2023-05-17, 12:42
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Värvningskampanj till transcommunityn?

Män i klänning läser saga om pojke i klänning inför lättsuggererad publik, i egenskap av goda förebilder.

Pojke ur publiken drabbas senare i livet av identitetskris (det gör alla unga, i varierande grad) varpå den inplanterade idén att bära klänning aktiveras. Kanske det kan få pojken att bli sedd och uppskattad? Reaktionerna från omgivningen blir inte de förväntade utan pojken möts av misstänksamhet, vilket fördjupar krisen.

Den ensamma och olyckliga pojken söker sig nu till likasinnade för tröst och gemenskap, vilket de äldre herrarna i klänning gärna tillhandahåller

Eller är det ren, oförfalskad atruism som driver sagogubbarna? Är det sannolikt? Finns det ens?
Tack för denna fascinerande inblick i ditt paranoida psyke.

Har någon påstått att sagostunderna skulle drivas av "ren, oförfalskad atruism"? Om inte, varför ställer du frågan här?
Citera
2023-05-17, 13:05
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Har någon påstått att sagostunderna skulle drivas av "ren, oförfalskad atruism"? Om inte, varför ställer du frågan här?
Jag förstår att en hysterisk kravmaskin anser sig ha tolkningsföreträde och vill diktera villkoren för diskussionen, men så funkar det inte här.

Jag svarar på ett inlägg och elaborerar samtidigt över sagoläsarnas motiv, vilket implicit blir altruism i frånvaron av andra motiv. Varför är de där?
Citera
2023-05-17, 13:10
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Jag förstår att en hysterisk kravmaskin anser sig ha tolkningsföreträde och vill diktera villkoren för diskussionen, men så funkar det inte här.

Jag svarar på ett inlägg och elaborerar samtidigt över sagoläsarnas motiv, vilket implicit blir altruism i frånvaron av andra motiv. Varför är de där?
Åh, vad bra att du frågar. De är artister, och artister brukar drivas dels av en vilja att visa upp sin kreativitet för effentligheten, dels av en vilja att försörja sig ekonomiskt. Jag förstår det som att du vill antyda att någon annan drivkraft ligger bakom här, och det kan det ju förstås göra. Jag har bara inte sett något som tyder på det än. Har du?
Citera
2023-05-17, 14:44
Medlem
DenFlygandeGrisens avatar
Citat:
Värvningskampanj till transcommunityn?

Män i klänning läser saga om pojke i klänning inför lättsuggererad publik, i egenskap av goda förebilder.

Pojke ur publiken drabbas senare i livet av identitetskris (det gör alla unga, i varierande grad) varpå den inplanterade idén att bära klänning aktiveras. Kanske det kan få pojken att bli sedd och uppskattad? Reaktionerna från omgivningen blir inte de förväntade utan pojken möts av misstänksamhet, vilket fördjupar krisen.

Den ensamma och olyckliga pojken söker sig nu till likasinnade för tröst och gemenskap, vilket de äldre herrarna i klänning gärna tillhandahåller

Eller är det ren, oförfalskad atruism som driver sagogubbarna? Är det sannolikt? Finns det ens?

"Pojke ur publiken drabbas senare i livet av identitetskris (det gör alla unga, i varierande grad) varpå den inplanterade idén att bära klänning aktiveras. Kanske det kan få pojken att bli sedd och uppskattad? Reaktionerna från omgivningen blir inte de förväntade utan pojken möts av misstänksamhet, vilket fördjupar krisen"

Bra sagt! Men tycker ändå inte att politiker ska ha med det att göra, liksom det finns inga bevis att de är pedofiler. Men lite autism har de nog. Om du kallar dig för skamlös vinhora kring barn är du nog inte normal.
Citera
2023-05-17, 14:48
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Åh, vad bra att du frågar. De är artister, och artister brukar drivas dels av en vilja att visa upp sin kreativitet för effentligheten, dels av en vilja att försörja sig ekonomiskt. Jag förstår det som att du vill antyda att någon annan drivkraft ligger bakom här, och det kan det ju förstås göra. Jag har bara inte sett något som tyder på det än. Har du?
Samt influera barnen. Bra, allt klarlagt

Jag tycker att topic - som till synes är en storm i ett vattenglas - är intressant och mångbottnad, och väcker många frågor. Ingen stor grej för mig faktiskt, vad du än må tro om den saken.
Citera
2023-05-17, 14:51
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Samt influera barnen. Bra, allt klarlagt

Jag tycker att topic - som till synes är en storm i ett vattenglas - är intressant och mångbottnad, och väcker många frågor. Ingen stor grej för mig faktiskt, vad du än må tro om den saken.
Jag känner en bedövande likgiltighet inför ditt känsloliv, men jag konstaterar att vi är överens om att det här handlar om två artister som vill tjäna pengar på sin konst.
Citera
2023-05-17, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenFlygandeGrisen
På vilket sätt tar sig "transorna" sig in i barnens psyke och sexualitet?

De jag kallar staten är då regeringen och politikerna.

Hela jävla transskiten är en global agenda och transor och andra könsdysforiska skall normaliseras.

"Personal i det brittiska parlamentet har uppmanats åsiktsregistrera sina kollegor, ”identifiera transfobiskt beteende” och anmäla de kollegor som uppvisar påstått ”negativa beteenden” riktade mot transpersoner.

Det framgår bland annat att personalen uppmanas ”lära sig att identifiera hur transfobiskt beteende ser ut och förstå att detta måste bemötas med en attityd av nolltolerans”.

Ett exempel på ”transfobiskt beteende” som lyfts fram är att en kollega vägrar att använda en transpersons föredragna pronomen eller namn och man tillägger här att dylikt beteende ”bör hanteras på ett lämpligt sätt”.
https://nyadagbladet.se/utrikes/brittiska-parlamentsanstallda-uppmanas-ange-transfoba-kollegor/
Citera
2023-05-17, 16:24
Avslutad
Citat:
Jag känner en bedövande likgiltighet inför ditt känsloliv, men jag konstaterar att vi är överens om att det här handlar om två artister som vill tjäna pengar på sin konst.
Fast det gör de inte, DQSH är en icke vinstdrivande organisation, de har ett budskap de vill få ut.
Citera
2023-05-17, 16:40
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Fast det gör de inte, DQSH är en icke vinstdrivande organisation, de har ett budskap de vill få ut.
Det verkar som att du pratar om en organisation i USA. Tråden här handlar om en serie föreläsningar i Sverige. Gör du gällande att det föreligger en transatlantisk koppling mellan de två?
Citera
2023-05-17, 16:43
Avslutad
Citat:
Det verkar som att du pratar om en organisation i USA. Tråden här handlar om en serie föreläsningar i Sverige. Gör du gällande att det föreligger en transatlantisk koppling mellan de två?
De har systerorganisationer i många länder, varav Sverige är ett.

Vad föreläser de om, du som inget vet?
Citera
2023-05-17, 16:44
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
De har systerorganisationer i många länder, varav Sverige är ett.

Vad föreläser de om, du som inget vet?
Frågar du mig för att du inte vet? Eller är det en retorisk fråga?
Citera
2023-05-17, 16:45
Avslutad
Citat:
Frågar du mig för att du inte vet? Eller är det en retorisk fråga?
Jag frågar dig, för att höra om du vet. Vad föreläser de om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in