man mer själv än läkare, än mindre förstår man vad dom säger.. Håll er borta från sjukhus. Läkare idag är lik med dom mest dumförklarade idioter som finns. Förr hade man respekt för läkare, idag är dom så dåliga att man hellre tar hjälp av ett barn.
Citera
2023-05-18, 13:22
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen

Jag tänkte också i sådana banor, ett rejält knätrauma är inte att leka med ser man när man läser lite. Samtidigt undrar man hur det kan gå så fullstendig galet om man redan är på sjukhuset..

Det är så gruvligt vedervärdigt horribelt, en lille tös som säkert väntar på sommaravslutning och ferie nu om några veckor och så slår en sådan katastrof till

Det är ont i mig och jag känner inte alls familjen.
Citera
2023-05-18, 14:09
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Har du spelat Last of Us 2?
Citera
2023-05-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Har du spelat Last of Us 2?
Nope
Citera
2023-05-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Jag tänkte också i sådana banor, ett rejält knätrauma är inte att leka med ser man när man läser lite. Samtidigt undrar man hur det kan gå så fullstendig galet om man redan är på sjukhuset..

Det är så gruvligt vedervärdigt horribelt, en lille tös som säkert väntar på sommaravslutning och ferie nu om några veckor och så slår en sådan katastrof till

Det är ont i mig och jag känner inte alls familjen.

Tror att hon var hemma några dagar inför planerad op.
Ja fruktansvärt, har tänkt på det mycket
Citera
2023-05-18, 14:50
Medlem
Adidass avatar
Fan vad sjukt ska kanske genomgå en operation snart där jag ska sövas och tänkte bara igår på att shit vissa helt friska människor som sövs vaknar ju aldrig upp igen. Så vaknar man idag och läser detta det hjälpte ju inte nojan precis. Vila i frid tjejen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in