Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgLagersBror
Vem kunde ana att även Dennis var rejält gubbsjuk.. helvete va pinsamt att se hans trånande och klängande på Carro

Fast Carro verkar inte ha ngt emot detta.
2023-05-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Fast Carro verkar inte ha ngt emot detta.

"Jag brukar gråta när jag är hemma själv" tittar på henne med hundögon och hon svara "naaaw gulle, fin du är" Tjejer i ett nötskal.
2023-05-17, 10:19
Medlem
Citat:
"Jag brukar gråta när jag är hemma själv" tittar på henne med hundögon och hon svara "naaaw gulle, fin du är" Tjejer i ett nötskal.

Dennis kommer hänga med tjejerna nu efter Robinson och leka influenser.
Sen vakna upp med ångest och gråta när skulderna bara växer.
2023-05-17, 10:52
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
det kan ju vara så att en av den går direkt till final veckan, och den andra får vara med fast behöver vara med i sista immunitetstävlingen samt öråd. Jag hoppas på det.
2023-05-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illerjuice
Undrar samma! Han verkar ju vara vettig, känns som att det krävs mycket för att bli av med vårdnaden... typ drogmissbruk, misshandel eller så. Men han kanske avsagt sig vårdnaden själv, eller haft nån riktigt nasty skilsmässa typ?

Eller så är hans ex pshyco...kan ju vara en anledning också...
2023-05-17, 11:10
Medlem
Hahaha älskar också Pernillas anledningar till att hon är så dålig!
"Jag blev biten av en tusenfoting"; "Jag tänker att jag inte vill slita ut huden på händerna inför analkande final!" hahahah
2023-05-17, 11:21
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Satte spoiler på ditt inlägg eftersom det handlar om dagens avsnitt.

Ja exakt, fick mig ett skratt när hon står i mitten och grinar, var så jävla uppenbart, kan tänka mig att hon i princip skulle sluta prata med Oskar om hon inte fick samtalet. Började störa mig på henne när hon blev typ arg på Oskar för att han ville prova en annan lagkapten.
2023-05-17, 11:28
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Fattar inte varför Marcus sjöng för Sanna när hon ändå skulle rösta ut honom. Precis som Oskar verkar han tro att om han bara är trevlig och fjäskar så låter de bli att rösta ut honom.

Jag tycker tvärt om lite att hur sanna kan rösta på Marcus när han ställde upp att ge henne en sån sak som att hedra hennes pappa. Lite osmakligt, Marcus verkar mest vara genuin och snäll människa, och verkligen duktig på allt möjligt, allt från att sjunga till vildmarkslivet.
2023-05-17, 12:09
Medlem
mendokses avatar
Citat:

Ja de spelar med, men ser egentligen ned på honom som man, som under den tidigare konversationen där Sanna sa till Dennis att det finns ett antal fel på honom.

Dennis är så oerfaren trots sin ålder att han tror att det är en genuin och hälsosam relation han har med Carro.
Men Carro uppskattar alla män som kryper för henne eftersom det ger henne makt.
Dennis är ute efter en snuttefilt och att suga på mammas tutte och en tjej kommer inte stoppa honom och bara "man up vafan", utan hon kommer låta honom förnedra sig själv.
2023-05-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Gränslandet är viktigt för att ha en samlingsplats för folk som kan kastas tillbaka till tävlingen vid behov. Man glömmer inte covidsäsongen där halva gänget tvingades lämna. Folk kan hoppa av när som helst och då är det praktiskt att ha en pool av människor att plocka in.

Skapar väl gissningsvis 30% mer TV-tid som ger reklamintäkter.

Men håller med om att gränslandet i år INTE har vart intressant. Men ändå kollar jag.

Tävlingarna har vart riktigt budget, håller med. Men tycker inte de är så roliga i Robinson heller. Tror jag har tröttnat på lektävlingar i största allmänhet tyvärr.

Roligaste tävlingen var "Bäst i test" som Alva vann.

Det är inte därför Gränslandet finns. Det infördes långt innan det blev vanligt med strömavhopp. Farmens Torpet och Gränslandet är del av twist-upplägget, för att försvåra paktandet, ge utröstade en ny chans.
2023-05-17, 12:37
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att hon är ett luder och det borde Marcus ha förstått.

Nje de vill ha ut de starkaste, så är det bara.
Ett problem är dock att Marcus och Erik bara accepterar det narrativet och är alldeles för förstående vilket gör det så lätt för de andra att bara köra på det.

De andra riskerar inte sina relationer med Erik och Marcus genom att rösta på dem.

Hade Marcus och Erik istället blivit upprörda och använt sig av argument som "hur kan du rösta ut mig efter allt vi gått igenom", snackat mer om att bli huggna i ryggen och vara totalt oförstående inför att någon skulle rösta på dem så hade chanserna varit större att någon inte röstar på dem för då hade de som röstar på dem i någon mån också blivit bestraffade för det.

Man såg en liten hint av detta hos Pernilla som snackade om att vinna tillbaka Erik samt Chris som faktiskt verkade känna sig elak efter sitt falskspel men eftersom det inte fanns några negativa sidor med att forsätta rösta på de starka fanns det ingen anledning att sluta.
2023-05-17, 12:40
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Nje de vill ha ut de starkaste, så är det bara.
Ett problem är dock att Marcus och Erik bara accepterar det narrativet och är alldeles för förstående vilket gör det så lätt för de andra att bara köra på det.

De andra riskerar inte sina relationer med Erik och Marcus genom att rösta på dem.

Hade Marcus och Erik istället blivit upprörda och använt sig av argument som "hur kan du rösta ut mig efter allt vi gått igenom", snackat mer om att bli huggna i ryggen och vara totalt oförstående inför att någon skulle rösta på dem så hade chanserna varit större att någon inte röstar på dem för då hade de som röstar på dem i någon mån också blivit bestraffade för det.

Man såg en liten hint av detta hos Pernilla som snackade om att vinna tillbaka Erik samt Chris som faktiskt verkade känna sig elak efter sitt falskspel men eftersom det inte fanns några negativa sidor med att forsätta rösta på de starka fanns det ingen anledning att sluta.

Ja, absolut, men grejen är att hon utnyttjar honom genom att be honom sjunga för hennes döda farsa. Marcus borde ha sagt "Varför ska jag göra det när du ändå kommer att rösta ut mig? Det är du som är mediumet, då borde du väl kunna få kontakt med honom och sjunga själv", men det är han för feg för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in